۰ نفر

توصیه بنیان گذار اتریوم به سرمایه گذاران رمزارز؛

ویتالیک بوترین: روی فناوری تمرکز کنید، نه قیمت!

۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۲
کد خبر: 686254
ویتالیک بوترین: روی فناوری تمرکز کنید، نه قیمت!

ویتالیک بوترین یکی از بنیان گذاران اتریوم به سرمایه گذاران خسته کریپتو توصیه کرده است که از تماشای قیمت دوری کنند و به جای آن بر فناوری تمرکز کنند. ویتالیک بوترین این توصیه را در پاسخ به یک پست توییتری که از سوی یک سرمایه‌گذار رمزارز به نام کوین مامبا بود ارائه کرد.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ کوین مامبا در این پست توییتری گفت: "بعد از 9 سال حضور در فضای کریپتو، من تا حدودی خسته شده ام و می خواهم کاری متفاوت با زندگی خود انجام دهم، از این میزان کلاهبردار و کلاهبرداری خسته شده ام."

ویتالیک بوترین: روی فناوری تمرکز کنید، نه قیمت!

صنعت کریپتو از زمان فروپاشی صرافی FTX و BlockFi، همچنان با اخبار ناخوشایند بمباران می شود.

به دنبال افزایش کلاهبرداری ها، پروتکل مالی غیرمتمرکز Ankr که مبتنی بر زنجیره BNB است اخیراً تأیید کرد که در 1 دسامبر مورد کلاهبرداری چند میلیون دلاری قرار گرفته است.

بر اساس آمار شرکت امنیتی بلاک چین PeckShield، در سال 2022 هکرها بیش از 2.98 میلیارد دلار در بازار رمزارز کلاهبرداری کردند که بخش بزرگی از آن مربوط به هک پل میان زنجیره ای رونین بود که منجر به سرقت 625 میلیون دلار از دارایی های رمزنگاری شده در ماه مارس شد.

با این حال، ویتالیک بوترین پیشنهاد می کند که از سرمایه گذاری روی "حلقه ها" دور شوید و به جای آن به "اکوسیستم فناوری و برنامه های کاربردی" نزدیک شوید.

او افزود: "درباره فناوری ZK-SNARK بیاموزید، در کلاس های آموزشی بلاکچین شرکت کنید، به پادکست های All Core Devs گوش دهید و...".

از همین رو یکی از علاقمندان به اتریوم، آنتونی ساسانو با این نظر موافق بود و گفت که بازار نزولی "زمان عالی" برای دور شدن از تماشای بازار و کسب اطلاعات بیشتر در مورد فناوری است.

اتریوم با تکمیل بروزرسانی THE MERG در 15 سپتامبر که شاهد تغییر شبکه از اثبات کار به اجماع اثبات سهام (PoS) بود، به سرمایه گذاران فرصت زیادی برای تمرکز روی آن داده است.

ویتالیک بوترین بعد از بروزرسانی ادغام دستورالعمل های زیادی را به نقشه راه فنی اتریوم اضافه کرد که هدف آن بهبود مقاومت در برابر سانسور و تمرکززدایی شبکه اتریوم است.

بوترین در پست اخیر خود در توییتر گفت: «حضور در فناوری ارزهای دیجیتال در حال حاضر، نسبت به حضور در آن برای دنبال کردن تغییرات قیمت یک محور فرهنگی مهم و مثبت است».

در ماه نوامبر، بوترین به بلومبرگ گفت که فروپاشی صرافی رمزارز FTX درس هایی برای کل اکوسیستم کریپتو به همراه داشت.

او سقوط صرافی FTX را یک "تراژدی بزرگ" نامید، اما همچنین خاطرنشان کرد که مشکل در مردم است، نه فناوری - و افزود که ثبات اساسی دفتر کل توزیع‌شده و فناوری نیروبخش اقتصاد دارایی‌های رمزنگاری شده مورد تردید قرار نگرفته است.