۰ نفر

السودانی برای تسلیت به ایران می آید

۴ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۱۳
کد خبر: 843884
السودانی برای تسلیت به ایران می آید

منابع بین‌المللی از قصد رئیس‌جمهور عراق برای سفر به تهران برای عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور ایران و همراهان ایشان خبر دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،شبکه المیادین به نقل از منابع خود از سفر رئیس‌جمهور عراق، رهبران چارچوب هماهنگی، تعدادی از نخست‌وزیران سابق این کشور و جمعی از رهبران نیروهای سیاسی به تهران خبر داد.

این سفر فردا (شنبه) انجام خواهد شد و هیأت عراقی برای عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان وارد تهران خواهند شد.

رئیس‌جمهور ایران، روز یک‌شنبه، برای افتتاح سد مرزی «قیزقلعه سی» به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود و بالگرد حامل او در مسیر بازگشت به تبریز در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد. در پی این حادثه، رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران به شهادت رسیدند.

تاکنون سفرا و نمایندگان بیش از 50 کشور جهان با حضور در محل نمایندگی ایران در سازمان ملل با امضای دفتر یادبود نسبت به رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ایران ادای احترام کرده‌اند.

روز گذشته، محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق در سفر به تهران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و مراتب تسلیت دولت و ملت این کشور در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را اعلام کرد.

سودانی در این دیدار خطاب به رهبر انقلاب گفت: در این شرایط متاثر کننده به دیدار حضرتعالی آمدم تا مراتب حزن، اندوه و تعزیت دولت و ملت عراق را به دولت و ملت ایران اعلام کنم. آنچه ما از آقای رئیسی، رئیس جمهور شهید ایران دیدیم چیزی جز صدق، اخلاص، پاکی، کار و تلاش و خدمت به مردم نبود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha