۱ نفر

بزرگداشت مقام شامخ شهیدان خدمت در سازمان ملل در در ژنو

۴ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۳۸
کد خبر: 843869
بزرگداشت مقام شامخ شهیدان خدمت در سازمان ملل در در ژنو

گروه سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در ژنو روز جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳  جلسه ویژه ای به منظور بزرگداشت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همراهان شهید آنان در مقر سازمان ملل در ژنو برگزار کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سفرا و نمایندگان کشورهای اسلامی از جمله عربستان سعودی، لبنان، قطر، امارات متحده عربی، ترکیه، مصر، افغانستان، مالزی، اندونزی، سیرالئون، نیجر، برونئی دارالسلام، عراق، لیبی، آذربایجان، سودان، فلسطین، الجزایر، مالدیو، گویان، قرقیزستان، تاجیکستان، بنگلادش این مصیبت را به دولت و مردم ایران تسلیت گفته و ابراز همدردی کردند.
علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل در ژنو در این نشست به اهمیت وحدت جهان در اندیشه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید کشورمان اشاره کرد و گفت جهان اسلام دفاع و پایمردی رئیس جمهور رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل از قرآن در برابر گستاخانی که با پشتیبانی غرب به ساحت مقدس قرآن کریم جسارت کردند را فراموش نخواهد کرد.
وی همچنین به تلاش های بی وقفه مرحوم شهید دکتر امیر عبداللهیان برای استیفای حقوق مردم فلسطین و آزادی قدس شریف اشاره کرد و گفت امیرعبداللهیان را می توان یکی از مجاهدان راه آزادی فلسطین به شمار آورد. وی در پایان ابراز امیدواری کرد که مردم ایران، جهان اسلام و بشریت از میراث این شهیدان برای تحقق صلح، عدالت و بهروزی بهرمند بمانند.

سرپرست وزارت خارجه گفت: سیاست خارجی نظام بر اساس یک عقلانیت راهبردی ترسیم و تدوین شده و وزارت خارجه بر اساس آن چارچوبی که ترسیم شده و چارچوب کلی آن باید در شورای عالی امنیت ملی و توسط رهبر انقلاب تایید نهایی بشود، عمل می‌کند.

علی باقری در حاشیه مراسم ترحیم شهید امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران ادامه داد: چارچوب‌ها و جهت‌گیری‌ها مشخص است و با تغییر افراد دچار تحول و تغییر نخواهد شد.

باقری ادامه داد: هنر و توانایی و هوشمندی و تجربه و بازیگردانی و بازی‌سازی افراد در میدان دیپلماسی قاعدتا می تواند متفاوت باشد ولی این به این معنی نیست که قطب‌نمای سیاست خارجی کشور دچار تغییر و تحول بشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha