۰ نفر

کناره گیری رئیس مجمع جهانی اقتصاد بعد از نیم قرن

۴ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۴۴
کد خبر: 843876
کناره گیری رئیس مجمع جهانی اقتصاد بعد از نیم قرن

پایگاه خبری سمافور در مقاله‌ای اعلام کرد که کلاوس شواب، مؤسس و رئیس هیأت اجرایی مجمع جهانی اقتصاد (WEF)  قصد دارد پس از نیم قرن حضور در رأس این سازمان، از سمت خود کناره گیری کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پایگاه خبری سمافور در مقاله‌ای اعلام کرد که کلاوس شواب، مؤسس و رئیس هیأت اجرایی مجمع جهانی اقتصاد (WEF) قصد دارد پس از نیم قرن حضور در رأس این سازمان، از سمت خود کناره گیری کند.

این مقاله به نامه‌ای از شواب خطاب به کارکنان در روز سه شنبه اشاره کرد که در آن وی قصد خود را برای کناره گیری و به عهده گرفتن یک سمت غیر ریاستی قبل از گردهمایی بعدی سالانه در شهر داووس سوئیس در سال 2025 بیان کرده است.

بر اساس این گزارش، کناره گیری و انتقال شواب به سمت جدید در انتظار تایید دولت سوئیس است.

سمافور همچنین به بیانیه سخنگوی یک مجمع استناد کرد که گفت این سازمان در حال تبدیل شدن از یک پلتفرم گردهمایی به موسسه پیشروی جهانی برای همکاری بخش‌های عمومی و خصوصی است.

شواب، 86 ساله، بنا بر گزارش‌ها، نام جانشین خود را اعلام نکرد، اما گفت که در سال گذشته میلادی، هیئت اجرایی این گروه به ریاست بورگه برنده، وزیر خارجه سابق نروژ، مسئولیت اجرایی کامل را بر عهده گرفته است. برنده 58 ساله، از سال 2017 رئیس مجمع جهانی اقتصاد بوده است.

مجمع جهانی اقتصاد که توسط شواب در سال 1971 تأسیس شد، یک بنیاد غیرانتفاعی است و گردهمایی سالانه آن در داووس بزرگترین رویداد تجاری و اقتصادی سالانه جهان محسوب می‌شود.

به گفته سازمانWEF ، این مجمع هر سال ده‌ها تن از رهبران و مدیران عالی رتبه جهان را گرد هم می‌آورد و سران بیش از 50 کشور نیز در اجلاس این سازمان که اوایل 2024 برگزار شد، شرکت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha