۰ نفر

آخرین قیمت زعفران

۴ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۴۰
کد خبر: 843872
آخرین قیمت زعفران

قیمت زعفران یک مثقالی در بازار از حدود ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. اما اگر قصد خرید یک بسته زعفران ۶۰۰ گرمی را دارید، باید حدود ۸۰ میلیون تومان به حساب فروشنده واریز کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو؛ قیمت زعفران به دلیل طعم و رنگ بی‌نظیری که از آن یک خوراکی محبوب و پرطرفدار ساخته و از آنجایی که در جهان کمیاب است، هیچ‌گاه کم نبوده است. در حال حاضر، یک بسته چهار گرمی از زعفران حدود ۲۰۰ هزار تومان قیمت می‌خورد، هرچند می‌توانید بسته‌های پنج گرمی که اتفاقا برچسب درجه یک بر آن‌ها خورده را حدود ۷۰ هزار تومان خریداری کنید. در چنین شرایطی برخی ترجیح می‌دهند که از ریشه یا پودر زعفران در طبخ غذای خود استفاده کنند که ارزان‌تر هستند، اما تضمینی برای کیفیت آن‌ها وجود ندارد.
قیمت زعفران کیلویی چند؟
قیمت زعفران نزدیک ۲۰ روز قبل با کاهش همراه شد. بدین ترتیب، قیمت زعفران هر کیلو ۷۵ تا ۷۶ میلیون تومان، پوشال ۹۳ تا ۹۴ میلیون تومان، سرگل ۹۷ تا ۹۸ میلیون تومان و نگین ۱۰۲ تا ۱۰۵ میلیون تومان اعلام شد. شورای زعفران در ابتدای خردادماه، خبر داد که حداقل قیمت زعفران را به کیلویی ۸۰ میلیون تومان و حداکثر قیمت به ۹۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت زعفران در بورس کالا هم ۸۴ میلیون تومان اعلام شده است. در نخستین ماه امسال سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با هدف شفافیت فروش محصولات خود هزار کیلوگرم از محصول خود را در بورس کالا به بهای ۸۴ میلیون تومان عرضه کرد.
قیمت زعفران چهار گرمی در بازار
قیمت زعفران چهار گرمی در بازار از ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. اگر می‌خواهید یک بسته زعفران چهار گرمی که فروشنده از آن به‌عنوان یک محصول درجه یک نام می‌برد، تهیه کنید تا غذایی با طعم و رنگ بهتری جلوی میهمان خود بگذارید، باید حداقل ۵۰۰ هزار تومان به حساب فروشنده واریز کنید.

قیمت زعفران چهار گرمی در بسته‌های بالاتر و برندهای مختلف، متفاوت است. برای مثال دو بسته زعفران چهار گرمی با برند بهرامن چیزی حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای شما هزینه دارد. اگر می‌خواهید بسته‌های بیشتری تهیه کنید تا خیال‌تان برای یک مدت راحت باشد و نگران افزایش قیمت نباشید، زعفران با بسته‌های ۱۰ تایی هم در بازار موجود است. زعفران درجه یک با برند عاقله مجموعه ۱۰ عددی را پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عرضه می‌کند.
قیمت زعفران در گرم‌های متنوع
زعفران در بسته‌ها و وزن‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود و هر خریدار متناسب با نیاز خود سراغ یک محصول خاص می‌رود. اگر قصد خرید یک بسته یک گرمی را دارید، نزدیک ۲۰۰ هزار تومان باید خرج کنید. البته اگر همین مقدار را از برند دیگری تهیه کنید، می‌توانید مبلغ کمتری حدود ۱۴۴ هزار تومان بپردازید. بسته زعفران با گرمی کمتر هم در بازار موجود است، برای مثال یک بسته ۰.۵ گرمی بسته به برند محصول از ۸۰ تا ۱۴۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت زعفران چهار گرمی از ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و اگر دنبال محصول درجه یک باشید، باید حداقل ۵۰۰ هزار تومان بپردازید

قیمت زعفران پنج گرمی حدود ۶۰۰ هزار تومان است. زعفران درجه یک دیگری که به همین مقدار است تا ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورده است. زعفران را اگر بخواهید در بسته ۱۰ گرمی تهیه کنید، باید بابت خریدش حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کنید. زعفران ۶۰۰ گرمی، اما گران‌تر و ۸۳ میلیون تومان برای شما آب می‌خورد.
قیمت ریشه زعفران چقدر است؟
ریشه زعفران فوایدی مشابه خود زعفران را دارد و چند وقتی می‌شود برخی به جای خود زعفران از ریشه آن برای خوشبو کردن غذا استفاده می‌کنند. احتمالا اگر از یک زن خانه‌دار پرسیده شود که چرا به جای خرید زعفران، ریشه آن را تهیه و در طبخ غذا استفاده می‌کند، قیمت ارزان‌تر آن را دلیل این کار خود می‌داند. هرچند عده‌ای هم بی طعم و بو بودن یا حتی پیدا کردن خرده آشغال در آن را دلیلی می‌دانند که هیچ وقت به سراغش نروند. ریشه زعفران چهار گرمی با حداقل قیمت ۵۰ هزار تومان و حداکثر قیمت ۱۰۰ هزار تومان در بازار موجود است. ریشه زعفران چهار گرمی بسته ۱۰ عددی هم نزدیک ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده است.
پرفروش‌ترین بسته‌های زعفران در بازار کدامند؟
زعفران با اینکه بین ایرانی‌ها محبوب است و در طبخ بسیاری از غذاها کاربرد دارد، اما به نظر می‌رسد قیمت آن در انتخاب نوع برند حرف اول را می‌زند. برای مثال، قیمت زعفران درجه یک عاقه که پنج گرمی است، ۶۹ هزار تومان به مشتری اعلام می‌شود که همین موضوع سبب شده تا تقاضا برای آن در بازار زیاد باشد. زعفران ممتاز قائنات که ۲.۳ گرمی است، با قیمت ۷۵ هزار تومانی جزو محصولات پرفروش مغازه‌داران است.

قیمت زعفران سرگل سوپر نگین قائنات حدود ۸۷ هزار تومان است و خریداران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. با اینحال، چون زعفران برای خیلی‌ها محصول لاکچری محسوب می‌شود و ترجیح می‌دهند به جای آن از ادویه‌های دیگری برای خوش‌طعم و خوشبو کردن غذا استفاده کنند، پودر زعفران هم در بازار پرفروش شده است. برای نمونه، می‌توان از پودر زعفران ۱۵ گرمی مثال زد که قیمت آن تنها ۱۴ هزار تومان است، هرچند فروشندگان تضمینی نمی‌دهند که طعم غذا با این محصول آنچه باشد که آشپز انتظارش را می‌کشد. پودر فشرده هم در بازار موجود است و برای مثال با برند الیت و مقدار ۶۴ گرم، به قیمت حدود ۴۹ هزار تومان فروخته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    0 0
    از اقتصاد آن لاین خواهش دارم این معما را برای کشاورزان حل کنه چگونه است که آقای حسینی عضو شورای ملی باید از ارزش زعفران دفاع کنه ولی سالهاست دراین جایگاه با ابزار مختلف از جمله همین تزریق بی موقع زعفران انبار تعاونی و درج اخبار منفی سعی در بی ارزش کردن این صنعت نموده وهمواره زخم بر پیکر نیمه جان تعداد زیادی کشاورز محروم مزند