۰ نفر

احتمال برگزاری مذاکرات صلح اوکراین

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۱
کد خبر: 841914
احتمال برگزاری مذاکرات صلح اوکراین

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا در جریان سفر خود به رم و دیدار با آنتونیو تاجانی معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه ایتالیا، گفت: امکان برگزاری مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رئیس کمیسیون اروپا اظهار کرد: اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بمباران اوکراین را متوقف کند، امکان برگزاری مذاکره برای صلح وجود دارد.

تارنمای خبری آ ان اس آ به نقل از اورسولا فون در لاین نوشت: قطعا این امکان وجود دارد که فردای همان روزی که پوتین بمباران اوکراین را متوقف کند، مذاکرات صلح بین دو کشور آغاز شود اما اوکراینی‌ها باید روند صلح را رهبری کنند زیرا این حق آنهاست که خودشان در مورد سرنوشتشان تصمیم بگیرند.

رئیس کمیسیون اروپا همچنین با انتقاد از روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین، مدعی شد: پس از جنگ جهانی دوم ما نظامی مبتنی بر صلح و بر اساس حاکمیت مشروع کشورهای قاره اروپا و قوانین بین‌المللی را در اروپا ایجاد کردیم اما روسیه با تهاجم خود به اوکراین این نظام را به چالش کشیده است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha