۰ نفر

بهترین نوشیدنی برای رفع عطش در روزهای گرم سال

۸ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۸
کد خبر: 844549
بهترین نوشیدنی برای رفع عطش در روزهای گرم سال

یک متخصص طب سنتی، با بیان اینکه سکنجبین بهترین نوشیدنی برای رفع عطش تابستان معرفی می شود گفت: سکنجبین که ترکیبی از عرق نعنا، سرکه، آب و عسل است، بسیار مفید بوده و در رفع عطش بسیار موثر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری آنلاین، دکتر محمد عسکرفراشاه با بیان این‌که سکنجبین یک فرآورده طبی است که کاربرد بسیاری در طب دارد، اظهار کرد: سکنجبین که از سرکه وشکر یاسرکه و عسل تشکیل شده و بر حسب زمان، مکان، مزاج و سایر خواص بسیار متنوع است ودر خصوص انواع سکنجبین بایدگفت ۱۲۶۰ نوع سکنجبین تهیه میشود که بعضی از آنها برای حفظ صحت و برخی برای رفع بیماریها به کار میرود.

وی همچنین از دیگر خواص سکنجبین را رفع خشکی‌کام و دهان دانست و افزود: مصرف سکنجبین برای افرادی که در کام ودهانشان احساس خشکی می‌کنند یک داروی کمک رسان است و با ایجاد اعتدال سبب بر طرف شدن این خشکی می‌شود.

این متخصص طب ایرانی با بیان این‌که در برخی بیمارانی که رطوبت از ریه آنها به سختی و با سرفه شدید خارج می‌شود و خروج خلط از دستگاه تنفسی آنها به دشواری صورت می‌گیرد، گفت: مصرف سکنجبین سبب می شود تا خروج آن به سهولت انجام پذیرد و موجب راحتی بیماران شود.

دکتر عسکرفراشاهی تاکید کرد: هیچ گاه نباید سکنجبین را به استفاده از یخ خیلی سردکرد، چون این عمل مانع لطیف شدن و از بین رفتن مواد زاید بدن می شود.

وی با بیان این که سکنجبین معتدل مخلوط شده با آب یا گلاب درمانی موثر برای تب است، تصریح کرد: باید توجه داشت‌که تشنگی الزاما با نوشیدن آب برطرف نمی‌شود و مصرف کاهو سکنجبین، خاکشیر، روغن بادام شیرین، روغن بنفشه و جو نیز به تامین رطوبت بدن کمک می‌کند.

این متخصص یزدی در پایان با اشاره به این‌که سکنجبین خاصیت دارویی بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: سکنجنین بهترین نوشیدنی برای درمان کبد چرب و چربی خون است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha