۰ نفر

گزارش امروز بازار خودرو؛

قیمت خودرو چهارشنبه ۱۶ شهریور / کاهش ۵ میلیونی قیمت تارا در روز ساکت بازار خودرو

۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۳۳
کد خبر: 666420
قیمت خودرو چهارشنبه ۱۶ شهریور / کاهش ۵ میلیونی قیمت تارا در روز ساکت بازار خودرو

بازار خودرو این روز ها به سکونی هم در قیمت رسیده است و امروز در میان خودروهای پرتقاضای بازار تنها تارا کاهش قیمت داشت و رکود بازار هم ادامه دار بود. به نظر می رسد پس از فروکش اخبار مثبت برجامی بازار خودرو دست از کاهش برداشته است.

اقتصادآنلاین-پرهام کریمی؛  بازار خودرو پس از آنکه در ابتدای سال با افزایش قیمت های چند میلیونی همراه شد، حالا چند ماهی است که به رکود مطلق رفته است و قیمت ها روند نوسانی به خود گرفته است. آنگونه که فعالان بازار خودرو می گویند، رکود حاکم بر بازار خودرو حتی از سال گذشته شدیدتر شده است. شاید این موضوع ریشه در تشدید نااطمینانی‌های فضای سیاسی و اقتصادی ایران داشته باشد

قیمت ایران خودرو

تارا در مدل اتوماتیک تنها مدل از خودروهای پرفروش ایران خودرو بود که امروز تغییر قیمت داشت. این خودرو در مدل اتوماتیک با ۵ میلیون تومان کاهش به قیمت ۵۸۰ میلیونی رسید که نسبت به قیمت ۶۰۰ میلیون تومانی این خودرو در اوایل عرضه ۲۰ میلیون تومان کاهش داشته است.

نسخه اتوماتیک با سقف شیشه ای پژو ۲۰۷ در مدل ۱۴۰۰، که این هفته کاهش چشمگیر ۱۵ میلیونی داشت امروز اما بدون تغییر بود و ۵۹۰  میلیون تومان معامله شد. این قیمت کمترین قیمت ثبت شده برای این خودرو در تابستان سال جاری است. تابستانی که قیمت این خودرو در مقاطعی تا ۶۳۰ میلیون تومان هم بالا می رفت.

رانا پلاس را می توان یکی از با ثبات ترین خودروهای بازار کشور دانست. این خودرو امروز هم بدون تغییر قیمت بود

خودرو

قیمت سایپا

پراید در هر سه نسخه ۱۱۱، ۱۳۱ و ۱۵۱ بدون تغییر قیمت بود و با همان قیمت های دیروز معامله شدند. قیمت پراید که در چند روز اخیر به صورت لاک پشتی تغییر پیدا می کرد در کل نوسان قابل توجهی را حداقل در ماه های گذشته نداشته است.

مدل  ۱۴۰۱ شاهین که به دلیل اختلاف اندک قیمت بازار و کارخانه و در نتیجه حذف تقاضای سوداگرانه از روند قرعه کشی ها حذف شده است پس از نوسان ۵ میلیون تومانی مدتی است که بدون تغییر ۳۶۰ میلیون تومان معامله می شود. اوج قیمت این خودرو در بازار آزاد هم مربوط به اواخر اردیبهشت ماه است که قیمت ۴۰۰ میلیونی برای این خودرو به ثبت رسید.

خودرو