۰ نفر

وزیر صمت خبر داد؛

اعزام ۶٠رایزن تا سال ١۴٠١ به بازارهای هدف / صادرات لوازم خانگی رونق می یابد

۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۷
کد خبر: 569597
اعزام ۶٠رایزن تا سال ١۴٠١ به بازارهای هدف / صادرات لوازم خانگی رونق می یابد

وزیر صمت اظهار داشت: برنامه ریزی‌ها باید به شکلی باشد که سال آینده شاهد رشد ۵۰ درصدی صادرات نسبت به واردات باشیم، تراز مناسب در واردات و صادرات لوازم خانگی در سال ۱۴۰۲ هدف بعدی در این بخش است که باید به نسبت ۱ برسد. این روند باید تا سال ۱۴۰۴ به رشد دو برابری صادرات نسبت به واردات منتج شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایلنا، سیدرضا فاطمی‌امین در نشست امروز خبری خود که پیرامون صنعت لوازم خانگی برگزار شد اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که میزان صادرات تولیدات لوازم خانگی بسیار کمتر از واردات در این بخش است و نسبت صادرات به واردات قابل دفاع نیست. اگرچه وضعیت اسفبار نیست اما اگر با همین شیوه پیش برود می‌تواند تا چند سال به این وضعیت برسد.

وی افزود: برنامه ریزی‌ها باید به شکلی باشد که سال آینده شاهد رشد ۵۰ درصدی صادرات نسبت به واردات باشیم، تراز مناسب در واردات و صادرات لوازم خانگی در سال ۱۴۰۲ هدف بعدی در این بخش است که باید به نسبت ۱ برسد.

وزیر صمت اضافه کرد: این روند باید تا سال ۱۴۰۴ به رشد دو برابری صادرات نسبت به واردات منتج شود.

وی اضافه کرد: در تنوع و میزان تولیدات لوازم خانگی در جایگاه مناسبی قرار گرفته ایم، باید توجه کرد که مسیر رشد و توسعه تولیدات ادامه پیدا کند و دچار روزمرگی در این زمینه نرسیم.

وی با تاکید بر اینکه بنگاه‌ها باید با وزارتخانه هم اندیشی داشته باشد، تصریح کرد: هر بنگاه باید اهدافی را بر عهده بگیرند تا در کلان وزارت صنعت مدیریت کند.

وزیر صمت اضافه کرد: ما به جد روی موضوع قاچاق متمرکز هستیم. قاچاق را نمی‌توان در مرز کنترل کرد بلکه باید کنترل آن در توزیع انجام شود.  در سامانه جامع تجارت تدابیری برای جمع‌آوری پایگاه اطلاعاتی لازم برای مبارزه با قاچاق انجام شده که تا دوماه دیگر این اطلاعت جامع جمع‌آوری می‌شود. 

وی در مورد واردات قطعات لوازم خانگی مشابه تولید داخل گفت: صرف افزایش تعرفه در مورد قطعات نمی‌تواند راه حل جامعی باشد و باید مسیرهای دیگری هم پیش رفت. 

فاطمی امین خاطرنشان کرد: تامین مالی زنجیره‌ای، اعتبار خرید و... می‌تواند کمک‌کننده باشد. بانک مرکزی مکانیزم تامین مالی زنجیره‌ای را ایجاد کرده که می‌تواند به این صنعت کمک کند.