۱ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

نخستین کنفرانس تخصصی استیل پرایس؛ زغال سنگ، کک و الکترود گرافیتی برگزار شد

۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۵
کد خبر: 844221
نخستین کنفرانس تخصصی استیل پرایس؛ زغال سنگ، کک و الکترود گرافیتی برگزار شد

صنعت زغالسنگ ایران گرد هم آمدند تا به بررسی چالش ها و موانع توسعه این حوزه مهم کشور بپردازند.

اقتصاد آنلاین _ باران شاکری: کنفرانس تخصصی استیل پرایس(زغال سنگ، کک و الکترود گرافیتی) با حضور فعالان جامعه معدنی در هتل المپیک تهران برگزار شد.

هرمز ناصر نیا، دبیر کنفرانس زغال سنگ، کک‌شو و الکترود گرافیتی گفت: در مناطق مختلف معدنی کشور ۸ کارخانه زغالشویی در حال فعالیت هستند که مجموع کلی ظرفیت این ۸ کارخانه در تولید بیش از ۳ میلیون تن در سال است.

وی افزود: در طرح جامع زغال سنگ کک، مقدار تولید زغال سنگ استخراجی از معادن مختلف بر پایه توان بالقوه هر معدن تا سال ۱۴۱۵ پیش بینی شده است طبق این برنامه چنانچه معادن بتوانند به مقدار پیش بینی شده در برنامه تولید برسند، مجموعه زغال سنگ خام تولید شده به حدود ۶.۸ میلیون تن در سال خواهد رسید.

در ادامه کنفرانس، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: برای ۳۰ سال آینده انرژی تجدید پذیر دریافت شده از زغال سنگ به ۹۰ درصد تولید جهانی انرژی خواهد رسید.
سعد محمدی افزود: هیدروژن یک جایگزین جدی برای سوخت های فسیلی است بنابراین به سیاست‌های نوین تولید انرژی برای آینده نیازمندیم.

وی با اشاره به اینکه به آموزش در حوزه معدن توجه کافی نشده افزود: تغییر و بازنگری در آموزش رشته‌های معدنی و به روزشدن دروس دانشگاه‌ها در این رشته‌ها باید در دستور کار قرار گیرد تا در آینده حرفی برای گفتن در این حوزه داشته باشیم.

در ادامه کنفرانس تخصصی استیل پرایس؛ سمیه خلوصی معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو گفت: با سرمایه‌گذاری مناسب و تامین نیروی متخصص میتوانیم به وضعیت بهتری در تولید زغال سنگ و فرآوری آن برسیم که اقداماتی در این زمینه در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی(ایمیدرو) در دست اجرا است.

خلوصی در ادامه افزود: افزایش ایمنی در معادن زغال‌سنگ از برنامه‌های در دست اجرای ایمیدرو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha