۲ نفر

صدور احکام حقوقی جدید بازنشستگان تامین اجتماعی 

۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۲
کد خبر: 844237
صدور احکام حقوقی جدید بازنشستگان تامین اجتماعی 

طبق گمانه زنی های صورت گرفته، احتمالا زمان اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان از خردادماه ۱۴۰۳ خواهد بود. قرار شده است مابه‌تفاوت دو ماه قبل(یعنی فروردین و اردیبهشت) نیز در خرداد ماه به حساب این دسته از افراد، واریز شود. 

به گزارش اقتصادآنلاین، وزیر کار درمورد امکان همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز توضیح داد: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌هایی که تحت پوشش وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی بودند، اجرا، اعمال و پرداخت شد، اما در موضوع همسان سازی باید تامین منابع صورت بگیرد.

صولت مرتضوی، در پاسخ به این پرسش که متناسب و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با توجه به این که احکام برنامه هفتم ابلاغ نشده مانده است، چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد؛ گفت: همسان‌سازی زمانی که قانون ابلاغ شود، اجرا خواهد شد. حال با توجه به این که گفته می‌شود اصلاحیه آورده‌اند، آن اصلاحیه هم اصلاح شود، قطعا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد بود.

او ادامه داد: تاریخ آغاز اجرای برنامه هفتم، از اول فروردین ۱۴۰۳ است. هرگونه اصلاح در احکام بازنشستگان از اول فروردین اعمال خواهد شد.

منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه جداول بودجه تا آخر اردیبهشت ماه از سوی مجلس شورای اسلامی اعلام خواهد شد، گفت: براساس زمانبندی طراحی شده در قانون، احکام همسان‌سازی ان‌شالله از خرداد ماه اجرا و البته معقوقات دو ماه نخست سال نیز پرداخت خواهد شد

مرحله اول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش در واقع در سال ۹۶ آغاز شده و از طریق سازمان برنامه و بودجه و این صندوق تا ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹ براساس آمارها و مبالغ تخصیصی، انجام شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این باره گفت: قرار است تا شهریور مطالبات مربوط به اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و البته در مرداد موضوع رتبه‌بندی معلمان و مطالبات فرهنگیان بازنشسته تعیین تکلیف و تسویه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    0 0
    خدایا خودت گواهی بر این مسیله همه از وزیر نماینده مجلس و...تا دیروز می گفتند که ابتدا باید قانون شورای نگهبان برنامه هفتم را امضا کند و بعد قانون متناسب سازی اجرایی خواهد شد حالا متناسب سازی کشور رها وِِِانجام گرفته اما گویا بقیه انسان نیستند مگر بازنشستگان تامین اجتماعی جزو کارکنان دولت در این کشور نیستند اگر پرسنل برق پرسنل شر.ته ای نفتی نبودند چه بسا به دوران عهد عتیق بر می گشتیم یکی هم از این دولت مردان بگویدِِِ که قانون برای همه یکی است ثروتمند فقیر و..در برآب قانون یکسان هستند