۰ نفر

فوری: واریز ۱۳ میلیارد ریال به حساب این خانوارهای تهرانی

۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۴
کد خبر: 844171
فوری: واریز ۱۳ میلیارد ریال به حساب این خانوارهای تهرانی

به‌مناسبت روز ملی حمایت از خانواده‌های زندانیان، بیش از ۱۳ میلیارد ریال به حساب ۱۳۷۶ خانواده تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان مرکز واریز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، به نقل از تسنیم، منوچهر رحمانی؛ مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز ضمن گرامیداشت روز ملی حمایت از خانواده‌های زندانیان گفت: زمینه حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان یقیناً با مشارکت مردم و مسئولان فراهم خواهد شد و حل مشکلات آنان از اهداف انجمن است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های انجمن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با آموزش به همسران و فرزندان زندانیان است که به‌صورت مستمر انجام می‌شود و علاوه بر آن حمایت‌های مادی انجمن نیز شامل حال این عزیزان می‌شود.

رحمانی گفت: بی‌توجهی به این قشر از جامعه آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به این خانواده‌ها وارد خواهد کرد و انجمن برابر با اساسنامه آن موظف است با کمک خیّرین و سازمان‌ها از این خانواده‌ها حمایت کند تا آسیبی به بنیان خانواده وارد نشود.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز ضمن گرامیداشت روز "نسیم مهر" (روز ملی حمایت از خانواده زندانیان) گفت: مهم‌ترین هدف از نامگذاری روز پنجم خرداد که "نسیم مهر" نامگذاری شده، توجه جامعه و مسئولان به این خانواده‌ها و ضرورت حفظ کرامت انسانی زندانیان و خانواده‌های آنان است.

وی با اشاره به این نکته که اکثریت قریب به اتفاق خانواده‌های زندانیان هیچ نقشی در ارتکاب جرم از سوی فرد بزهکار نداشته‌اند و در زمره اولین قربانیان جرم و جنایت در جامعه به حساب می‌آیند، افزود: اکثر خانواده‌های زندانیان، نیازمند حمایت هستند؛ حالا این حمایت‌ها ممکن است مادی باشد و یا معنوی بستگی به بررسی‌های اولیه از سوی مددکاران ما دارد و نهادهای حمایتی نیز در حد بضاعت خود به این خانواده‌ها خدمات ارائه می‌کنند اما فقدان نظام جامع حمایتی و کمبود اعتبارات، شرایط دشواری را برای زندگی روزمره آنان به وجود آورده است؛ به نحوی که حتی در غالب موارد برای تأمین حداقل نیازها دچار بحران‌های جدی می‌شوند، در حالی که باید دغدغه این خانواده‌ها صرفاً حبس سرپرست خانواده باشد.

رحمانی گفت: انجمن حمایت زندانیان مرکز به مناسبت گرامیداشت روز ملی حمایت از خانواده‌های زندانیان با دعوت از آنان؛ علاوه بر ارائه خدمات آموزشی به حساب 1376 خانواده زندانی که به‌تازگی تحت پوشش انجمن قرار گرفته‌اند به هر خانواده مبلغ 10 میلیون ریال جمعاً 13 میلیارد و 760 میلیون ریال واریز می‌کند.

وی در زمینه نحوه تأمین منابع مالی انجمن گفت: انجمن هیچگونه بودجه دولتی ندارد و منابع مالی آن از طریق خیّرین و برخی فعالیت‌های اقتصادی تأمین می‌شود لذا ایجاد منابع مالی مستمر و پایدار برای انجمن جهت حمایت بیشتر از خانواده‌های زندانیان ملموس است.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز تصریح کرد: کمک به معاش خانواده‌های زندانیان، ارائه آموزش مهارت‌های اساسی و سبک زندگی، آموزش‌های فنی حرفه‌ای و ایجاد زمینه اشتغال آنان، کمک‌های درمانی و ... از دیگر وظایف این انجمن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha