۰ نفر

فرمان مرادی که بود؟

۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۶
کد خبر: 844186
فرمان مرادی که بود؟

فرمان مرادی زاده پنجم خرداد ۱۳۲۶ در کرمانشاه، سازنده، نوازنده و مرمت‌کننده سازهای موسیقی ایرانی بود. فعالیت خود را از سال ۱۳۴۹ و در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی سنتی آغاز کرد. او چندین نوع سه‌تار، تنبور، کمانچه و تار طبق الگوی اساتید گذشته‌ی این سازها یا به صورت ابتکاری می‌ساخت.

به گزارش اقتصادآنلاین، مرادی در سال ۱۳۷۲ با رتبه‌ی ۵ سازسازی و با ۲۳ سال سابقه‌ی کار در مرکز حفظ و اشاعه‌ی موسیقی بازنشسته شد. او از این سال به بعد نیز به عنوان مدرس و کارشناس مرکز فعالیت داشت.

به یک سری فعالیت‌های اجرایی او در ادامه اشاره شده میکنیم: عضویت در کمیته‌ی نویسندگان اساسنامه‌ی کانون سازندگان ساز، عضویت در هیات مدیره‌ی کانون سازندگان ساز (سه دوره‌ی دو ساله)، یک دوره‌ی دوساله عضو علی‌البدل هیات مدیره‌ی خانه‌ی موسیقی، دو دوره‌ی دوساله عضو علی‌البدل کانون مدرسین سازسازی و همچنین کارشناس موزه‌ی موسیقی ایران، طی چند سال اخیر.

فرمان مرادی سازنده ساز پیشکسوت عصر دوم خردادماه ١۴٠٣ و در آخرین روزهای ٧٧ سالگی خود پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری در منزل خود در گذشت.

مراسم تشییع پیکر زنده یاد فرمان مرادی، یکشنبه مورخ ششم خردادماه، ساعت ۱۰ صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha