۰ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

رکورد سنگین در بازار طلا / قیمت‌ها کاهش خواهد یافت؟

۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۳۸
کد خبر: 844243
رکورد سنگین در بازار طلا / قیمت‌ها کاهش خواهد یافت؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به رکود سنگین در بازار طلا از احتمال افزایش قیمت‌ها خبر داد.

اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد؛ قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر کاهشی شده است، روند نزولی انس جهانی طلا و بازار ارز باعث شده روند صعود قیمت‌ها در بازار طلای داخلی متوقف شود.
نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان اینکه بازار طلا در رکود شدید قرار دارد اظهار داشت: وارد سومین ماه سال شدیم متاسفانه شرایط صنف طلا دچار سردرگمی است. شاید از ابتدای امسال در صنعت طلا ۱۵ درصد نیز تولید وجود نداشته است.
وی افزود: واحدهای تولیدی به شدت دچار آسیب شدند، صنعت طلا در بحران قرار دارد و تعطیلی هایی که به دلیل فعالیت سامانه جامع تجارت به وجود آمد فعالان بازار را دلسرد کرده است.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه بازار طلا شرایط خوبی ندارد، خاطرنشان ساخت: عبور از این شرایط مستلزم این است سکه اصلاحاتی در سامانه جامع تجارت صورت بگیرد. رییس جمهور شهید گفته بودند که دغدغه طلافروشان رفع شود به همین دلیل بخشی از مشکلات سامانه رفع شد.
بذرافشان اضافه کرد: این اصلاحات کامل نیست و نیاز به بررسی مجدد دارد و تا زمانی که این دل‌نگرانی‌های فعالان بازار رفع نشود نمی‌توان شرایط را برای ادامه فعالیت مهیا کرد. ما تقاضا داریم فعالیت سامانه را تعلیق کنند و اجازه دهند در یک کارگروه تخصصی این اصلاحات انجام شود.
وی افزود: همکاران ما نگران فعالیت اقتصادی آینده‌شان هستند و به دلیل اینکه در اصلاحات همه دغدغه‌های بازاریان طلا دیده نشده است شرایط برای ادامه فعالیت مساعد نیست و باید وضعیت به شکلی شود که آرامش به حوزه طلا بازگردد.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ثبت سرمایه حذف شده و اصلاحاتی در ثبت آنی شده است اما شرایط این سامانه با صنف طلا قانون همخوانی ندارد و لازم است بر اساس تفاهمی که شده در یک کارگروه تخصصی ایرادات آن برطرف شود.
بذرافشان با بیان اینکه قیمت طلا و سکه به ثبات رسیده است؛ اظهار داشت: بازار در هفته‌های گذشته کاهش قیمت خوبی داشت و در حال حاضر به کف قیمت‌ طلا و سکه نسبت به انس جهانی و بازار ارز رسیده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه مردم نسبت به خرید طلا و سکه و سرمایه‌گذاری در این حوزه نگران هستند، در پیش ببینی از آینده بازار نیز گفت: احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود ندارد اما ممکن است با نوسانات بازار ارز و انس جهانی افزایش قیمت را در بازار داشته باشیم.
آخرین نرخ در بازار طلا و سکه
بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار ۳ میلیون و ۲۹۷ هزار تومان شد قیمت هر قطعه سکه طرح جدید ۴۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۳۷ میلیون تومان، نیم سکه ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha