۰ نفر

۲ سارق کارخانه‌های جنوب تهران دستگیر شدند

۵ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۲۶
کد خبر: 844066
۲ سارق کارخانه‌های جنوب تهران دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری عاملان سرقت از چندین کارخانه و نیز بازداشت ۲ سارق زورگیر در جنوب تهران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ محمدقاسم طرهانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: چند روز پیش و به دنبال وقوع سرقت از کارخانه‌ای در محدوده باقرشهر عوامل کلانتری ۱۷۵ رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار داده و با انجام تحقیقات ابتدایی متوجه شدند که سارقان اقدام به شناسایی کارخانه‌های تعطیل کرده و پس از آن با شیوه و شگردی خاص قفل در کارخانه را باز کرده و با دستگاه هوا برش اقدام به برش قطعات آهنی و سرقت قطعات دستگاه‌ها کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری ادامه داد: تیم عملیات کلانتری باقرشهر با پوشش دهی نقاط احتمالی حضور سارقان و با گشت‌زنی‌های هدفمند، سرانجام موفق به شناسایی دو سارق که در این سرقت‌حضور داشتند، شدند. متهمان پس از مشاهده ماموران بلافاصله متواری شده و به هشدار های ماموران بی‌توجهی کردند، با این وجود پس از دقایقی تعقیب و گریز ماموران این افراد را در یک عملیات ضربتی پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

طرهانی با اشاره به انتقال متهمان به مقر انتظامی و انجام بازجویی از آن گفت: این افراد پس از انتقال به کلانتری باقرشهر در تحقیقات ابتدایی به بیش از پنج فقره سرقت از کارخانه‌های متروکه در این شهرستان اعتراف کردند. در ادامه نیز برای این دو نفر پرونده‌ای تشکیل شده و آنان به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

بازداشت زورگیران سلاح به دست
فرمانده انتظامی شهرستان ری همچنین از دستگیری دو سارق که اقدام به زورگیری از مردم با تهدید چاقو در محدوده شهرری کرده بودند، خبر داد و گفت:‌ در پی وقوع چند فقره سرقت و زورگیری در شهرری، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستورکار تیم عملیات و عوامل گشت کلانتری ۱۳۱ شهر ری قرار گرفت و سرانجام روزگذشته ماموران با پوشش‌دهی انتظامی نقاط جرم خیز یک دستگاه موتور سیکلت دو ترک را درحال زورگیری از شهروندان مشاهده کردند.

وی با بیان اینکه ماموران سریعاً برای دستگیری افراد وارد عمل شدند، گفت: سارقان به محض مشاهده پلیس از محل متواری شدند و در همین راستا نیز عملیات تعقیب و گریز میان ماموران و دو متهم آغاز شد. در نهایت نیز سارقان پس از طی مسافتی تعقیب و مراقبت با استفاده از قانون بکارگیری سلاح و شلیک تیر هوایی موفق به متوقف کردن موتورسیکلت شده و هر دو سارق را در اقدامی ضربتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

طرهانی با بیان اینکه ماموران در بازرسی اولیه از دو متهم تلفن همراه مسروقه متعلق به یکی از شهروندان را کشف کردند، گفت:‌دو متهم به مقر انتظامی منتقل شده وتحت بازجویی قرار گرفتند که در آنجا دو متهم علیرغم انکارهای اولیه در مواجهه با دلایل و مستندات پلیس و رویارویی با مالباختگان به جرم خود اعتراف کردند. همچنین این افراد تاکنون از سوی هفت شاکی مورد شناسایی قرار گرفته‌اند. تحقیقات در خصوص پرونده این افراد همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha