۰ نفر

اسپانیا از السالوادور پیشی گرفت؛

اسپانیا دارنده بیشترین تعداد دستگاه خودپرداز رمزازر در اروپا

۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۲۸
کد خبر: 675668
اسپانیا دارنده بیشترین تعداد دستگاه خودپرداز رمزازر در اروپا

کشور اروپایی اسپانیا پس از آمریکا و کانادا رسما تبدیل به سومین شبکه بزرگ خودپرداز های کریپتو در جهان شده است. اسپانیا در حال حاضر میزبان ۲۱۵ دستگاه خودپرداز کریپتو است. السالوادور با ۲۱۲ دستگاه خودپرداز کریپتو در رتبه بعد قرار دارد.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ داده‌های CoinATMRadar تأیید می‌کند که اسپانیا ۰.۶ درصد از خودپردازهای کریپتو جهانی را در اختیار دارد.

ارز دیجیتال

توزیع دستگاه های خودپرداز رمزارز بر اساس قاره ها و کشورها

 این داده ها اسپانیا را به عنوان بزرگترین دارنده دستگاه های خودپرداز کریپتو در اروپا نشان می‌دهد.

 ۱۴.۶۵ درصد از کل دستگاه های خودپرداز کریپتو در قاره اروپا قرار دارد. پس از اسپانیا، سوئیس (۱۴۴ دستگاه خودپرداز)، لهستان (۱۴۲ دستگاه خودپرداز) و رومانی (۱۳۵ دستگاه خودپرداز) قرار دارند.

رمز ارز

رشد نصب ATM Crypto در اسپانیا

تنها در سال ۲۰۲۲، در اسپانیا ۴۳ دستگاه خودپرداز رمزارز جدید نصب شده است. قرار است هنوز ۱۰۰ دستگاه دیگر تا پایان سال ۲۰۲۲ وارد مدار شود.

MediaMarkt، یک شرکت ‌فروش محصولات الکترونیکی آلمانی و شرکت Confinity، در میان شرکت های دیگر، پیشتاز نصب دستگاه‌های خودپرداز رمزارز در سراسر اتریش، آلمان، اسپانیا و یونان هستند.

جالب اینجاست، نصب‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال جهانی از سپتامبر ۲۰۲۲ رشد منفی داشته و در زمان نگارش این مقاله در مسیر بهبود آهسته قرار دارند. محاسبات بر اساس داده های ۶۰ روز گذشته نشان می دهد که روزانه حدود هفت دستگاه خودپرداز رمزنگاری در سراسر جهان نصب می شود.

یونان از نظر دستگاه های خودپرداز ارزهای دیجیتال رتبه ششم را به خود اختصاص داده و با هجوم گردشگران، استفاده از خودپردازهای کریپتویی در این کشور رونق یافته است.

دیمیتریوس تسانگالیدیس، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت خدمات دستگاه های خودپرداز رمزارز BCash در یونان، اعلام کرد که علیرغم نصب دستگاه های خودپرداز رمزارز در نقاط توریستی، بیشترین استفاده از این دستگاه ها در منطقه مرکزی شهر است.