۰ نفر

شاخص های فنی رمزارز برتر؛

دیدگاه صعودی به بیت کوین داشته باشیم؟

۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵
کد خبر: 666820
دیدگاه صعودی به بیت کوین داشته باشیم؟

زمان بندی برای بازار نزولی غیرممکن است، اما چندین شاخص فنی و زنجیره ای نشان می دهد که زمان شروع انباشت بیت کوین فرا رسیده است. بیت کوین (BTC) در حال حاضر در رکود قرار دارد و احتمالاً همچنان در روند نزولی خود باقی خواهد ماند. کارشناسان عقیده دارند، زمانی که هیچ کس در مورد بیت کوین صحبت نمی کند، معمولا بهترین زمان برای خرید بیت کوین است.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ در هفته گذشته، قیمت بیت کوین دوباره سقوط کرد و به زیر 19000 دلار رسید.

 در هفته جاری، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، تعهد فدرال رزرو را به انجام هر کاری که برای مبارزه با تورم لازم است «تا زمانی که تورم کاهش یابد» تکرار کرد و تحلیلگران بازار پیش‌بینی افزایش نرخ بهره خود را از 0.50 به 0.75 افزایش دادند.

اساساً، افزایش نرخ بهره و انقباضات کمی به منظور از بین بردن تقاضای مصرف کننده است که در نهایت منجر به کاهش قیمت کالاها و خدمات می شود، اما ما هنوز به آنجا نرسیده ایم. افزایش نرخ اضافی به اضافه QT احتمالاً بازارهای سهام را پایین تر می برد و با توجه به همبستگی بالای آنها با قیمت بیت کوین، احتمال ادامه دار شدن روند نزولی بیت کوین بیشتر می شود.

بنابراین، در حال حاضر یک فرصت سرمایه گذاری قوی برای بیت کوین از منظر قیمت و سود کوتاه مدت وجود ندارد.

 اما در مورد کسانی که افق سرمایه گذاری طولانی تری دارند چطور؟

در اینجا می خواهیم 3 نمودار را مرور کنیم که نشان می دهد سرمایه گذاران باید اکنون بیت کوین بخرند.

دیدگاه صعودی به بیت کوین داشته باشیم؟

میانگین متحرک 2 ساله

قیمت بیت کوین در حال حاضر 72 درصد از بالاترین قیمت خود یعنی 69000 دلار کاهش یافته است. در بازارهای نزولی قبلی، قیمت بیت کوین شاهد 55 درصد اصلاح تا 21 جولای 2021، ریزش 71 درصدی تا مارس 2020 و ریزش 84 درصدی در دسامبر 2018 بود.

 اگرچه ریزش فعلی نسبت به قبلی ها کمتر بوده است ولی خارج از حد معمول هم نیست.

میانگین متحرک 2 ساله بیت کوین

با مقایسه ریزش فعلی قیمت با میانگین متحرک 2 ساله، متوجه می‌شوید که قیمت به زیر میانگین متحرک 2 ساله سقوط کرده است.

با زوم کردن روی نمودار متوجه مناطق سایه دار می شوید، که سبز رنگ هستند.

این مناطق "سایه دار" زیر میانگین متحرک 2 ساله هستند. با بزرگنمایی در سمت راست نمودار، می‌توانیم ببینیم که قیمت اکنون زیر میانگین متحرک 2 ساله است و اگر بخواهیم به تاریخ نگاهی بیندازیم، متوجه می شویم در حال حاضر در منطقه ای که می توان آن را منطقه تحکیم وانباشت توصیف کرد قرار داریم.

ضریب نسبت طلایی

ضریب نسبت طلایی، یک میانگین متحرک جالب دیگر و شاخص مبتنی بر دنباله فیبوناچی که نشان می دهد قیمت بیت کوین کمتر از حد ارزش گذاری شده است.

به گفته فیلیپ سوئیفت، خالق سایت تجزیه و تحلیل LookIntoBitcoin:

ما نمودار منحنی پذیرش بیت کوین و چرخه های بازار را بررسی می کنیم تا بفهمیم قیمت چگونه ممکن است در بازه های زمانی میان مدت تا بلندمدت رفتار کند.

 برای انجام این کار، از مضربی از میانگین متحرک 350 روزه (350DMA) قیمت بیت کوین برای شناسایی مناطق بالقوه مقاومت در برابر تغییرات قیمت استفاده می کنیم.

سوئیفت همچنین توضیح داد که «ضریب‌های خاص 350DMA در طول زمان در انتخاب اوج‌های درون چرخه قیمت بیت‌کوین و همچنین اوج‌های چرخه اصلی بازار بسیار مؤثر بوده است».

دیدگاه صعودی به بیت کوین داشته باشیم؟

ضریب نسبت طلایی بیت کوین

در حال حاضر، قیمت بیت کوین زیر 350DMA و مشابه میانگین 2 ساله است.

دیدگاه صعودی به بیت کوین داشته باشیم؟

نمودار بیت کوین به دلار و اندیکاتور  rsiدر تایم هفته ای

شاخص قدرت نسبی یا اندیکاتور RSI)) یک هفته ای بیت کوین، (RSI) نیز نشان می دهد که این دارایی تقریباً بیش از حد فروخته شده است.

هنگام مقایسه RSI هفتگی با نمودار کندل استیک بیت کوین، واضح است که انباشت در دوره های فروش بیش از حد نیز یک تاکتیک سودآور است.

شاخص MVRV بیت کوین

یک شاخص درون زنجیره ای به نام MVRV اخیراً به پایین‌ترین حد خود از سال 2015 رسیده است. این معیار اساساً نسبتی است از ارزش بازار بیت کوین در برابر سرمایه واقعی آن یا به عبارت ساده‌تر، مبلغی که مردم برای BTC پرداخت می‌کنند در مقایسه با ارزش فعلی دارایی است.

به گفته تحلیلگر Jarvis Labs "JJ"، شاخص MVRV بیت کوین (سرمایه بازار در مقابل سرمایه تحقق یافته) در حال حاضر بسیار پایین است. این تحلیلگر توضیح داد:

دفعاتی که MVRV بسیار پایین آمده است:

1- مارس 2015، زمانی که بیت کوین زیر 250 دلار معامله می شد.

2- فوریه 2019، زمانی که بیت کوین به پایین ترین سطح خود در حدود 3500 دلار رسید.

3-و این هفته که قیمت بیت کوین به 19 هزار دلار رسید.

این بدان معناست که به طور متوسط، مردم بیت کوین ها را با ضرر زیادی معامله می کنند.

 جالب اینجاست که ریزش اخیر در MVRV زمانی اتفاق افتاد که قیمت پایین است!

دیدگاه صعودی به بیت کوین داشته باشیم؟

دیدگاه صعودی به بیت کوین داشته باشیم؟

قیمت بیت کوین در مقابل شاخص  MVRV

علاوه بر این شاخصZ  MVRV دیدگاهی را در مورد زمانی که بیت کوین نسبت به قیمت منصفانه آن کمتر از ارزش یا بیش از آن ارزش گذاری شده است، ارائه می دهد.

 به گفته شرکت تحلیلی گلسنود، زمانی که ارزش بازار به طور قابل توجهی بالاتر از ارزش واقعی باشد، از نظر تاریخی بازار در منطقه اوج قیمت قرار دارد (منطقه قرمز) که در نمودار مشخص است، در حالی که عکس آن پایین بازار (منطقه سبز) را نشان می دهد.

دیدگاه صعودی به بیت کوین داشته باشیم؟

شاخص MVRV Z-Score

با نگاهی به نمودار، در مقایسه با قیمت بیت کوین، امتیاز 0.16- MVRV فعلی در همان محدوده قیمت بیت کوین در پایین ترین حد چند ساله و چرخه قبلی است.

 یک تفسیر خالص از داده‌ها نشان می‌دهد که بیت‌کوین در میانه یک دوره نزولی قرار دارد و احتمالاً وارد مراحل اولیه انباشتگی شده است.

البته، قیمت آن می‌تواند بسیار بیشتر کاهش یابد و عوامل نزولی که بازارهای سهام را تحت تأثیر قرار می‌دهند، احتمالاً همچنان بر قیمت کریپتوها تأثیر خواهند گذاشت، بنابراین هیچ یک از شاخص‌های ذکر شده در بالا نباید به عنوان دلیل انفرادی برای سرمایه‌گذاری مورد اتکا قرار گیرند.

بازار کریپتو در وضعیت بدی قرار دارد و بعید به نظر می رسد که در کوتاه مدت تغییر کند، البته زمان بندی بازار نزولی نیز برای اکثر معامله گران غیرممکن است. بنابراین، چیزی که سرمایه‌گذاران باید به دنبال آن باشند، تلاقی میان انواع معیارها و شاخص‌ها با استراتژی شخصی خودتان است.

در حال حاضر، بیشتر معیارهای درون زنجیره ای بیت کوین و شاخص های تحلیل تکنیکال نشان می دهد که بیت کوین در وضعیت انباشت قرار دارد.

توصیه ما به سرمایه گذارن این است که همیشه ریسک خود را مدیریت کنند. بیش از توان مالی خود هیچگاه سرمایه گذاری نکنید.