۰ نفر

قابلیت های جدید گوگل؛

چگونه از گوگل ترنسلیت بهترین استفاده را ببریم

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱
کد خبر: 631092
چگونه از گوگل ترنسلیت بهترین استفاده را ببریم

امروزه به لطف اینترنت و بستر آن، دسترسی به مقالات خارجی آسان شده و هم در زمینه تحصیلی و هم در زمینه شغلی می توان از آنها برای پیشرفت شغل و تحصیل استفاده کنیم. اما نکته ای که برای اکثر افراد مشکل ساز است زبان خارجی مقاله هاست که برای اکثر استفاده کنندگان از این مقالات، درک مفهوم مقالات کار چندان آسانی نیست.

اقتصادآنلاین - پرهام کریمی؛ برای کسانی که نیاز به ترجمه مقاله‌ای بدون آشنایی کافی با زبان موردنظر دارند، گوگل ترنسلیت بهترین و در دسترس‌ترین انتخاب است که با قابلیت‌های متفاوت می توان آن را نه تنها برای ترجمه متون بلکه برای ترجمه سایر کلمات و تصاویر استفاده کرد.

در این گزارش می‌خواهیم به چند قابلیت از این برنامه مترجم پرطرفدار اشاره کنیم.

دستیار مجازی یا Google Assistant، مبتنی بر هوش مصنوعی، توسط گوگل توسعه یافته است، حالت مترجم دریافت می‌کند که در حالت مترجم برای کمک به ترجمه بهتر به ۴۴ زبان مجهز شده است. این قابلیت به دو صورت قابل اجراست. می‌توانید کلمات خود را روی صفحه‌ کلید دستگاه تلفن همراهتان تایپ کنید یا می‌توانید با صحبت و انتخاب زبانی که می‌خواهید صحبتتان به آن ترجمه شود از این برنامه و قابلیت استفاده کنید.

افزوده شدن میانبر گوگل ترنسلیت به گوگل مپ

سیستم ناوبری این غول فناوری در حال حاضر کاربران زیادی دارد و قبل از اضافه شدن این قابلیت به این برنامه، ناوبری این مسئولیت با خود کاربر بود که آدرس و مکان را به زبان محلی به افراد همچون راننده تاکسی اعلام کند. به عنوان راه حل، گوگل یک ویژگی مترجم جدید را به Google Maps اضافه کرده است که به کاربر امکان می‌دهد نام و آدرس مکان را با زبان محلی بیان کند.

سایر قابلیت‌های جدید در Google Maps  شامل جستجوی محله قبل از رزرو هتل، دریافت مسیر حتی در حال حرکت و در نتیجه بررسی‌های ترجمه شده به صورت خودکار، پیدا کردن اطلاعات در مورد رستوران‌های نزدیک از مواردی است که به ارتقای تجربه کاربری کمک می‌کند.

در حال حاضر گفته می‌شود که گوگل مپ می‌تواند از 50 زبان پشتیبانی کند، این ویژگی جدید با ضربه زدن روی دکمه گوینده در کنار نام مکان یا آدرس اجرا می‌شود. برای مکالمات طولانی‌تر، ظاهراً Google Maps مستقیماً به برنامه Google Translate متصل می‌شود.

قابلیت ترجمه در لنز گوگل

این فناوری تشخیص تصویر از گوگل اکنون می‌تواند به صورت بصری از طریق اسکن، انجام یک جستجوی آنلاین گسترده، و سپس شناسایی آنها و نشان دادن نتایج مربوط به کلمات خاص در زبان دیگر انجام داد که در ۱۰۰ زبان مختلف قابل اجراست.

همچنین می‌توان لنز گوگل را به عنوان کمک بزرگی برای سفارش دادن از منوی رستوران و استفاده از دستیار گوگل برای کمک به تفسیر آنچه که می‌خواهید به خدمتکار بگویید، ببینم.