۰ نفر

تحصیل در بریتانیا هنوز جذاب است؟

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵
کد خبر: 841758
تحصیل در بریتانیا هنوز جذاب است؟

دانشگاه‌های بریتانیا شاهد کاهش قابل توجهی در اشتیاق دانشجویان بین‌المللی برای ثبت‌نام و تحصیل در این کشور هستند، این در حالی است که نگرانی‌هایی در مورد اعمال محدودیت‌های احتمالی بیشتر برای صدور ویزای فارغ‌التحصیلان ممکن است جریان ورود استعدادهای مورد نیاز برای بخش‌های خلاق بریتانیا را مختل کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از یورونیوز، روسای دانشگاه‌ها و صاحبان صنایع در بریتانیا نگران هستند که اعطای روادید سه ساله به فارغ التحصیلان خارجی ممکن است لغو یا محدود شود. اینکه تصمیم‌گیری در این خصوص چه خواهد شد بستگی به توصیه‌های ارائه شده در گزارش کمیته مهاجرت (MAC) دارد،. انتظار می رود این گزارش روز سه‌شنبه ۱۴ مه به دولت ریشی سوناک ارائه شود.

دفتر نمایندگی صنایع خلاق بریتانیا می‌گوید حذف امکان اقامت و اشتغال برای دانشجویان بین‌المللی پس از فارغ‌التحصیلی در بریتانیا، یک عامل بازدارنده قوی برای تحصیل در اینجا است و باعث ضرر و زیان ۱۰۸ میلیارد پوندی در سال می‌شود.

یک نظرسنجی از ۷۵ مؤسسه آموزش عالی در بریتانیا نشان می‌دهد که از هر ۱۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی، ۹ مرکز شاهد کاهش ثبت‌نام دانشجویان خارجی برای سال تحصیلی آینده هستند و به طور کلی، درخواست‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی در مقایسه با سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha