۰ نفر

مستاجر چگونه می‌تواند از صاحبخانه و مشاور املاک شکایت کند؟

۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲
کد خبر: 843626
مستاجر چگونه می‌تواند از صاحبخانه و مشاور املاک شکایت کند؟

یک کارشناس مسکن گفت: در صورت تخلف، مشاور املاک بار اول تذکر می‌گیرد؛ بار دوم ۶ماه پروانه کسب مشاور تعلیق می‌شود، برای سومین بار، مجوز کسب یک سال تعلیق می‌شود و مرتبه چهارم مجوز کسب مشاور املاک لغو خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرشید ایلاتی اظهار داشت: طبق قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن در صورتی که مشاور املاک، اجاره‌ای بیش از سقف قیمتی منطقه تعیین و قرارداد آن را ثبت کند جریمه خواهد شد.

وی در بیان اینکه قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن برای مشاوران املاک و تشدید نظارت بر فعالیت آن‌ها طرح‌های بسیار خوبی در دستورکار دارد گفت: در ثبت قرارداد اجاره‌بها مسکن پیش‌بینی شده که الزامات و سقف‌های تعیین شده توسط دولت رعایت شود.

ایلاتی ادامه داد: در صورتی که یک مشاور املاک قراردادی را خارج از سقف‌های تعیین شده به اصرار مالک یا هر دلیل دیگری تنظیم کند، مالک و مشاور املاک هر دو جریمه می‌شوند.

وی با بیان اینکه طبق قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن مستاجر تا ۵ سال امکان اعاده دادرسی دارد و به ازای مبلغ غیرقانونی دریافت شده از مستاجر به قیمت روز از مالک دریافت می‌شود گفت: طبق این قانون مالک تا ۱۰ برابر مبلغ اضافه دریافت شده، جریمه خواهد شد.

این کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: در صورت تخلف، مشاور املاک بار اول تذکر می‌گیرد، بار دوم ۶ماه پروانه کسب مشاور تعلیق می‌شود، برای سومین بار، مجوز کسب یک سال تعلیق می‌شود و مرتبه چهارم مجوز کسب مشاور املاک لغو خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    با زور و دستوری کردن کار مشکلات دیگری بوجود میآید لطفاً جلوی تورم را بگیرید مشکل اجاره ومسکن خودبخود حل و فصل میشود
  • پروین میرزا آشتیانی IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    0 0
    تازمانی که بنیادهاوسازمان هایی که خارج ازنظارت دولت هستندامابودجه های کلانی به آنها تعلق میگیردمعلوم است که این کشورسروسامانی نمیگیرد مانندبنیادمسکن که باوجودوزارت مسکن وشهرسازی چه صیغه ای است که ازبیت المال وثروت مردم گرسنه دهن بازکردوجوابگونیزنمیباشدیابنیاد شهیدبنیادمستضعفان بنیادحفظ وآثار و..........تاآنهاهستندروزبه روزمردم بی سروسامان وسرپناه وگرسنه خواهندبود