۰ نفر

قیمت طلا قصد سقوط ندارد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۸
کد خبر: 841272
قیمت طلا قصد سقوط ندارد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۰ درصد افزایش به ۲۳۶۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، انتشار اطلاعات ضعیف اشتغال آمریکا در این هفته احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را بالا برده و باعث افزایش قیمت طلا شده است. این فلز گرانبها بهترین عملکرد هفتگی خود را طی ۵ هفته گذشته ثبت کرد.

به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۰ درصد افزایش به ۲۳۶۰ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۱.۴۸ درصدی به ۲۳۷۵ دلار رسیده است.

گزارش افزایش بیش از حد انتظار رخواست‌ها برای مزایای بیکاری در آمریکا قیمت طلا را بیش از یک درصد در روز پنجشنبه افزایش داد.

افزایش خرید جهانی طلا اصلی‌ترین عامل بالا رفتن قیمت آن بوده اما اطلاعات اشتغال آمریکا در هفته گذشته بیش از پیش از قیمت این فلز گرانبها حمایت کرده است.

بازارهای مالی انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا روند کاهش نرخ بهره را در ماه سپتامبر آغاز کند.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.
سرمایه‌گذاران در حال حاضر منتظر انتشار اطلاعات مربوط به شاخص قیمت تولید کننده و مصرف کننده در آمریکا هستند که قرار است این هفته منتشر شود. این آمار می‌تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا و نقره داشته باشد.

تحلیلگران عقیده دارند تورم بالا می‌تواند تمام امیدها برای کاهش زود هنگام نرخ بهره را ناامید کند.

در این بین قیمت بالای طلا در هند تقاضا برای خرید فیزیکی این فلز گرانبها در دومین مصرف کننده بزرگ دنیا را پایین آورده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۵۰ درصد افزایش به ۲۸ دلار و ۵۱ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۱.۳۴ درصدی ۹۹۷ دلار و ۶۳ سنت معامله می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha