۶ نفر

آیت الله آل هاشم؛ جعبه سیاه هلیکوپتر رییس جمهور!

۲ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۰۱
کد خبر: 843508
آیت الله آل هاشم؛ جعبه سیاه هلیکوپتر رییس جمهور!

سرنشینان هلی کوپر رییسی در لحظه به شهادت رسیدند و تنها شخصی که پس از سقوط چندساعتی زنده مانده بود آیت الله آل هاشم، امام جمعه تبریز است.

به گزارش اقتصادآنلاین، پزشکیان، نماینده مردم تبریز در پاسخ به پرسشی در این خصوص که ایا آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان بیرون از هلی کوپتر افتاده اند که تلفنی صحبت کرده؟ گفت: بله تنها در صورتی می تواند صحبت کند که از هلی کوپتر بیرون افتاده باشد.

صدای آمبولانس‌ها را می‌شنوم

صفری، معاون وزیر خارجه در گفتگوی تلویزیونی در شرح ماجرای سانحه بالگرد رئیس جمهور گفت:در ابتدا تماسی که با امام جمعه محترم داشتند دو بار موفق به صحبت شدند که ایشان گفته بودند حالشان کمی بد است و صدای آمبولانس‌ها را می‌شنوم.

آل هاشم جواب تماس ها را می داد

اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور عنوان کرد: من ۳ یا ۴ بار با آقای آل هاشم صحبت کردم همکاران دیگرمان هم مکررا با ایشان در تماس بودند تا ۳ یا ۴ ساعت بعد از سانحه، آقای آل هاشم جواب تماس ها را می داد اما جواب دادن هایی که نشان می داد رمقی نداشتنند و فقط بیانگر حیات ایشان بود بعدا فهمیدیم که سایر سرنشینان بالگرد در دم جان باخته اند؛ اوضاع و شرایط پیکرها حکایت داشت که بلافاصله بعد از سانحه شهید شده اند.

رئیس دفتر رئیس جمهور شهید، تاکید کرد: کادر پرواز ما اعلام کردند که تماسی با تلفن همراه خلبان کاپیتان مصطفوی برقرار کرده‌اند اما به جای کاپیتان مصطفوی آقای آیت الله آل هاشم پاسخ دادند و اعلام کردند که حال من خوب نیست و ما به دره افتاده‌ایم.

اسماعیلی ادامه داد: از آقای آل هاشم پرسیدم کجایید؟ گفت نمی دانم گفتم آدرس یا مشخصه ای دارید تا سراغ شما بیاییم؟ گفت لابلای درختان هستم پرسیدم بقیه همراهان حالشان خوب است؟ آنها را می بینید؟ گفت من هیچ کس را نمی بینم و تنها هستم و متوجه نشده ام چه شده است کسی هم اطراف من نیست.

وی افزود: ایشان مشخصه جنگل و درختان را داد؛ بلافاصله برای ما مشخص شده که بالگرد رئیس جمهور دچار سانحه شده و آنجا مأموریت خودمان این تعریف کردیم که سریعا به محل سانحه برسانیم و اگر نیاز به امداد و نجات باشد، کار امداد و نجات را انجام دهیم؛ آنجا امکانات خوبی در معدن مس بود و خودروها و آمبولانس مناسب وجود داشت؛ کادر پزشکی را همراه خودمان کردیم و به سمت منطقه ای که برآورد می کردیم این سانحه رخ داده، رفتیم

او در خصوص شرایط آب و هوایی خاطر نشان کرد: ابر سنگینی وجود داشت و بالگردها خواستند اوج بگیرند که برای هر سه بالگرد وضعیت خراب شد. به هر صورت این حادثه تلخ اتفاق افتاد. تمام وزرایی که در دو بالگرد دیگر بودند سریعا رفتند. محل بسیار سخت، هوا بسیار سرد و مه آلود و بارانی است و جنگل بسیار بزرگی آنجا است که حتی حرکت در آنجا بسیار دشوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • اصغر IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    0 0
    شاید اگر به موقعه اقدام میکردن حاج آقا ال هاشم زنده میموند و شرح ماجرا مشخص میشد حیف این عزیزان که جونشون در راه خدمت به مردم از دست دادن...این همه ادعا دارن ولی دریغ از امکانات خوب .با هلکپتر فرسوده رئیس جمهور به کشتن دادن.حیف صد حیف