۰ نفر

گروسی: به احترام ایرانیان مذاکرات موقتا متوقف شد

۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۵۸
کد خبر: 843506
گروسی: به احترام ایرانیان مذاکرات موقتا متوقف شد

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که وقفه‌ای در مذاکرات با ایران به علت جان باختن رئیس جمهور ایران به وجود آمده که این مسئله مورد احترام است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رویترز گفت که جان باختن رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران در یک سانحه بالگرد منجر به وقفه در مذاکرات آژانس با تهران بمنظور بهبود همکاری طرفین شد.

گروسی در این گفتگو در هلسینکی بیان کرد: آنها در زمان سوگواری هستند که باید به آن احترام بگذارم. اما به محض اینکه تمام شود، ما دوباره تعامل می‌کنیم و این وقفه موقتی است که امیدوارم در عرض چند روز تمام شود.

وی بیان کرد که آژانس قصد دارد تا گفتگوهای فنی را با ایران ادامه دهد اما این مذاکرات به علت سانحه سقوط بالگرد هنوز صورت نگرفته است.

روز گذشته مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن تأکید بر ادامه همکاری‌های فنی با ایران خواستار دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه برنامه هسته‌ای ایران قبل از نشست شورای حکام آژانس شد.

گروسی در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی روسیه گفته بود: ما در تهران گفت‌وگوهایی برای ارائه تعدادی ابزار فنی داشته‌ایم که فکر می‌کنم برای شفاف‌سازی و تأیید اطلاعات بیشتر از ایران ضروری است. ما در سطح فنی کار را ادامه می‌دهیم و امیدوارم بتوانیم نتایجی کسب کنیم.

وی اضافه کرد: «در غیر این صورت تصور من این است که ممکن است دوباره به مشکل بربخوریم، بنابراین، من واقعاً مطمئنم که همین حالا، قبل از جلسه بعدی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌توان به نتایج ملموسی دست یافت.»

مدیرکل آژانس اتمی روز 18 اردیبهشت ماه به ایران سفر کرد و با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه وقت کشور و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha