۳ نفر

خطر جنگ در کمین خاورمیانه / بورل هشدار داد

۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۴۷
کد خبر: 817652
خطر جنگ در کمین خاورمیانه / بورل هشدار داد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار یافتن راهکاری برای پایان تخاصم در غزه شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، کشورهای غربی گرچه به طور تمام قد در کنار جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه ایستاده‌اند، اما حقیقت آن است که نگرانی‌ها درباره گسترش دامنه جنگ به سایر مناطق خاورمیانه و تبعات سنگین این موضوع برای جبهه غرب، باعث شده است آن‌ها نیز به دنبال یافتن راهکاری برای پایان بخشیدن به این مخاصمه باشند.

به گزارش تله تریدر، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) هشدار داد اگر جنگ میان اسرائیل و حماس در غزه متوقف نشود، تمامی خاورمیانه می‌تواند شاهد شعله‌های آتش و گسترش نبرد باشد.

بورل که در حاشیه نشستی در لیسبون، پایتخت پرتغال با خبرنگار الشرق الاوسط مصاحبه می‌کرد، خاطر نشان کرد: هم اکنون ضرورت دارد که جامعه جهانی به یک راه حلی که بتواند به پایان بخشیدن جنگ غزه کمک کند، دست یابند، زیرا اسرائیل و حماس هرگز نخواهند توانست به یک توافق در این زمینه برسند.

مسئول اتحادیه اروپا از وجود اختلاف نظر در میان کشورهای اروپایی پیرامون این جنگ خبر داد و افزود: من از اعضای اتحادیه اروپا می‌خواهم به یک راهکار سیاسی در این باره برسند. همچنین بروکسل در نظر دارد تحریم‌هایی را علیه افراط گرایان صهیونیست که اقدام به حمله به فلسطینیان در کرانه باختری کرده‌اند، وضع کند.

داده‌های آماری نشان می‌دهد میزان حملات شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در کرانه باختری در سال ۲۰۲۳ به رکوردی تازه رسیده است. طی این حملات علاوه بر کشته شدن غیرنظامیان، شهرک نشینان دارایی‌های فلسطینیان از جمله خانه‌ها، مزارع و خودروهای آن‌ها را به آتش می‌کشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالله IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    0 0
    اَللّٰهُمَّ صَلّ عَلیٰ فاطِمَةَ وَ أَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ السِرّ الْمُسْتَودَعِ فیها وَ الْعَنْ صَنَمَيْ قُرَیْشٍ مُبْغِضیها: خدایا بر فاطمه و پدرش، شوهر و پسرانش و راز نهفته درونش درود فرست؛ و دشمنانش بتان قریش را لعنت کن
  • عریز IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    0 0
    باعث بانی این جنگ بی رحمانه ایران وایران وای برحاکمان ایران ونصرالله بایدتقاص پس بدن همه دراین دنیا هم دراون دنیا اگردنیای باشه اخه مداکره ای هم هست تاکی برمردگان باید بنازیم بابا آدم زندشو خوش است
  • Hamid IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    0 0
    اگر یکی از این سردارها و فرماندها امریکایی انگلیسی فرانسوی یا حتی اسراییلی بود معنی انتقامو هممون میفهمیدم الان کل خاورمیانه تو جنگ سوخته بود