۰ نفر

 ۸ نکته درباره تهیه و استفاده از ظروف یکبار مصرف!

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲
کد خبر: 842568
 ۸ نکته درباره تهیه و استفاده از ظروف یکبار مصرف!

ظروف یکبار مصرف، که به ظروف پذیرایی یکبار مصرف نیز معروف هستند، برای مواقعی که نمی‌خواهید بعد از مهمانی وقت صرف شستن ظرف‌ها کنید، بسیار مناسب‌اند. استفاده از ظروف یکبار مصرف سابقه طولانی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، شواهد نشان می‌دهد که از فنجان‌های کاغذی برای نوشیدن چای بیش از ۲۰۰۰ سال پیش در چین استفاده می‌شده است. با این حال، تولید انبوه ظروف یکبار مصرف تا قرن نوزدهم آغاز نشد. در این زمان، اختراع دستگاه‌های جدید تولید، تولید ظروف پلاستیکی، کاغذی و فوم را آسان و ارزان کرد. عسل پلاست اطلاعاتی راجع به این ظروف به اشتراک گذاشته است که آن ها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

در گام اول تعداد مهمانان و تعداد بشقاب، لیوان و قاشق و چنگال مورد نیاز برای هر نفر را تخمین بزنید. اگر مهمانان خیلی زیادی دارید خرید عمده ظروف یکبار مصرف میتواند انتخاب بهتری باشد. این به این دلیل است که شما می توانید تمام ظروف مورد نیاز خود را در یک زمان خریداری کنید و دیگر نیازی به رفتن به فروشگاه چندین بار نیست. توجه داشته باشید خرید عمده ظروف یکبار مصرف را به صورت بهینه انجام دهید تا با ایجاد پسماند زیاد به محیط زیست آسیب نزنید. هرچند که برای خرید عمده بهینه باید عوامل زیادی را درنظر بگیرید.

تولید کننده ظروف یکبار مصرف پلاستیکی آن را در انواع مختلف کاغذی، پلاستیکی و قابل تجزیه زیستی تولید می‌کند که برای مهمانی‌ها با کاربردهای مختلف موجودند. بشقاب‌های کاغذی برای مهمانی‌های ساده با غذای سبک مناسب هستند. ظروف پلاستیکی برای باربیکیو، پیک‌نیک یا مهمانی با انواع غذا به دلیل دوام بیشتر ایده‌آل‌اند. خوب است که یک تولید کننده ظروف یک بار مصرف پلاستیکی برای مهمانی‌ها، بشقاب‌های قابل تجزیه زیستی تولید کند. زیرا پلاستیک به دلیل تجزیه سخت و زمان بر؛ دفع پسماند آن ضرر جبران ناپذیری به طبیعت می‌زند.

هنگام خرید ظروف یکبار مصرف به این نکات توجه کنید. متناسب با نوع غذا، بشقاب‌های شام، سالاد و پیش‌دستی در اندازه‌های مختلف موجودند. از آنجا که طرح های مختلف ظروف یکبار مصفرق وجود دارند طرح ساده سفید یا رنگی متناسب با تم مهمانی خود انتخاب کنید. اگر ساکن تهران هستید، می توانید به دنبال یک تولیدی ظروف یک بار مصرف تهران بگردید و از آن خرید کنید. چرا که تاریخ تولید ظروف پلاستیک اهمیت بالایی دارد . از خرید ظروف کهنه و رنگ و رو رفته خودداری کنید. "تولیدی ظروف یکبار مصرف در تهران" به شما امکان یک خرید مناسب و عمده می‌دهد اگر ساکن تهران باشید .

برای استفاده آسان از ظروف یکبار مصرف هنگام جدا کردن بشقاب و لیوان‌های روی هم چیده شده، برای جلوگیری از خم شدن یا آسیب دیدن لبه‌ها دقت کنید. نوع قاشق و چنگال مورد نیاز را با توجه به نوع غذا تعیین کنید. میز قرارگیری ظروف را برای دسترسی آسان مهمانان در مکانی مناسب، مانند نزدیک غذا یا روی میز جداگانه، قرار دهید.

انواع و اجناس مختلفی از ظروف یکبار مصرف وجود دارد که با دانستن آن به انتخاب ظرف مدنظر خود نزدیک می‌شوید:

  • کاغذی: کلاسیک و مقرون به صرفه، مناسب برای وعده‌های غذایی سبک، دسر یا پیک‌نیک.
  • پلاستیکی: بادوام‌تر، قابلیت نگهداری غذای گرم و سرد را دارد و در طرح‌های متنوعی عرضه می‌شود.
  • قابل تجزیه زیستی: بشقاب‌های ساخته شده از برگ خرما، بامبو و... جایگزین‌های سازگارتر با محیط زیست هستند.
  • اندازه و طرح: به نوع غذایی که سرو می‌کنید و تم کلی رویداد خود، در صورت وجود، توجه کنید.
  • تعداد: تعداد مهمانان و تعداد بشقاب، لیوان و قاشق و چنگال مورد نیاز برای هر نفر را در نظر بگیرید.

استفاده از ظروف یکبار مصرف:

مناسب برای: پیک‌نیک، باربیکیو، مهمانی، بوفه، کمپینگ یا هر شرایطی که شستن ظرف‌ها دردسرساز باشد.

مقاومت در برابر حرارت: همه ظروف یکبار مصرف یکسان ساخته نشده‌اند. بررسی کنید که آیا بشقاب‌هایی که استفاده می‌کنید برای غذای گرم یا سرد طراحی شده‌اند. برای مثال، بشقاب‌های کاغذی برای غذاهای بسیار داغ مناسب نیستند.

ماکروویو: این مورد بسیار مهم است! همه ظروف یکبار مصرف قابل استفاده در مایکروویو نیستند. همیشه برای جلوگیری از تاب برداشتن یا ذوب شدن بشقاب‌ها، به دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی مراجعه کنید.

چند نکته انتخاب:

برای مهمانی‌های ساده با غذای سبک بشقاب‌های کاغذی، گزینه مناسب و باصرفه‌ای هستند. برای باربیکیو، پیک‌نیک یا مهمانی با انواع غذا ظروف پلاستیکی به دلیل دوام بالا بهتر است.در مهمانی‌های طرفدار محیط زیست بشقاب‌های قابل تجزیه زیستی انتخابی ایده‌آل‌اند.

مزایا

معایب

کاربرد

جنس

ارزان، سبک، ضد آب، بادوام

تجزیه ناپذیر، مضر برای سلامتی در گرما

بشقاب، لیوان، قاشق، چنگال، کارد، سینی، بطری، ظروف غذای بیرون بر

پلاستیکی

تجزیه پذیر، قابل کمپوست، مناسب برای غذای گرم

گران تر از ظروف پلاستیکی

بشقاب، کاسه، لیوان، نی، ظروف غذای بیرون بر

گیاهی

تجزیه پذیر، قابل کمپوست، مناسب برای نوشیدنی های سرد

نرم و غیرقابل انعطاف، مقاومت کم در برابر رطوبت

لیوان، بشقاب، سینی، دستمال

کاغذی

عایق گرما و سرما، مقاوم در برابر ضربه

تجزیه ناپذیر، مضر برای سلامتی در گرما

لیوان، ظرف غذای بیرون بر، سینی

فومی

سبک، بادوام، قابل بازیافت

گران، مزه فلز را به غذا می دهد

فویل، سینی، ظرف غذا، ظرف پخت

آلومینیومی

۸ نکته درباره تهیه و استفاده از ظروف یکبار مصرف

  1. اندازه: به نوع غذایی که سرو می‌کنید توجه کنید. بشقاب‌های شام، سالاد و پیش‌دستی در اندازه‌های مختلف موجودند.
  2. طرح: طرح ساده سفید یا رنگی؟ متناسب با مهمانی خود انتخاب کنید.
  3. تعداد: تعداد مهمانان و تعداد بشقاب، لیوان و قاشق و چنگال مورد نیاز برای هر نفر را تخمین بزنید.
  4. نکته حرفه‌ای: هنگام خرید بشقاب‌های یکبار مصرف، برای پذیرایی از انواع غذاها، اندازه‌های مختلفی را در نظر بگیرید.
  5. زیبایی ظروف یکبار مصرف در این است که به آماده‌سازی کمی نیاز دارند! در اینجا نکاتی که باید به خاطر بسپارید آورده شده است:
  6. چیدن روی هم: بشقاب و لیوان‌های یکبار مصرف اغلب روی هم چیده شده‌اند. هنگام جدا کردن آن‌ها برای جلوگیری از خم شدن یا آسیب دیدن لبه‌ها، دقت کنید. برای تعداد زیاد، آن‌ها را مرحله‌ای جدا کنید تا واژگون نشوند.
  7. قاشق و چنگال: برخی بسته‌ها شامل قاشق و چنگال پلاستیکی هستند. در غیر این صورت، ممکن است لازم باشد آن‌ها را جداگانه خریداری کنید. نوع غذایی که سرو می‌کنید را در نظر بگیرید. آیا به ترکیبی از چنگال، قاشق و چاقو نیاز دارید یا فقط چنگال کافی است؟
  8. محل قرارگیری: میز قرارگیری ظروف یکبار مصرف را برای دسترسی آسان مهمانان انتخاب کنید. بهترین مکان نزدیک غذا است، یا می‌توانید یک میز جداگانه برای قاشق و چنگال و دستمال سفره در نظر بگیرید. همین! ظروف یکبار مصرف برای راحتی طراحی شده‌اند، بنابراین آماده‌سازی کم به شما امکان می‌دهد تا روی لذت بردن از رویداد خود تمرکز کنید.

ظروف یکبار مصرف برای راحتی و آسایش در مهمانی‌ها عالی هستند، سایت : asalplastpishro.com اطلاعاتی درمورد استفاده از این ظروف در اختیار قرار داده. حال در اینجا نکاتی برای استفاده بهتر از آن‌ها آمده است:

  • ضد چکه: برای سوپ، خورشت یا غذاهای آبدار، یک بشقاب کاغذی زیر کاسه یکبار مصرف قرار دهید تا محکم‌تر شود و چکه نکند.
  • بشقاب در مقابل کاسه: ظرف مناسب را برای غذا انتخاب کنید. کاسه‌های عمیق برای سوپ، سالاد یا چیلی بهتر هستند، در حالی که بشقاب‌های تخت برای ساندویچ، دسر یا فینگرفود مناسبند.
  • قاشق و چنگال: مطمئن شوید به اندازه کافی چنگال، چاقو و قاشق برای مهمانان دارید. نوع غذایی که سرو می‌کنید را هنگام انتخاب قاشق و چنگال در نظر بگیرید.
  • دستمال سفره: آن را فراموش نکنید! بشقاب‌های یکبار مصرف اغلب رطوبت را به خوبی جذب نمی‌کنند، بنابراین داشتن دستمال سفره کافی روی میز مهم است.

 ۸ نکته درباره تهیه و استفاده از ظروف یکبار مصرف!

ظروف یکبار مصرف برای یک بار استفاده و سپس دور انداختن طراحی شده اند. آنها معمولاً از مواد ارزان قیمت مانند پلاستیک، کاغذ، فوم یا آلومینیوم ساخته می شوند. ظروف یکبار مصرف اغلب در مهمانی ها، پیک نیک ها، رویدادهای ورزشی و سایر موقعیت هایی که شستن ظروف معمولی دشوار یا غیرممکن است، استفاده می شوند. عسل پلاست پیشرو در جمع آوری این نکات به ما کمک کرد. اگر سوالی درباره ظروف یکبار مصرف و استفاده آن دارید آن را در میان بگذارید.

این مطلب رپورتاژ است و توسط تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha