۰ نفر

ایران عضو موسس اتحادیه بین‌المللی گردشگری جاده ابریشم شد

۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۲۰
کد خبر: 732819
ایران عضو موسس اتحادیه بین‌المللی گردشگری جاده ابریشم شد

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور با اشاره به اتحاد بین‌المللی شهرهای گردشگری جاده ابریشم در سال ۲۰۲۳، افزود: این ائتلاف که از روز گذشته جمعه دهم شهریورماه ۱۴۰۲ کار خود را آغاز کرده به ابتکار دولت چین شکل گرفته و در آن ۵۷ شهر از ۲۶ کشور حضور دارند که امکان عضوگیری جدید نیز وجود دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ؛ او با اشاره به حضور ایران به‌عنوان یکی از اعضای موسس اتحاد بین‌المللی شهرهای گردشگری جاده ابریشم در سال ۲۰۲۳، ادامه داد: سمنان به‌عنوان نماینده ایران عضو این ائتلاف است. این حضور فرصتی را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهد تا بتواند ظرفیت‌های گردشگری خودش را با تاکید بر جاده ابریشم و سمنان معرفی و برنامه‌های آتی خود را در خصوص میزبانی شهردارهای عضو این اتحاد اعلام کند.

معاون گردشگری کشور ایجاد همکاری‌های مشترک در حوزه گردشگری بین کشورهای جاده ابریشم در مسیر زمینی و دریایی، هم‌افزایی بین این کشورها در برگزاری رویدادهای موضوع محور در زمینه جاده ابریشم،  تسهیل در ارتقای صنعت گردشگری محلی و توسعه پایدار، برنامه‌های معرفی مشترک بین کشورها، اشتراک‌گذاری تجربیات در حوزه محصولات مرتبط با جاده ابریشم، بهبود و ارتقای برند جاده ابریشم را از جمله اهداف شکل‌گیری این ائتلاف برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha