۰ نفر

رییس سابق فناوری کوین‌بیس مطرح کرد؛

کنترل پول توسط بانک‌های مرکزی دموکراسی نیست!

۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۱
کد خبر: 726315
 کنترل پول توسط بانک‌های مرکزی دموکراسی نیست!

بالاجی سرینیواسان، رییس سابق فناوری کوین‌بیس گفته است که وقتی بانک‌های مرکزی پول را کنترل کنند به معنای دموکراسی نیست.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ این کارآفرین در مورد اظهارات رییس بانک تسویه بین‌المللی در جلسه صندوق بین‌المللی پول که به پرداخت‌های فرامرزی اختصاص داشت، اظهار نظر کرد.

بالاجی سرینیواسان ، مدیر ارشد فناوری کوین‌بیس، نگرانی‌های خود را در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) که به مقامات پولی اجازه کنترل پول را می‌دهد، ابراز کرد. روز سه شنبه، سرینیواسان در توییتر نوشت:

وقتی رئیس BIS می‌گوید بانک‌های مرکزی کنترل مطلق بر تمام استفاده‌های پول خواهند داشت، این دموکراسی نیست.

اشاره این سرمایه گذار آمریکایی به اظهارات آگوستین کارستنس، مدیر کل بانک تسویه بین‌المللی (BIS) در کنفرانس ویدئویی بود که توسط صندوق بین‌المللی پول (IMF) در سال ۲۰۲۰ برگزار شد.

سیاست‌گذاران شرکت‌کننده در این رویداد، از جمله مدیر عامل صندوق، کریستالینا جورجیوا، درباره تغییرات آتی در پرداخت‌های فرامرزی با فناوری‌های جدید و ظهور ارزهای دیجیتال بحث کردند.

در طول جلسه مجازی، کارستنز اشاره کرد که برخلاف پول نقد، با CBDCها، بانک‌های مرکزی کنترل مطلق قوانین و مقرراتی حوزه پولی و مالی را تعیین می‌کند.

سرینیواسان توضیح داد: این یعنی زمان آن فرا رسیده است که کینزیسم سرانجام نقاب را کنار می‌گذارد و به کمونیسم تبدیل می‌شود.

photo_2023-07-15_10-19-23

توییت بالاجی سرینیواسان با انتشار یک نظرسنجی BIS در مورد CBDCها و دارایی‌های رمزنگاری شده همزمان شد. این موسسه که همکاری بین مقامات پولی در سراسر جهان را تسهیل می‌کند، دریافت که در سال ۲۰۲۲، ۹۳ درصد از ۸۶ بانک مرکزی مورد بررسی در کارهای مربوط به CBDC مشغول بودند و بیش از نیمی از آنها قبلاً آزمایش‌ها و آزمایش‌هایی را انجام می‌دادند.