۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیشرفت در معاملات املاک به لطف توکن سازی!

۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۱
کد خبر: 725417
پیشرفت در معاملات املاک به لطف توکن سازی!

شرکت پرداخت‌های دیجیتال و فناوری بلاک چین ریپل ابتکاری را برای تغییر صنعت املاک و مستغلات با استفاده از توکن‌سازی اعلام کرده است.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ آنتونی ولفر، مشاور ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در ریپل، در توییتی در ۷ ژوئیه بر افزایش علاقه جهانی به CBDCها و استیبل‌کوین‌ها تاکید کرد.

او تاکید کرد که تیم ریپل به طور فعال در حال بررسی کاربردهای عملی برای CBDCها و استیبل‌کوین‌ها، با تمرکز بر توکن سازی دارایی‌های املاک و مستغلات است.

ارز دیجیتال

در طی یک کنفرانس فین‌تک در رومانی، آنتونی ولفر یک مورد استفاده ارائه کرد که ترکیبی از دلار دیجیتال هنگ کنگ         (e-HKD)، املاک و مستغلات توکن‌شده و پروتکل‌های وام مالی است. هدف این برنامه آزمایشی نوآورانه این است که کاربران را قادر می‌سازد تا دارایی‌های املاک و مستغلات را توکن کنند و از آنها به عنوان وثیقه برای وام‌ها استفاده کنند و از پلتفرم CBDC ریپل استفاده کنند.

ریپل در کاوش خود در زمینه توکن سازی دارایی‌های مستغلات و با استفاده از بلاک چین و ارزهای دیجیتال، به دنبال مقابله با موانع فعلی در بخش املاک و مستغلات است.

 

علی‌رغم نیاز به غلبه بر چالش‌های خاص، ابتکارات موفق در توکن‌سازی املاک و مستغلات دارای پیامدهای مهمی مانند بهبود نقدینگی، دسترسی گسترده‌تر به بازار و معاملات ساده است.

توکن سازی به عنوان یک مفهوم جذاب ظاهر شده است که علاقه و توجه قابل توجهی را در بخش‌های مختلف جلب می‌کند. این رویکرد نوآورانه مستلزم تبدیل دارایی‌های ملموس مانند املاک و مستغلات، آثار هنری و مالکیت معنوی به توکن‌های دیجیتالی است که به طور ایمن در بلاک چین ذخیره می‌شوند.

این توکن‌ها نشان‌دهنده مالکیت سهام یا سایر دارایی‌ها است که امکان خرید، فروش و تجارت در پلتفرم‌های غیرمتمرکز را فراهم می‌کند.

شیفتگی فزاینده به توکن‌سازی از ظرفیت آن در ایجاد انقلابی در مالکیت دارایی‌ها و مدل‌های سرمایه‌گذاری متعارف ناشی می‌شود. از طریق فناوری بلاک چین، توکن‌سازی نقدینگی، دسترسی، کارایی، شفافیت و امنیت را تقویت می‌کند.

با درک بیشتر صنایع و سرمایه‌گذاران از مزایا و پتانسیل توکن‌سازی، به‌عنوان یک روند برجسته در عرصه‌های مالی و مدیریت دارایی، شتاب بیشتری در پیشرفت آن به دست می‌آید.

با این حال، پذیرش و اجرای توکن‌سازی ممکن است با چالش‌های نظارتی مواجه شود و نیاز به انطباق با قوانین محلی داشته باشد. علاوه بر ملاحظات نظارتی، نگرانی‌های امنیتی در مورد دارایی‌های توکن شده نیز باید با تکامل صنعت ارزهای دیجیتال کاهش یابد.