۰ نفر

جدال بیت‌کوین و دولت چین ادامه دارد؛

رشد ۴۴ درصدی بیت‌کوین پس از هشدار چین درباره به صفر رسیدن ارزش آن!

۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۰
کد خبر: 722806
رشد ۴۴ درصدی بیت‌کوین پس از هشدار چین درباره به صفر رسیدن ارزش آن!

دولت چین تلاش زیادی کرده تا به مردمش بقبولاند که ارزش بیت‌کوین به صفر می‌رسد، اما پیش‌بینی‌های آن تا به امروز برعکس بوده است.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ از زمانی که دولت چین در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که بیت‌کوین بی ارزش خواهد شد، ارز دیجیتال شماره ۱ بازار حدود ۴۴ درصد افزایش یافته است.

در میان بازار نزولی، چین تلاش کرد تا از کاهش شدید بازار استفاده کند و به سرمایه‌گذاران رمزارز هشدار داد که قیمت بیت‌کوین به سمت صفر می‌رسد.

در ژوئن ۲۰۲۲، آژانس خبری ملی چین، Economic Daily، هشداری درباره بیت‌کوین صادر کرد تا به شهروندان اطمینان دهد که بیت‌کوین بی ارزش است.

در این مقاله آمده است: در آینده، زمانی که اعتماد سرمایه‌گذاران از بین برود یا کشورهای مستقل بیت‌کوین را غیرقانونی اعلام کنند، به ارزش اصلی خود باز می‌گردد که همان صفر است.

در حالی که هنوز مشخص نیست که آیا بیت‌کوین روزی به صفر می رسد یا خیر، اما از زمانی که دولت چین این هشدار را صادر کرد، بیت کوین نه تنها ارزش خود را از دست نداده، بلکه از زمان انتشار این مقاله ارزش آن به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

داده‌ها نشان می‌دهند، بیت‌کوین در زمانی که اکونومیک دیلی مقاله را در ژوئن ۲۰۲۲ منتشر کرد، حدود ۲۰هزار دلار معامله می‌شد. دوازده ماه بعد، در زمان نگارش این مقاله، بیت‌کوین با قیمت ۲۰۱۵۲ دلار معامله می‌شود که حدود ۴۴ درصد افزایش یافته است.

رمز ارز

(نمودار قیمت بیت‌کوین در تایم هفته‌ای)

علی‌رغم افزایش قابل توجه قیمت بیت‌کوین، این ارز دیجیتال طی سال گذشته شاهد فراز و نشیب‌های زیادی بوده است.

بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار در نوامبر ۲۰۲۲ به ۱۵۷۰۰ دلار کاهش یافت، سپس در آوریل ۲۰۲۳ بیت‌کوین برای مدت کوتاهی از مرز ۳۰هزار دلارعبور کرد.

چین یکی از اولین کشورهای جهان بود که اقدامات نظارتی علیه رمزارزها انجام داد.

در سال ۲۰‍۱۷، تنظیم‌کننده‌های چینی صرافی‌های ارزهای دیجیتال را از ارائه خدمات در این کشور منع کردند.

علی‌رغم این ممنوعیت، بیت‌کوین همچنان به صعود خود ادامه داد و تا پایان سال ۲۰۱۷ با ۱۹۰۰ درصد افزایش به ۲۰هزار دلار رسید.

در سال ۲۰۲۱، بانک مرکزی چین ممنوعیت جدیدی را برای رمزارزها اعلام کرد و همه مقامات را برای سرکوب فعالیت‌های رمزنگاری محلی متحد کرد.

تنها چند ماه پس از اعلام ممنوعیت، بیت کوین در نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین سطح تاریخ خود در حدود ۶۸هزار دلار رسید.

با وجود ممنوع کردن رمزارز در سال ۲۰۲۱، چین همچنان دومین استخراج کننده بزرگ بیت‌کوین در جهان باقی مانده است.

همچنین ظاهراً دولت چین به شهروندان اجازه می‌دهد تا دارای ارزهای دیجیتال باشند و از حقوق سرمایه‌گذاران رمزنگاری محافظت می‌کند.