۰ نفر

یک نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد؛

اکثر آمریکایی ها نمی دانند ارز دیجیتال بانک مرکزی چیست

۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبر: 721570
اکثر آمریکایی ها نمی دانند ارز دیجیتال بانک مرکزی چیست

نظرسنجی اخیر انجام شده توسط موسسه کاتو و شرکت افکار عمومی Yougov نشان می‌دهد که اکثریت آمریکایی‌ها در پذیرش ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) مردد هستند و نمی‌دانند ارز دیجیتال بانک مرکزی به چه معنا است.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ یافته‌ها نشان می‌دهد که حمایت از CBDC در میان پاسخ دهندگان نظرسنجی، نسبتاً کم است.

در اواخر ماه مه ۲۰۲۳، موسسه Cato، یک سازمان تحقیقاتی سیاست عمومی و Yougov، یک شرکت افکار عمومی و داده، از نظرسنجی پرده برداری کردند که نگرش آمریکایی‌ها را نسبت به معرفی بالقوه CBDC بررسی می‌کرد.

 از ۲۷ فوریه تا ۸ مارس ۲۰۲۳، آنها از ۲۱۲۶ نفر نظرسنجی کردند و در مورد موضع آنها در مورد CBDC تحت شرایط مختلف جویا شدند.

به عنوان مثال، یک سوال از شرکت کنندگان پرسیده شد که آیا اگر CBDC صادر شده توسط دولت، به دولت اجازه نظارت بر همه خریدها را بدهد، از آن حمایت می‌کنند یا آن را رد می‌کنند؟

 فقط ۱۳ درصد از CBDC حمایت کامل کردند، در حالی که ۶۸درصد کاملاً مخالف بودند.

 تقریباً ۲۰ درصد مردد بودند و هیچ علاقه واضحی به هیچ وجه به آن ابراز نکردند.

اکثر آمریکایی ها نمی‌دانند ارز دیجیتال بانک مرکزی چیست

سوال دیگری که برای پاسخ دهندگان مطرح شد این بود که آیا آنها CBDC را که به دولت اجازه می‌دهد مخارج آنها را کنترل کند، حمایت یا رد می کنند.

در این سناریو، تنها ۱۰ درصد به طور کامل از این ایده حمایت کردند، در حالی که ۷۴ درصد به شدت مخالف آن بودند و تقریباً ۱۶ درصد اظهار داشتند که مطمئن نیستند و نمی توانند قاطعانه به آن پاسخ دهند.

 هنگامی که از آنها در مورد حمایت آنها از CBDC که برای مبارزه با پولشویی و کلاهبرداری طراحی شده است سؤال شد، ۴۲ درصد تایید کلی را اعلام کردند.

پاسخ دهندگان نظرسنجی Cato بیشتر نگران این بودند که CBDC کنترل کامل هزینه‌ها را به دولت می‌دهد

به طور کلی، ۳۴درصد از آمریکایی‌ها مخالف راه اندازی CBDC توسط بانک مرکزی ایالات متحده هستند و ۱۶درصد موافق این ایده هستند.

 جالب توجه است که نزدیک به نیمی از شرکت کنندگان (۴۹درصد) نظر روشنی در مورد این موضوع نداشتند که ممکن است به دلیل عدم آشنایی با مفهوم آن باشد.

 در واقع، ۷۲ درصد از پاسخ دهندگان اعتراف کردند که با CBDCها ناآشنا هستند. هنگامی که در مورد نگرانی‌های خود در مورد CBDC سؤال شد، ۶۶درصد از پاسخ دهندگان به نگرانی در مورد کنترل دولت بر امور مالی خود اشاره کردند، در حالی که نظارت دومین نگرانی رایج بود.

اکثر آمریکایی ها نمی‌دانند ارز دیجیتال بانک مرکزی چیست

با نگاهی به آینده، تنها ۲۲درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که CBDC آمریکایی احتمالا راه اندازی می‌شود، در حالی که اکثریت (۷۸درصد) چنین توسعه‌ای را پیش‌بینی نمی‌کنند. وقتی صحبت از وابستگی‌های سیاسی به میان می‌آید، حدود ۱۵ درصد از گروه مورد بررسی به‌عنوان آزادی‌خواهان معرفی شدند. جالب اینجاست که اکثر دموکرات‌ها و مستقل‌ها نظر روشنی در این مورد ابراز نکردند. از سوی دیگر، اکثریت جمهوری خواهان به شدت با ایجاد CBDC مخالف بودند.

بر اساس این نظرسنجی، جذاب ترین جنبه CBDC توانایی ادعایی آن در مبارزه با پولشویی و جرایم مالی بود. دومین ویژگی جذاب CBDC بود که سیستم رفاه را تقویت می‌کند. با این حال، ۷۶درصد از پاسخ دهندگان نگرانی بیشتری در مورد خطرات بالقوه مرتبط با CBDC نسبت به مزایای بالقوه آن ابراز کردند.