۰ نفر

فناوری جدید اپل مانند متاورس متا نیست؛

بازار رمزارز هیچ استقبالی از فناوری جدید اپل نکرد

۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۰
کد خبر: 720196
بازار رمزارز هیچ استقبالی از فناوری جدید اپل نکرد

هدست واقعیت مجازی اپل که (Apple Vision Pro) ویژن پرو نام دارد پس از رونمایی در کنفرانس WWDC در ۵ ژوئن، طرفداران فناوری را هیجان زده کرد.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ با این حال، شرکت اپل در این رویداد از آوردن نام متاورس که توسط شرکت متا رواج پیدا کرده است خودداری کرد.

Picture2

این شرکت، نام فناوری هدست مجازی را رایانه فضایی (spatial computer) گذاشته است.

همچنین هدست واقعیت مجازیApple Vision Pro   در اوایل سال ۲۰۲۴ با قیمت گزاف ۳۴۹۹ دلار در ایالات متحده عرضه خواهد شد و مدت کوتاهی پس از آن در کشورهای دیگر نیز عرضه خواهد شد.

هدست واقعیت مجازیApple Vision Pro    در نوع خود اولین نبوده است، این هدست پس از هدست واقعیت مجازی هولولنز مایکروسافت و هدست‌های متا ایجاد شده است.

Picture3

بازاریابی اپل برای این هدست حول محور کلمات «فضا» و «محاسبات فضایی» در مقابل کلماتی مانند «متاورس» «AR»  و«VR» متمرکز است.

مایک راکول، معاون اپل در گروه توسعه فناوری، خاطرنشان کرد: ایجاد اولین رایانه فضایی ما نیازمند اختراع تمام جنبه‌های این سیستم بود.

او گفت: از طریق یکپارچگی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، ما یک رایانه فضایی مستقل در قالب پوشیدنی طراحی کردیم که پیشرفته‌ترین دستگاه الکترونیک شخصی تا کنون است.

Picture4

(تماشای عکس با اپل ویژن پرو)

در ژانویه ۲۰۲۲، مارک گورمن، گزارشگر فناوری اپل بلومبرگ، از طریق توییتر گفت: این شرکت قصد ندارد با فناوری مشابه شرکت متای مارک زاکربرگ رقابت کند، به ویژه در رابطه با مفهوم متاورس.

گورمن گفت: مدیران اپل به طور مستقیم به من گفته‌اند که ایده یک دنیای کاملا مجازی که چشم‌اندازآینده شرکت متا است و کاربران می‌توانند به آن فرار کنند از سوی اپل مورد تایید نیست.

گورمن در ادامه افزود: اپل تمرکز خود را بر روی یک هدست واقعیت ترکیبی قرار می‌دهد که برای استفاده در فواصل کوتاه برای کار، بازی، ارتباطات و غیره در نظر گرفته شده است.

ویژن پرو اپل دارای قابلیت‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است و می‌تواند این‌طور به نظر برسد که برنامه‌ها در فضای فیزیکی اطراف کاربر پخش شده‌اند یا از طریق حالت‌هایی مانند Immersive Environments، یک تجربه کاملا مجازی را ارائه دهند.

در این اطلاعیه آمده است: ویژن پرو با سیستم عامل visionOS، اولین سیستم عامل فضایی جهان، به کاربران اجازه می‌دهد تا با محتوای دیجیتال به گونه‌ای تعامل داشته باشند که احساس کنند به صورت فیزیکی در فضای آنها وجود دارد.

رونمایی هدست جدید اپل باعث شد که برخی از سرمایه‌گذاران امیدوار باشند که توکن‌های مرتبط با متاورس افزایش چشمگیری داشته باشند، با این حال، به نظر می‌رسد شکایت جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار SEC علیه بایننس در همان روز، خوش‌بینی سرمایه گذاران را برای توکن‌های مرتبط با متاورس از بین برده است.

در همین زمینه توکن‌های برتر متاورس مانند سندباکس (SAND) و دیسنترالند (MANA) در ۲۴ ساعت گذشته هر کدام به ترتیب  ۱۲.۷ درصد و ۱۱.۲ درصد کاهش داشته‌اند.

Picture5

(قیمت توکن‌های متاورس)

در ادامه این فهرست، هیچ پروژه قابل توجهی با عملکرد مثبت قیمت در آن بازه زمانی وجود ندارد، به طوری که ارزش کل بازار توکن‌های متاورس در ۲۴ ساعت گذشته با ۱۰ درصد کاهش به ۷.۷ میلیارد دلار رسیده است.