۰ نفر

قوانین مراکز استخراج رمزارز؛

حفاظت از حقوق استخراج کنندگان بیت کوین در ایالت های آمریکا

۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۰۷
کد خبر: 710529
حفاظت از حقوق استخراج کنندگان بیت کوین در ایالت های آمریکا

لایحه ای برای تنظیم فعالیت استخراج بیت کوین در ایالت آرکانزاس در مجلس نمایندگان و سنا تصویب شد و اکنون برای تصویب به دفتر فرماندار منتقل شده است. طبق این لایحه، قانونی که برای مراکز داده آرکانزاس وجود دارد در سال ۲۰۲۳ در نظر دارد صنعت استخراج بیت کوین در ایالت آمریکا را تنظیم کند، دستورالعمل هایی را برای ماینرها ایجاد کند و از آنها در برابر مقررات و مالیات های تبعیض آمیز محافظت کند.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ قانونگذاران ایالت آرکانزاس پس از پیشنهاد سناتور جاشوا برایانت در ۳۰ مارس، به سرعت این لایحه را تصویب کردند. این سند تأیید می کند که مراکز داده شغل ایجاد می کنند، مالیات می پردازند و ارزش اقتصادی عمومی را برای جوامع محلی فراهم می کنند.

 

حفاظت از حقوق استخراج کنندگان بیت کوین در ایالت های آمریکا

طبق لایحه تصویب شده، یک ماینر ارز دیجیتال موظف است مالیات های قابل اعمال و هزینه های دولتی را به اشکال ارز قابل قبولی بپردازد و به گونه ای فعالیت کند که هیچ استرسی بر قابلیت های تولید یا شبکه انتقال یک شرکت برق عمومی ایجاد نکند.

طبق این قانون، ماینرهای کریپتو نیز از حقوق مشابه مراکز داده برخوردار خواهند بود. این لایحه بیان می کند که دولت آرکانزاس نباید الزامات متفاوتی را برای کسب و کار استخراج دارایی دیجیتال نسبت به هر الزامی برای یک مرکز داده اعمال کند.

حرکت آرکانزاس به دنبال ابتکار مشابهی در ایالت مونتانا صورت گرفت. در اواخر ماه مارس، سنای مونتانا لایحه ای را تصویب کرد که برای محافظت از ماینرهای رمزارز فعال در این ایالت طراحی شده بود. این لایحه در نظر دارد از استخراج‌کنندگان در برابر مالیات بر دارایی‌های دیجیتالی که برای پرداخت‌ها استفاده می‌شوند محافظت کند و نرخ انرژی تبعیض‌آمیز علیه ماینرهای کریپتو خانگی و مشاغل دارایی‌های دیجیتال را حذف کند.

ایالت تگزاس اما در جهت دیگری ایستاده است، به گزارش کوین تلگراف، کمیته بازرگانی سنای این ایالت در 4 آوریل قانونی را تصویب کرد که تا حد زیادی مشوق های ماینرهایی را که تحت محیط نظارتی دوستدار رمزنگاری ایالت هستند حذف می کند.

حرکت ضد ماینینگ قوی‌تر در نیویورک طی نوامبر گذشته انجام شد، زمانی که کتی هوچول فرماندار نیویورک، مهلت قانونی استخراج اثبات کار (PoW) را امضا کرد و فعالیت‌های استخراج کریپتو در این ایالت را به مدت دو سال ممنوع کرد.

در سطح فدرال، ماینرهای کریپتو در ایالات متحده در نهایت می‌توانند مشمول مالیات 30 درصدی بر هزینه‌های برق بر اساس پیشنهاد بودجه‌ای که در 9 مارس توسط رئیس‌جمهور جو بایدن با هدف کاهش فعالیت ماینینگ ارائه شد، شوند.