۰ نفر

افزایش ۱۸ برابری درآمد مایینینگ در روسیه؛

ساخت نیروگاه های برق جدید در سیبری برای ماینرهای بیت کوین

۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۵۶
کد خبر: 692308
ساخت نیروگاه های برق جدید در سیبری برای ماینرهای بیت کوین

وزیر انرژی روسیه اذعان کرد که افزایش مصرف برق در بخش ماینینگ کریپتو ممکن است مستلزم ساخت تاسیسات جدید تولید برق در سیبری باشد. پس از اینکه مقامات منطقه ای پیشنهادی مبنی بر اعمال تعرفه های بالاتر برای روس هایی که در خانه های خود ارزدیجیتال می کنند، صرف نظر کردند، تقاضا همچنان در مناطق مسکونی افزایش می یابد.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ نیکولای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه، افزایش تقاضا برای برق از سوی ماینرهای ارزهای دیجیتال در برخی از مناطق سیبری که این صنعت در آن جا در حال گسترش است، وجود دارد.

 او به نقل از رسانه های محلی و رسانه های خبری رمزارزی اشاره کرد که ممکن است ظرفیت های تولید اضافی برای رفع نیازهای آنها ضروری باشد.

شولگینوف برنامه های خاصی را فاش نکرد اما تصریح کرد که مقامات روسیه در این مناطق خواستار توسعه بیشتر شبکه های انرژی مورد استفاده شرکت های استخراج رمزارز است.

 Bits.media گزارش داد که شبکه های انرژی در جمهوری خاکاسیا و استان ایرکوتسک در حال حاضر بیشترین بار را تجربه می کنند.

این مقام دولتی تاکید کرد: وزارت نیرو همواره به دنبال آن بوده است که شرایط کاری برای استخراج ارزدیجیتال به بهترین نحوه ممکن ایجاد شود.

 وی همچنین خاطرنشان کرد: مصرف برق مردم نیز افزایش یافته و گاهی به شبکه های توزیع آسیب وارد می کند.

در مورد سایت های استخراج رمزارز نیز، عمدتاً در مناطقی که تعرفه پایین است، در حال رشد است. در این مناطق، ما شاهد رشد مصرف قابل توجهی هستیم که باید آن را در نظر بگیریم.

به احتمال زیاد، بدون ایجاد [ظرفیت] تولید در بخش جنوب شرقی سیستم انرژی یکپارچه سیبری، کار نخواهد کرد.

استان ایرکوتسک غنی از انرژی و دارای نرخ برق پایین برای استخراج کنندگان کریپتو

استخراج کریپتو در روسیه، کشوری با منابع انرژی کم هزینه فراوان و آب و هوای خنک، هم به عنوان یک فعالیت تجاری سودآور و هم به عنوان منبع درآمد اضافی برای بسیاری از مردم عادی روسیه که در زیرزمین ها و گاراژها استخراج می کنند، در حال گسترش است. 

 طبق مطالعه‌ای که در ماه اکتبر منتشر شد، درآمد استخراج بیت‌کوین در روسیه ۱۸ برابر رشد کرده است.

افزایش فعالیت ماینرهای کریپتو در استان ایرکوتسک، پایتخت ماینرهای روسیه، به دلیل نرخ پایین برق، باعث خرابی و خاموشی شبکه توزیع برق این استان شده است.

در اوایل دسامبر، معاون وزیر انرژی پاول اسنیککارز گفت که صنعت استخراج رمزارز ممکن است در سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش دو برابری سهم خود از کل مصرف برق روسیه باشد.

 همچنین دپارتمان او و بانک روسیه از لایحه ای حمایت کردند که برای تنظیم مقررات استخراج ارزهای دیجیتال طراحی شده بود، اما قانونگذاران آن را به تعویق انداختند.