۰ نفر

بر اساس برآوردهای اخیر فوربس؛

میلیاردرهای کریپتو چقدر ضرر کردند؟

۴ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۳۸
کد خبر: 690811
میلیاردرهای کریپتو چقدر ضرر کردند؟

 بر اساس برآوردهای اخیر فوربس، بازار نزولی و موج ورشکستگی در صنعت کریپتو در ۹ ماه گذشته ۱۱۶ میلیارد دلار از جیب بنیانگذاران و سرمایه گذاران این صنعت خارج کرده است. این ضرر نشان دهنده مجموع دارایی شخصی ۱۷ نفر در این فضا است. در این میان ۱۵ نفر از آن ها بیش از نیمی از دارایی خود را از ماه مارس از دست داده اند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ یکی از زیان های عمده به چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس نسبت داده شد که در ماه مارس، ۷۰ درصد سهام او در صرافی ارز دیجیتال ۶۵ میلیارد دلار ارزش داشت، اما اکنون ارزش آن ۴.۵ میلیارد دلار است.

برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس، دارایی خالص ۱.۵ میلیارد دلاری دارد که نسبت به ۶ میلیارد دلار در ماه مارس کاهش یافته است.

ثروت کریس لارسن، بنیانگذار ریپل، از ۴.۳ میلیارد دلار به ۲.۱ میلیارد دلار کاهش یافت، در حالی که سهم کامرون و تایلر وینکلووس، از صرافی جمینای، در ماه مارس ۴ میلیارد دلار ارزش داشت، اما اکنون هر کدام ۱.۱ میلیارد دلار ارزش دارند.

در میان کسانی که موقعیت میلیاردی خود را از دست دادند، بنیانگذاران صرافی FTX، سم بنکمن فرید و گری وانگ هستند که دارایی آنها در ماه مارس به ترتیب ۲۴ و ۵.۹ میلیارد دلار و در دسامبر ۰ دلار ارزش داشت.

بر اساس گزارش فوربس، ثروت ۳.۲ میلیارد دلاری بری سیلبرت، بنیانگذار و مدیر عامل (DCG) نیز در نتیجه موج مسری ناشی از فروپاشی صرافی FTX از بین رفت.

در میان میلیاردرهایی که دارایی آن ها به شدت آسیب دیده نیز نیکل ویسواناتان و جوزف لی از شرکت نرم افزارهای رمزنگاری Alchemy، دوین فینزر و الکس آتاالله از OpenSea، فرد اهرسام از کوین بیس، بنیانگذار مایکرواستراتژی، مایکل سیلر هستند.

از همین رو بعید است بازار نزولی ارزهای دیجیتال به زودی به پایان برسد، زیرا بحران صرافی FTX اعتماد سرمایه گذاران را از بین برده و بحران نقدینگی را در سراسر صنعت ایجاد کرده است. در نتیجه، انتظار می‌رود کاهش بازار تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه داشته باشد.