۰ نفر

با وجود آشفتگی وضعیت بازار رمزارزها؛

سرمایه گذاران خرد، رکورد انباشت بیت کوین را شکستند!

۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۵۶
کد خبر: 684853
سرمایه گذاران خرد، رکورد انباشت بیت کوین را شکستند!

داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد که برخی از سرمایه‌گذاران غیرنهنگی بیت‌کوین از بازار نزولی ارزهای دیجیتال و همچنین عدم اطمینان مربوط به سقوط صرافی FTX ترسی نداشته‌اند و در حال انباشت بیت کوین هستند. آدرس‌های بیت‌کوین که حداکثر ۱۰ بیت‌کوین دارند، پس از فروپاشی صرافی FTX، به طور بی سابقه ای افزایش یافتند.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ بر اساس گزارشی که شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین گلسنود در ۲۷ نوامبر منتشر کرد، سرمایه گذاران خرد با وجود بحران جاری در بازار به طور فزاینده در حال انباشت بیت کوین هستند.

بر اساس داده‌ها، دو نوع سرمایه‌گذار خرد بیت‌کوین وجود دارد که پس از فروپاشی صرافی FTX، در حال جمع آوری بیت کوین هستند.

نوع اول سرمایه گذارانی هستند که به عنوان میگو شناخته می‌شوند. میگوها، نهاد یا سرمایه گذارانی هستند که کمتر از ۱ بیت کوین دارند.

نوع دوم، خرچنگ ها هستند. خرچنگ ها نوعی از سرمایه گذاران هستند که حداکثر ۱۰ بیت کوین در کیف پول خود دارند.

بنا بر گزارش‌ها، سرمایه‌گذاران «میگو» پس از سقوط صرافی FTX در اوایل نوامبر، ۹۶۲۰۰ بیت کوین (۱.۶ میلیارد دلار) به پرتفوی خود اضافه کرده‌اند که بیشترین افزایش تراز تمام دوران است.

طبق گفته گلسنود، این نوع سرمایه‌گذاران مجموعاً ۱.۲۱ میلیون بیت کوین یا ۲۰ میلیارد دلار در زمان نگارش این مقاله دارند که معادل ۶.۳ درصد از عرضه فعلی ۱۹.۲ میلیون بیت کوین در گردش است.

در این میان، خرچنگ‌ها در ۳۰ روز گذشته حدود ۱۹۱۶۰۰ بیت کوین یا ۳.۱ میلیارد دلار خریداری کرده‌اند که این هم یک نیز یک رکورد فوق العاده است.

 بر اساس داده‌ها، این نقطه عطف جدید بالاترین سطح انباشت بیت کوین توسط خرچنگ‌ها است.

نمودار بیت کوین

نمودار آدرس هایی که حداکثر ۱۰ بیت کوین دارند

در حالی که خرچنگ ها و میگوها مقادیر بی سابقه ای از بیت کوین را جمع آوری کرده اند، سرمایه گذاران بزرگ تر در حال فروش بیت کوین هستند.

 طبق گزارش گلسنود، نهنگ‌های بیت‌کوین در ماه گذشته حدود ۶۵۰۰ بیت کوین یا ۱۰۷ میلیون دلار را در صرافی‌ها فروخته اند که بخش بسیار کوچکی از مجموع دارایی‌های ۶.۳ میلیون بیت‌کوین آن‌ها، یعنی ۱۰۴ میلیارد دلار است.

رفتار میگوها و خرچنگ ها با توجه به بحران های این صنعت بی نظیر به نظر می رسد، زیرا ورشکستگی صرافی FTX  به یک رسوایی بزرگ مالی در دنیای نوظهور رمزارز تبدیل شده است.

از سوی دیگر، برخی از سرمایه‌گذاران بزرگ بیت‌کوین ادعا کرده‌اند که علی‌رغم بحران ادامه‌دار، همچنان نسبت به بیت‌کوین دیدگاه صعودی دارند.

همچنین ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر نیز ابراز اطمینان کرد که بیت کوین علیرغم مشکلات فعلی این صنعت، رشد خواهد کرد، اما ممکن است زمستان رمزارز طولانی باشد.

پس از سقوط صرافی FTX، بیت کوین بلافاصله حدود ۶۰۰۰ دلار از ارزش خود را از دست داد و از حدود ۲۱۰۰۰ دلار به زیر ۱۶۰۰۰ دلار در اواسط نوامبر سقوط کرد.

بر اساس داده ها، در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با قیمت ۱۶۵۰۰ دلار معامله می شود.