۰ نفر

چند توصیه به رییس کل جدید بانک مرکزی

۸ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۱۹
کد خبر: 691702
چند توصیه به رییس کل جدید بانک مرکزی

سیدمحمدصادق الحسینی، توییتی خطاب به رییس جدید بانک مرکزی منتشر کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، صادق الحسینی در توییتر نوشت:

۱.نه سیف باشید نه صالح‌آبادی! به دولت خط بدهید نه اینکه دولت به شما خط بدهد! در مقابل خواسته‌های نامعقول بایستید. تردید نکنید این به نفع کشور و به نفع شماست. اگر این نباشد کشور را به قهقهرا خواهید برد و خودتان را نابود خواهید کرد.

۲. در مدیریت ارزی اسیر سیاسی‌ها نشوید: هزینه مبادله را پایین بیاورید یعنی بازار فردایی را رسمی کنید و در آن بازی کنید، آتی سکه را باز کنید، چندنرخی و نیما را جمع کنید و در هرات و سلیمانیه دخالت کنید و با ابزارهای اقتصادی مشخص، سفته‌بازی را بسمت بورس هدایت کنید.

۳.قطعا فرصت اصلاح نظام بانکی را ندارید ولی چند اقدام فوری بکنید: اول)آیین‌نامه ۹۱/۲۱۲۷۰ و آیین نامه بی‌ربط طبقه‌بندی داراییها را لغو کنید و یک آیین‌نامه تحقق زیان استاندارد تصویب کنید دوم)تعریف نکول در آیین‌نامه ۰۰/۱۹۱۲۱۶ را لغو کنید و تعریف بازل از نکول را رسمی جایگزین کنید.

سوم)دستورالعمل موضوع ماده ۲۵ را لغو کنید و به‌عوض آن، چارچوب استفاده بانک از اعتبارسنجی را که بلاتکلیف است، تعریف کنید چهارم)آیین‌‌نامه برای ذخیره‌گیری متناسب با زیان انتظاری را مصوب کنید پنجم)ایین نامه حاکمیت شرکتی برای بانکها بنویسید که تعارض منافع و کژمنشی را کاهش بدهد.

ششم)چرخ را دوباره اختراع نکنید و ضوابط حسابداری بانکی را مطابق gaap و بخصوص متمم cecl بازنویسی کنید ۴.با آمار بازی نکنید و سانسور نکنید. صادق باشید.خودتان باشید. آمار کلهای پولی رو منظم بدون استثنا هر چهارشنبه منتشر کنید. همچنین تورم بانک مرکزی را مجددا منتشر کنید.

۵.نرخ ارز را بصورت پیش‌بینی‌پذیر با شاخص صادرات ارزش افزوده (کل صادرات منهای منابع طبیعی) مرتبا در جهت مناسب تعدیل کنید. تکلیف کنید اداره صادرات بانک این شاخص را تولید و بصورت منظم در اختیار عموم قرار دهد.

1

2

3

4

5

6