۰ نفر

زیرپا گذاشتن قوانین فرانسه توسط برترین صرافی رمزارز؛

سرمایه گذاران فرانسوی از بایننس شکایت کردند!

۵ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۲۹
کد خبر: 691004
سرمایه گذاران فرانسوی از بایننس شکایت کردند!

طبق گزارش رسانه‌های محلی، بایننس فرانسه و شرکت مادرش Binance Holdings Limited توسط ۱۵ سرمایه‌گذار در فرانسه به دلیل اعمال تجاری گمراه‌کننده و پنهان‌کاری متقلبانه مورد شکایت قرار گرفته‌اند. در شکایتی که در ۱۴ دسامبر ارائه شد، شاکیان ادعا کردند که بایننس قوانین فرانسه را با تبلیغات و توزیع خدمات رمزارزی قبل از دریافت مجوزهای رسمی از مقامات این کشور نقض کرده است.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ تنظیم کننده بازارهای مالی فرانسه، Autorité des marchés financiers، در ماه می 2022 مجوزی به بایننس به عنوان یک ارائه دهنده دارایی دیجیتال اعطا کرده است.

 این مجوز به صرافی بایننس اجازه می دهد خدماتی مانند نگهداری دارایی ها و تجارت کریپتو ارائه دهد.

گزارش شده است که این شکایت حاوی اسکرین شات هایی است که فعالیت رسانه های اجتماعی بایننس را قبل از مجوز آن نشان می دهد، از جمله یک کانال تلگرامی با نام فرانسوی بایننس. شاکیان همچنین ادعا می کنند که در پی سقوط TerraUSD (UST) بیش از 2.4 میلیون یورو از دست داده اند، در حالی که بایننس این توکن را به عنوان دلار ایالات متحده تبلیغ می کرد.

بایننس فرانسه در یک پست وبلاگی به سوالات مربوط به این پرونده پاسخ داد. بر اساس آن، این شرکت در طول دوره مورد بحث هیچ گونه تبلیغاتی در فرانسه انجام نداده و خاطرنشان کرده است که «گروه‌های تلگرام عمومی هستند»، بنابراین به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت داوطلبانه کانال ایجاد کرده و به آن بپیوندند.

بایننس همچنین به سوالاتی در مورد تبلیغات استیبل کوین Terra (ترا) در این کشور پرداخت.

 این شرکت خاطرنشان کرد که همیشه از قبل هشدارهای مربوط به ریسک بازار برای محصولات کریپتو به مشتریان ارائه می‌شود.

مجموعه ای از رویدادهای دراماتیک در می 2022 منجر به سقوط بی سابقه قیمت توکن لونا و استیبل کوین مرتبط با آن TerraUSD (UST) شد.