۰ نفر

هشدار مدیرعامل بایننس به کاربران؛

۹۹ درصد مردم نمی توانند از رمزارزهای خود نگهداری کنند!

۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۲
کد خبر: 688662
۹۹ درصد مردم نمی توانند از رمزارزهای خود نگهداری کنند!

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، به جامعه رمزارزها در مورد حضانت شخصی هشدار داد که ۹۹٪ از افرادی که تصمیم می گیرند کریپتو خود را خودشان نگه داری کنند، احتمالاً به هر طریقی آن را از دست خواهند داد. مدیرعامل بایننس سال‌ها حامی مدیریت دارایی توسط خود شخص بوده و از آن به عنوان «حق اساسی بشر» یاد می‌کند، اما همیشه از کاربران خواسته است این کار را به درستی انجام دهند.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ چانگ پنگ ژائو در فوریه ۲۰۲۰ یک کتاب با نام (نکته‌های مدیرعامل بایننس در مورد ذخیره‌سازی رمزارز) منتشر کرد.

اظهارات چانگ پنگ ژائو در حالی است که میلیاردها دلار استیبل کوین همچنان از صرافی بایننس خارج می‌شود.

در جریان اخیر یک اسپیس توییتری در ۱۴ دسامبر، مدیرعامل بایننس همچنان از کسانی که از کیف پول‌های شخصی (خود حضانت) استفاده می‌کنند می خواهد که احتیاط کنند.

 او اظهار داشت: ۹۹ درصد از مردم که می‌خواهند رمزارز را خودشان نگه دارند، در نهایت آن را از دست خواهند داد.

مدیر عامل بایننس تکرار کرد: بیشتر مردم قادر به پشتیبان گیری از کلیدهای امنیتی خود نیستند. آنها دستگاه را گم خواهند کرد و وقتی فردی کلیدهای امنیتی خود را روی یک تکه کاغذ می نویسند، شخص دیگری آن را می بیند و آن وجوه را می دزدند.

مدیر اجرایی بایننس همچنین اظهار داشت حتی در مواردی که وجوه مدیریت شده توسط خود شخص به درستی مدیریت می شود، اگر فردی فوت کند، راهی برای دادن آن وجوه به نزدیکان خود ندارد، اما برای حل این مشکل، متولیانی مانند بایننس می توانند یک "رویه عملیاتی استاندارد" را اجرا کنند.

مدیرعامل بایننس به این نتیجه رسید که راه حل های مختلف دارای ریسک های متفاوتی هستند و این بر عهده کاربر است که تصمیم بگیرد چه چیزی برای آنها بهترین است.

علیرغم اینکه اکثر عملیات های بایننس متمرکز گونه است، مدیرعامل بایننس تکرار کرد که این شرکت در اولویت خود نسبت به راه حل های حضانت شخصی، بی طرف باقی مانده است.

 مدیرعامل شرکت بایننس در گفتگوی قبلی خود در اسپیس توییتر در ۱۴ نوامبر اظهار داشت:

 در صورتی که کاربران به سمت جایگزین های غیرمتمرکز حرکت کنند با خوشحالی صرافی بایننس را تعطیل می کند.

جدیدترین اظهارات مدیرعامل بایننس در توییتر در حالی است که این صرافی در بحبوحه یک دوره پرتلاطم قرار دارد، کاربران این صرافی به شکل بی سابقه ای در حال برداشت وجوه خود از این صرافی هستند.

در چند روز گذشته حجم بالایی از استیبل کوین از این پلتفرم معاملاتی خارج شده است، از جمله خروجی ۲.۲ میلیارد دلاری استیبل کوین های (BUSD)، تتر (USDT) و USD Coin (USDC) طی یک دوره ۲۴ ساعته بین ۱۳ و ۱۴ دسامبر.

نمودار ارز

نمودار خروجی BUSD، USDT و USDC در بایننس در دوره ۲۴ ساعته بین ۱۳ تا ۱۴ دسامبر

در حالی که ذخایر استیبل کوین صرافی بایننس به سرعت در حال کاهش است، مدیرعامل بایننس در اسپیس توییتر این برداشت ها را به تضعیف احساسات بازار به دنبال سقوط فاجعه‌بار صرافی FTX نسبت داد.