۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شیل‌ها یک به یک تعطیل می‌شوند/ افت تولید نفت آمریکا به ١١میلیون بشکه در روز

۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۲۸
کد خبر: 432214
شیل‌ها یک به یک تعطیل می‌شوند/ افت تولید نفت آمریکا به ١١میلیون بشکه در روز

درحالی کاهش تولید نفت اوپک پلاس نیز نتوانست از سقوط قیمت نفت جلوگیری کند که چاه‌های نفت شیل در آمریکا یک به یک در حال مسدود شدن هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت شاخص نفتی وست تگزاس اینترمیدیت در آخرین معاملات بازارهای جهانی با افت قابل توجه ٨ درصدی روبرو شده و به ١٨ دلار در هر بشکه رسید.

در این بین عدم حصول توافق میان تولیدکنندگان بزرگ نفت در آمریکا برای کاهش تولید سبب شد تا تلاش های اوپک پلاس برای بازگرداندن ثبات به بازار نفت بی ثمر شود.

از این رو همانطور که تحلیل‌گران پیش بینی کرده بودند، با تداوم کاهش قیمت نفت برای دوماه متوالی، حال باید شاهد تعطیل شدن چاه های گران قیمت نفت شیل باشیم.

طبق آخرین گزارش سایت بیکرهیوز، در هفته گذشته تعداد چاه های نفت آمریکا از ۵٠۴ به ۴٣٨ حلقه کاهش یافت که این تعداد ٧٧ عددی کاهش حلقه ای چاه نفت تقریبا بی سابقه است.

نفت

در نتیجه این موضوع تا کنون تولید نفت آمریکا از ١٣ میلیون بشکه در روز به ١١ میلیون کاهش یافته است. اما بیشترین تعطیلی چاه های نفت به حوزه پرمیان با ٣٣ حلقه چاه برمیگردد. پس از آن حوزه ایگل فورد با ٩ حلقه و ویلسون با ٧ حلقه مسدودی بیشترین آمار تعطیلی چاه نفت در آمریکا را به خود اختصاص داده اند.