۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

نقش تلفن‌ همراه در موفقیت کسب و کارهای کوچک/ بازدید ۹۰درصد از مشتریان از وبسایت شرکت‌ها پیش از مراجعه حضوری

۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۰
کد خبر: 471630
نقش تلفن‌ همراه در موفقیت کسب و کارهای کوچک/ بازدید ۹۰درصد از مشتریان از وبسایت شرکت‌ها پیش از مراجعه حضوری

افزایش روزافزون قابلیت‌های موجود در تلفن‌ همراه، این وسیله را تبدیل به ابزاری بسیار مهم در توسعه کسب و کارهای کوچک کرده است. در همین رابطه، عدم توجه برخی از فعالان اقتصادی به استفاده موثر از این قابلیت‌ها می‌تواند منجر به از دست رفتن بخشی از مشتریان آن‌ها در بلندمدت شود.

اقتصاد آنلاینسجاد رفیع؛ نوآوری‌های صورت گرفته در صنعت تلفن همراه باعث تغییر سبک زندگی افراد از بسیاری جهات شده است. خرید و فروش، ارتباطات، اشتغال و ... از جمله مهمترین حوزه‌های متاثر از ارتقاء و گسترش انواع فناوری‌ها هستند.

در همین رابطه، بررسی‌های موسسه Bain & Company حاکی از افزایش میزان خرید آنلاین 30 درصد از شهروندان منطقه جنوب شرقی آسیا طی ماه‌های اخیر است. بر اساس یکی دیگر از مطالعات صورت گرفته در این حوزه، 77درصد از افراد مورد بررسی، از نصب یک اپلیکیشن جدید بر روی تلفن همراه و قصد خود برای ادامه استفاده از آن پس از اتمام بحران کنونی خبر داده‌اند. با وجود گسترش قابلیت‌های‌ تلفن‌های همراه و همچنین افزایش اقبال عمومی نسبت به این قابلیت‌ها، برخی از صاحبان کسب‌وکار همچنان نسبت به این فضا و بهره‌گیری از امکانات موجود در آن بی توجهند. مساله‌ای که می‌تواند در بلندمدت باعث از دست رفتن بخشی از سهم بازار و مشتریان آن‌ها شود. در همین زمینه، برخی از فعالان اقتصادی، ورود و استفاده از ظرفیت‌های موجود در فضای دیجیتال را گران و تا حدودی دشوار قلمداد می‌کنند. این در حالی است که واقعیت کاملا بر خلاف چنین دیدگاه است. در همین رابطه، در ادامه به معرفی برخی از نکات مهم در مورد استفاده صاحبان کسب و کارهای کوچک از انواع فناوری‌ها و به ویژه امکانات موجود در تلفن‌های هوشمند به منظور ارتقاء سطح فعالیت و سودآوری آن‌ها خواهیم پرداخت.

1) ایجاد وبسایت: تحقیقات موسسه Blue Corona حاکی از مشاهده وبسایت کسب و کارها توسط بیش از 90 درصد از مشتریان، قبل از مراجعه حضوری و یا تماس با آن‌هاست. در همین رابطه، امروزه وجود تعداد زیادی از نرم‌افزارهای مرتبط با طراحی و ارتقاء وبسایت، این موضوع را تبدیل به امری ساده و کم هزینه کرده است.

2) فعالیت در شبکه‌های اجتماعی: علیرغم اهمیت بسیار زیاد تبلیغات فیزیکی، امروزه شبکه‌های اجتماعی را می‌توان به عنوان مهمترین عرصه معرفی محصولات و ارتباط با مشتریان در نظر گرفت. حضور و موفقیت در شبکه‌هایی مانند فیسبوک و اینستاگرام، بیش از آنکه فرایندی زمان‌بر و پر هزینه باشد، نیازمند خلاقیت در تولید محتوا و همچنین فعالیت مستمر در این شبکه‌ها است.

در این زمینه بخوانید:

سیلیکون ولی و نیویورک؛ برترین زیست‌بوم‌های استارتاپی جهان

رضایت شغلی ۷۹درصد از فریلنسرها

3) ارتباط مجازی کارکنان و مدیران: بروز اپیدمی کووید 19 منجر به گسترش روز افزون پدیده دورکاری در میان مشاغل مختلف شده است. مساله‌ای که ممکن است حتی پس از اتمام بحران کنونی نیز به نوعی ادامه یابد. در همین رابطه، استفاده از برخی پلتفرم‌ها مانند Xero می‌تواند در حفظ ارتباط موثر میان مدیران و کارمندان بسیار راهگشا باشد.