۰ نفر

تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ایران؛

پیش‌بینی قیمت دلار در بحبوحه انتخابات آمریکا/ افزایش نرخ ارز بعید است

۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۴۱
کد خبر: 479221
پیش‌بینی قیمت دلار در بحبوحه انتخابات آمریکا/ افزایش نرخ ارز بعید است

عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: فضای روانی و سیاسی جامعه این است که جو بایدن در انتخابات آمریکا پیروز خواهد شد و همین موضوع باعث آغاز روند نزولی بازار ارز شده و در صورت تحقق این موضوع دلار ارزان‌تر خواهد شد.

به گزارش اقتصاد‌ آنلاین؛ حمید حسینی درباره تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز ایران توضیح داد: به نظر می‌آید تا زمانی که انتخابات آمریکا ادامه داشته باشد، شاهد تلاطم فراوان در بازار ارز باشیم و زیرا چه بخواهیم چه نخواهیم انتخابات آمریکا بر ما اثر دارد.

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: فضای روانی و سیاسی جامعه این است که جو بایدن در انتخابات آمریکا پیروز خواهد شد و همین موضوع باعث آغاز روند نزولی بازار ارز شده و در صورت تحقق این موضوع دلار ارزان‌تر خواهد شد.

حسینی درباره برخی تحلیل‌های غیرتخصصی درمورد نرخ ارز و امکان افزایش آن (تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا) تا ۵۰هزار تومان بیان کرد: بسیار بعید است این اتفاق بیافتد، البته سخنانی از این قبیل برای بازار مضر است؛ چنین پیش‌بینی‌هایی از سوی برخی افراد و بعضی کارشناسان، جامعه را به سمت خرید دلار سوق می‌دهد که به ضرر اقتصاد کشور خواهد بود.

عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق تاکید کرد: اگر کارشناسی به این موضوع اعتقاد دارد، نباید به وضعیت بازار و انتظارات تورمی جامعه دامن بزند، متاسفانه یک عده به اسم دلسوزی و یا به خاطر مسائل سیاسی سعی می‌کنند وضعیت کشور را از این شرایطی که هست بدتر و سیاه‌تر نشان بدهند به حتم گفتن این پیش‌بینی‌ها حتی اگر منطقی باشد، به ضرر جامعه است.