۰ نفر

"کبد چرب" خود را با این روش به راحتی درمان کنید!

۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۳
کد خبر: 389179
"کبد چرب" خود را با این روش به راحتی درمان کنید!

یک خبر خوش برای آن دسته از افرادی که به "کبد چرب" مبتلا هستند؛ اصلاً نگران کبد چرب گرید ۱ یا ۲ خود نباشید! کافیست برای درمان از همین امروز شروع کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، یکی از تفاوت‌های کلیدی بین روش‌های درمانی طب سنتی در مقایسه با طب نوین،  سهولت و در دسترس بودن روش‌های درمانی طب سنتی است  که با سرشت و طبیعت بدن انسان نیز سازگار است.

اساس درمان در طب سنتی، مبتنی بر اصلاح تغذیه و سبک زندگی است و ارائه دستورالعمل‌هایی است که متناسب با طبیعت و مزاج هر فرد بدون اتکا به داروهای عجیب و غریب شیمایی و حتی گیاهی، سلامت از دسته رفته را به بیمار باز می‌گرداند و در عین حال طبیب از جنبه‌های روحی و روانی بیمار خود نیز در جریان درمان غافل نیست.

اما اساس درمان در طب نوین بدون توجه به مزاج و طبیعت فرد بیمار، بر تجویز "داروهای شیمیایی" استوار است؛ داروهایی که برای بیماران با مزاج‌های مختلف به‌صورت یکسان و مشابه تجویز می‌شوند و البته با عوارض و ضایعات مختلفی نیز همراه است.

اما بر اساس آموزه‌های طب سنتی، یکی از کلیدی‌ترین مبانی حفظ سلامت هر فردی و پیشگیری از ابتلا به امراض مختلف، "نحوه غذا خوردن" افراد است؛ این که انسان در هنگام صرف غذا، با چه سرعت و کم‌‌وکیفی وعده غذایی خود را بخورد، نقش چشمگیری در سلامت هر فرد و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارد.

متاسفانه امروزه، سریع غذا خوردن تبدیل به رویه غالب در اکثر افراد شده است به گونه‌ای که بسیاری از افراد ظرف کمتر از 10 دقیقه وعده غذایی ناهار یا شام خود را صرف می‌کنند!

باید توجه داشت که یکی از دلایل اصلی پرخوری و ابتلا به  چاقی، سریع غذا خوردن است چرا که اکثر افرادی که به عادت بد و غلط سریع غذا خوردن مبتلا هستند حتماً در هر وعده غذایی بیش از نیاز روزانه خود، غذا می‌خورند یعنی سریع غذا خوردن، منجر به عدم ارسال به‌موقع پیام سیری به مغز و ادامه پروسه خوردن توسط فرد می‌شود!

اما پیامد اصلی و وخیم سریع غذا خوردن این مورد بالا که به آن اشاره کردیم، نیست!

پیامد اصلی سریع غذا خوردن که لطمات زیادی را به سلامت گوارش، کبد و قلب شما تحمیل می‌کند،  "عدم جویدن کامل لقمه‌های غذاست!!"

بله!  "جویدن کامل لقمه غذا"  یکی از کلیدی‌ترین رموز حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا به طیف گسترده‌ای از بیماریها است  اما چرا و چطور، جویدن کامل هر لقمه تا این حد در حفظ سلامتی و حتی در درمان بسیاری از بیماریها موثر است؟!

در پاسخ به این سؤال مهم باید به‌صورت خلاصه گفت وقتی در هنگام غذا خوردن،‌ فرد با آرامش و به صورت آهسته اقدام به صرف غذا می‌کند عملاً  هر لقمه غذا بین 15 تا 20 مرتبه جویده می‌شود  و وقتی هر لقمه بین 15 تا 20 مرتبه جویده شود، مقدار زیادی بزاق دهان ترشح می‌شود و غذای داخل حفره دهانی به‌صورت کامل با بزاق ترکیب می‌شود و مانند یک شیرابه رقیق وارد مری و معده می‌شود.

این یعنی شما با جویدن کامل هر لقمه، نیمی از فراید هضم کامل و صحیح غذا را در دهان و با بزاق دهان خود به انجام رسانده‌اید!!

از سوی دیگر، وقتی هر لقمه غذا به اندازه کافی جویده شود (حداقل 10 مرتبه) فرصت برای ترشح بزاق کافی فراهم می‌شود و  بزاقی که با غذا آمیخته می‌شود، یک معجره‌گر تمام معنا برای هضم و جذب کامل غذا و تامین سلامتی انسان است.

اما حالا یک نکته بسیار جذاب و مهم که شاید باور آن برای شما مشکل باشد! بر اساس آموزه‌های طب  سنتی، بسیاری از بیماری‌‌ها از جمله بیماری‌های گوارشی و کبدی به وسیله حجم مناسبی از بزاق دهانی که با لقمه‌های غذا آمیخته و وارد معده می‌شود، قابل درمان است!

بله! درست خواندید! اصلاً تجب نکنید که یکی از حکمت‌ها و موهبت‌های الهی،  "بزاقی است که به صورت غیرارادی در هنگام تناول غذا از دهان ترشح می‌شود"  و ظاهراً کاربردی غیر از آسان کردن عمل بلع غذا ندارد اما باید بدانیم این بزاق، هزاران نقش و تاثیر در فرایند هضم، گوارش و جذب غذا در بدن انسان دارد و خداوند در آن، ترکیباتی قرار داده که خود به تنهایی قادر به درمان بسیاری از بیماری‌ها است.

اما حالا یک خبر خوش برای آن دسته از افرادی که به  "کبد چرب"  مبتلا هستند!

حالا و پس از آگاهی از نقش و اهمیت بسیار کلیدی "بزاق" در سلامت جسم و حتی در درمان بیماریها،‌ اصلاً نگران کبد چرب گرید 1 یا 2 خود نباشید! کافیست برای درمان از همین امروز شروع کنید ... می‌پرسید که چه چیزی را باید برای درمان کبد چرب خود شروع کنید؟!

از همین امروز شما یک کار بسیار ساده را با جدیت تمام شروع کنید و نتیجه معجره‌آسای آن را در کمتر از یک ماه ببینید و آن اینکه در هنگام غذا خوردن، هر لقمه غذای خود را حداقل 10 مرتبه بجوید و به همین سادگی، منتظر پاکسازی و بازگشت سلامت کبد خود و خلاصی از شر کبد چرب باشید!!

البته یک پرهیز بسیار مهم و کلیدی را در کنار کامل جویدن غذای خود فراموش نکنید و آن پرهیز از مصرف  "آب یخ"  است چرا که دشمن بزرگ سلامت کبد شما، آب خیلی یخ و سرد محسوب می‌شود.

در طب سنتی، درمان‌های مختلفی برای کبد چرب وجود دارد اما یکی از بهترین و مجرب‌ترین روش‌های درمانی برای این بیماری که نه نیاز به مراجعه به متخصص دارد و نه نیاز به داروی خاص و نه نیاز به هزینه‌ مالی، همین دستورالعمل "جویدن کامل غذاست."

حالا بازگردیم به نکته‌ای که در مطلع این مطلب به آن اشاره کردیم؛ اساس درمان در طب سنتی مبتنی بر شناخت طبیعت بدن و اصلاح تغذیه و سبک زندگی است؛ آری طب سنتی با ارائه دستورالعمل‌های ساده، در دسترس و بدون هزینه و بدون اتکا به داروهای عجیب و غریب شیمیایی پرعارضه و حتی گیاهی، توانایی آن را دارد که شما را در مقابل طیف گسترده‌ای از بیماریها‌ واکسینه کند و در صورت ابتلا به بیماری‌های مختلف نیز با اتکا به چنین دستورالعمل‌های ساده‌ای، درمان کند و سلامتی را برای شما به ارمغان آورد.