۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افت ۴۸.۴درصدی حجم معاملات مسکن در شهر تهران/ انتظار کاهش قیمت در بازار مسکن

۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۷
کد خبر: 484947
افت ۴۸.۴درصدی حجم معاملات مسکن در شهر تهران/ انتظار کاهش قیمت در بازار مسکن

با انتشار آمار رسمی معاملات مسکن در شهر تهران در آبان ماه امسال مشخص شد که میانگین قیمت مسکن در شهر تهران با رشد 1.8 درصد نسبت به ماه گذشته به بیش از 27 میلیون تومان به ازای هر متر مربع رسیده‌است. با این وجود حجم معاملات کاهش 48 درصد را در این ماه تجربه کرده‌است که نشان می‌دهد افراد انتظار کاهش قیمت را در ماه‌های آتی دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در آبان ماه را منتشر کرد. بر اساس این گزارش میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به 27 میلیون و 190 هزار تومان رسیده‌است که نسبت به ماه گذشته افزایش 1.8 درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین نسبت به ماه مشابه سال گذشته، قیمت مسکن در شهر تهران افزایش قیمت 118.2 درصدی را نشان می‌دهد.

10

آمار منتشر شده نشان می‌دهد که حجم معاملات مسکن در شهر تهران در این ماه برابر چهار هزار و 500 واحد مسکونی بوده‌ که نسبت به ماه گذشته 48.4 درصد کاهش یافته‌است. همچنین تعداد معاملات در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته 9.9 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

11

طی هشت ماه ابتدایی امسال، مجموع معاملات مسکن به بیش از 68 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 70.7 درصدی را نشان می‌دهد. با این وجود حجم معاملات هشت ماهه امسال نسبت به سال 1397 کاهش 56 درصدی داشته است.

12

از میان مناطق 22 گانه شهر تهران،  منطقه 5 با اختصاص 12.1 درصد از حجم معاملات بیش‌ترین استقبال را از سوی افراد داشت‌است. در نقطه مقابل منطقه 19 قرار دارد که با 19 معامله ثبت شده کم‌ترین اقبال به آن وجود داشته‌است.

13

منطقه یک با میانگین قیمت بیش از 55 میلیون تومان به ازای هر متر مربع، گرانترین و منطقه  18 با میانگین قیمت 12 میلیون تومان ارزان‌ترین منطقه شهر تهران به حساب می‌آیند.

14

وضعیت بازار اجاره نیز در ماه گذشته به گونه ای بوده‌است که نسبت به ماه مشابه سال گذشته 28.7 درصد  افزایش برای شهر تهران گزارش شده‌است.

15