۰ نفر

ناتو قصد دارد قلمرو تحت کنترل خود را از این هم گسترده‌تر کند

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۱۵
کد خبر: 839617
ناتو قصد دارد قلمرو تحت کنترل خود را از این هم گسترده‌تر کند

دبیرکل ناتو با بیان اینکه این ائتلاف تمام تلاش خود را برای پیوستن اوکراین به ناتو به کار بسته، گفت ناتو قصد دارد قلمرو تحت کنترل خود را از این هم گسترده‌تر کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت این ائتلاف نظامی در آینده توسعه بیشتری خواهد یافت و در حال حاضر هم به‌سختی می‌کوشد تا شرایط را برای پیوستن اوکراین به ناتو فراهم کند.

او گفت: «من فکر می‌کنم گسترش بیشتری در کار خواهد بود و ما سخت کار می‌کنیم تا اوکراین را وارد (این ائتلاف) کنیم. همه اتفاق نظر داریم که اوکراین به یکی از اعضای ناتو بدل شود و گام‌هایی برداشته‌ایم که اوکراین را بیش از هر زمانی به عضویت در ناتو نزدیک کرده است.»

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ناتو تعهدات قبلی خود را زیر پا گذاشته و رفته‌رفته در جناح شرقی اقدام به گسترش کرده است. این ائتلاف نظامی اخیرا شاهد پیوستن فنلاند و سوئد بود. این دو کشور منطقه نوردیک با آغاز جنگ اوکراین درخواست رسمی خود برای عضویت در ناتو را ارائه کردند و در نهایت با تایید تمامی کشورهای عضو، به عضویت این ائتلاف درآمدند.

این گسترش در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بارها اعلام کرده است که روسیه گسترش ناتو را تهدیدی علیه امنیت ملی خود دیده و بدل‌شدن اوکراین به کشوری بی‌طرف را یکی از شروط کلیدی برای پایان جنگ اعلام کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha