۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اخبار و نتایج انتخابات آمریکا

۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۰:۰۲
کد خبر: 478511
اخبار و نتایج انتخابات آمریکا

مرحله پایانی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه برگزار شد. انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا برگزار شد و به همین دلیل رای گیری اخیر بر اساس تصمیم کمیسیون انتخابات آمریکا به صورت پستی از حدود چند هفته پیش آغاز شده بود و سه شنبه روز پایانی شرکت در این انتخابات به شمار می‌رفت.

به گزارش اقتصادآنلاین، در حالی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز سه شنبه، ۱۳ آبان، به ایستگاه پایانی خود رسید اما پیش بینی می شود که حواشی و جنجال های آن همچنان ادامه پیدا کند.

هشدار گروههای امنیتی یهودی درباره خشونت بی‌سابقه پساانتخاباتی در آمریکا

۱۶:۳۹ 

گروه‌های امنیتی جوامع یهودیان آمریکا می‌گویند احتمال وقوع خشونت‌های پسا-انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور بالاتر از هر زمانی در تاریخ ایالات متحده است و با تهدید بزرگی از سوی راست‌گرایان افراطی و سفیدبرترپنداران مواجه هستند. 

نقشه ترامپ برای ارجاع پرونده انتخابات به دیوان عالی

۱۶:۳۶

نشریه آمریکایی پالتیکو با اشاره به اظهارات امروز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره احتمال ارجاع پرونده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به دیوان عالی در مطلبی نوشت با توجه به تلاش‌های چند ماهه ترامپ برای زیر سوال بردن انتخابات پستی، انتظار می‌رفت که او به دنبال به چالش کشیدن نتیجه نزدیک بعد از روز انتخابات باشد.

-چاقوکشی نزدیک کاخ سفید

۱۶:۳۳

شبکه «راشاتودی» گزارش کرد برخی هواداران ترامپ نزدیک کاخ سفید با شماری دیگر درگیر شده و این نزاع به چاقوکشی منتهی شده است. گفته می‌شود در این درگیری چهار تن مجروح شده‌اند.به گفته منابع محلی، پلیس شهر لس‌ آنجلس از ایالت کالیفرنیا از بازداشت حدود ۴۰ نفر در مرکز این شهر در بحبوحه افزایش تنش‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد. تظاهرات علیه ترامپ در شرایطی انجام می شود که او ساعتی قبل در کاخ سفید کنفرانسی خبری تشکیل داد و در آن ضمن اعلام پیروزی در انتخابات، درباره احتمال تقلب در انتخابات هشدار داد و همچنین تهدید کرد برای مقابله با تقلب، به دیوان عالی آمریکا رجوع می‌کند.

بولتون: ترامپ صحت کل انتخابات را زیر سوال برد؛‌ این «رسوایی»‌ است

۱۶:۲۷ 

مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید با اشاره به سخنرانی امروز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره تقلب در انتخابات گفت: «اظهارات رئیس‌جمهور که گفت پیروز انتخابات است و چگونه قرار است آن را از وی بدزدند، یکی از غیرمسئولانه‌ترین حرف‌هایی بود که یک رئیس‌جمهور گفته است. ما نمی‌دانیم نتیجه (انتخابات) چه خواهد بود.کاملاً محتمل است ترامپ بتواند پیروز شود اما او صحت تمام روند انتخابات را به‌خاطر منافع شخصی خود، زیر سوال برد. این فضاحت است». 

اعلام نتایج پنسیلوانیا هم به تعویق افتاد

۱۶:۱۶

روزنامه «دیلی میل» در گزارشی اعلام کرد که شمارش آرای پستی در ایالت پنسیلوانیا ممکن است تا روز جمعه طول بکشد. پیش از این گزارش شده بود که در ایالت نوادا هم ادامه شمارش آراء ساعت ۰۹:۰۰ صبح روز پنجشنبه به وقت محلی (۱۷:۳۰ پنجشنبه به وقت تهران) از سر گرفته می‌شود. 

نگاهی به آخرین وضعیت الکترال‌ها در انتخابات آمریکا

۱۶:۰۳

تا به این لحظه، ترامپ ۲۱۳ رأی الکترال و بایدن ۲۳۸ رأی الکترال به‌دست آورده‌اند. نامزدی برنده انتخابات می‌شود که دست‌کم ۲۷۰ رای الکترال کسب کند.

در ایالت‌های محل رقابت، تا اینجا ترامپ در پنسیلوانیا، جورجیا، کارولینای شمالی و میشیگان از رقیب دموکرات خود پیش است و بایدن در ویسکانسین و نوادا جلوست.

از آنجا که گفته‌ می‌شود شانس ترامپ برای پیروزی در جورجیا و کارولینای شمالی بیشتر است و اگر ترامپ در این دو ایالت برنده فرض شود، بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ باید به یکی از این سه مورد دست یابد: پنسیلوانیا و میشیگان را ببرد. پنسیلوانیا، نوادا و ویسکانسین را ببرد. نوادا، ویسکانسین و میشیگان را ببرد.

بر اساس موارد فوق، اگر ترامپ هر دو ایالت پنسیلوانیا و میشیگان را ببرد، بایدن راهی برای پیروزی نخواهد داشت و پیروزی در ویسکانسین و نوادا هم کمکی به او نخواهد کرد.

بر اساس آنچه در خبرها آمده، احتمالا اعلام نتیجه نهایی تا روز جمعه زمان خواهد برد.

هرکدام از نامزدهای فوق که در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برنده اعلام شوند، احتمال بروز چالش‌های قابل توجه سیاسی و حقوقی در هفته‌های آتی در آمریکا وجود دارد، چالش‌هایی که ممکن است به خیابان‌ها هم کشیده شوند، چنانچه از اخبار امروز نیز برمی‌آید، اعتراضاتی در آمریکا شروع شده است و امکان گسترش آنها دور از ذهن نیست.

اختلاف بایدن و ترامپ در میشیگان به سه دهم رسید

۱۵:۵۴

با شمارش ۹۰ درصد از آراء ایالت «میشیگان» با ۱۶ رأی الکترال، اختلاف ترامپ و بایدن به سه دهم کاهش یافت. هم‌اکنون، «دونالد ترامپ» ۴۹.۴ درصد آراء از «جو بایدن» نامزد دموکرات با ۴۹.۱ درصد آراء جلوتر قرار گرفته است.

 توکیو: انتخابات هرنتیجه‌ای داشته باشد، همکاری با آمریکا را تقویت می‌کنیم

۱۵:۵۱

«توشیمیتسو موتگی» وزیر خارجه ژاپن امروز (چهارشنبه) در یک کنفرانس خبری از تصمیم توکیو برای تقویت همکاری با ایالات متحده صرفنظر از نتیجه این انتخابات خبر داد.

وی تصریح کرد: «تحت هر شرایطی، ائتلاف ژاپن-آمریکا، هسته اصلی سیاست خارجی ژاپن خواهد بود بنابراین صرفنظر از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، ژاپن این ائتلاف و همکاری نزدیک را تقویت می‌کند و تغییری در این این رویکرد صورت نمی‌گیرد».

نماینده‌‌ پیروز ایالت «داکوتای شمالی» بر اثر کرونا فوت کرده است

۱۵:۴۸ 

«دیوید آندال»، یکی از نامزد‌های نمایندگی مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت داکوتای شمالی با کسب آرای حداکثر پیروز شده، این در حالی است که وی ماه گذشته بر اثر کرونا درگذشت.

مرور آخرین اخبار انتخابات ۲۰۲۰آمریکا

۱۵:۴۵

به نظر می‌رسد اعلام نتیجه قطعی انتخابات و پیروزی ترامپ یا بایدن به روز پنجشنبه موکول شود؛ اما سوال این است که چه کسی پیروز این رقابت‌ها خواهد بود و روند فعلی تاکنون چگونه پیش رفته است؟

برای گوش دادن به مهمترین اخبار انتخاباتی آمریکا اینجا کلیک کنید.

جمهوری‌خواه ۲۵ ساله وارد سنا آمریکا شد

۱۵:۲۶

«مدیسون کاوثورن» جوان ۲۵ ساله از حزب جمهوری‌خواه در رقابت‌های انتخابات کنگره بعنوان نماینده کارولینای شمالی وارد سنا آمریکا شد.

وی جوانترین سناتور آمریکایی محسوب می‌شود که تاکنون وارد سنا آمریکا شده است.

چه بایدن باشد چه ترامپ، سیاست ما در سوریه تغییر نمی‌کند

۱۵:۰۷ 

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه گفت، چه رئیس‌جمهور فعلی پیروز انتخابات باشد چه نماینده دموکرات‌ها، سیاست‌ آمریکا درباره سوریه،‌ تحریم‌ها و حضور ایران در سوریه تغییر نخواهد کرد. 

کم‌شدن فاصله ترامپ و بایدن در میشیگان

۱۴:۴۵

کم‌شدن فاصله ترامپ و بایدن در میشیگان

با شمارش ۸۷ درصد از آرای ایالت کلیدی میشیگان، ترامپ ۴۹.۹ و بایدن ۴۸.۵ درصد آراء را به خود اختصاص داده‌اند. پیشتر و با شمارش ۸۰ درصد آراء، اختلاف ترامپ و بایدن ۵ درصد بود.

واکنش‌های بین‌المللی به انتخابات آمریکا

۱۴:۱۵

رسانه های بین المللی همچون سی ان ان، رویترز و الجزیره ادعای پیروزی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور را پیش از پایان شمارش آرا و تایید نهایی نتیجه انتخابات، "ادعایی بی اساس و غلط" دانستند و با زیر سئوال بردن این ادعا اعلام کردند ترامپ بدون آنکه مدرکی در اختیار داشته باشد، مدعی پیروزی شده و گفته است شمارش آرا باید متوقف شود.

وزیر خارجه انگلیس گفت صرف‌نظر از نتیجه انتخابات، مطمئن است که روابط کشورش با ایالات متحده قوی‌تر خواهد شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: در حالیکه منتظر نتیجه انتخابات هستیم، آمادگی داریم بر پایه ارزش‌ها و تاریخ مشترکمان، یک مشارکت مستحکم فراآتلانتیک ایجاد کنیم.

در حالیکه نتایج قطعی انتخابات اعلام نشده، نخست‌وزیر اسلوونی که زادگاه اصلی «ملانیا» همسر ترامپ است، پیروزی ترامپ را تبریک گفت.

آخرین وضعیت نتایج سنا و مجلس نمایندگان آمریکا

۱۴:۰۵

طبق جدیدترین نتایج انتخابات سنا آمریکا دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان هر دو 47 کرسی را به خود اختصاص داده‌اند و اگر حزب دموکرات بتواند چهار کرسی دیگر انتخابات را به دست آورد، کنترل سنا را که هم‌اکنون در دست جمهوری‌خواهان است، به دست خواهد گرفت.

در صورتیکه جو بایدن بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده شود، دموکرات‌ها برای به دست آوردن کنترل سنا تنها به سه کرسی نیاز خواهند داشت زیرا در این شرایط معاون بایدن می‌تواند یک رأی به نفع دموکرات‌ها بدهد.

رقابت در سنا برای تعیین سرنوشت ۳۵ کرسی برگزار شده است و گرچه برخی ایالات اکثر نتایج آراء را در روز انتخابات اعلام می‌کنند، اما اعلام نتایج برخی دیگر از ایالات به دلایل داشتن آراء غیرحضوری صندوق‌های پستی و مراکز رأی‌گیری زودهنگام، ممکن است چندین روز به طول انجامد.

تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات فعلی کنگره به رأی گذاشته شده بود و نتایج اولیه مجلس نمایندگان آمریکا حاکی از آن است که دموکرات‌ها که در حال حاضر کنترل مجلس نمایندگان را برعهده داشتند، ۱۹۰ کرسی را به دست آورده و جمهوری‌خواهان موفق به کسب ۱۸۱ کرسی شده‌اند. دموکرات‌ها برای حفظ کنترل مجلس نمایندگان آمریکا به ۲۱۸ رأی نیاز دارند.

تبریک زودهنگام نخست‌وزیر اسلوونی به ترامپ

۱۳:۵۷

درحالیکه هنوز نتایج قطعی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام نشده است، «یانز یانشا» نخست‌وزیر اسلوونی که زادگاه اصلی «ملانیا ترامپ» همسر ترامپ محسوب می‌شود، به «دونالد ترامپ» برای پیروزی در انتخابات تبریک گفت.

وی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، با پیروز اعلام کردن ترامپ در انتخابات نوشت: «کاملاً واضح است که مردم آمریکا دونالد ترامپ و مایک پنس را برای چهار سال دیگر انتخاب کردند. تأخیرهای بیشتر و انکار حقایق از سوی رسانه‌های جریان اصلی، پیروزی را برای رئیس‌جمهور آمریکا بزرگ‌تر می‌کند. تبریک به حزب جمهوری‌خواه برای نتایج قوی در سراسر آمریکا».

وضعیت ایالات کلیدی باقیمانده

۱۳:۲۳

در ایالت مهم پنسیلوانیا با ۲۰ رأی الکترال ، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با اختلاف بیش از ۱۲ درصد و کسب ۵۵.۸ درصد از آراء از «جو بایدن» نامزد دموکرات با ۴۳.۱ درصد آراء جلوتر قرار گرفته است.

در کارولینای شمالی با ۱۵ رأی الکترال نیز با شمارش ۹۴ درصد آراء، ترامپ با کسب ۵۰.۱ درصد آراء از بایدن با ۴۸.۷ درصد آراء جلوتر قرار گرفته است.

در ایالت جورجیا با ۱۶ رأی الکترال، با شمارش ۹۴ درصد آراء، ترامپ با کسب ۵۰.۵ درصد آراء از بایدن با ۴۸.۳ درصد آراء پیشی گرفته است.

در ایالت نوادا با ۶ رأی الکترال، با شمارش ۶۷ درصد آراء، بایدن با کسب ۵۰ درصد آراء از ترامپ با ۴۷.۹ درصد آراء جلوتر قرار گرفته است.

در ایالت میشیگان با ۱۶ رأی الکترال، با شمارش ۸۰ درصد از آراء رئیس‌جمهور آمریکا با اختلاف ۵ درصد و کسب حمایت ۵۱.۷ درصد از رأی دهندگان از «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها با کسب حمایت ۴۶.۷ درصد از رأی دهندگان جلوتر قرار گرفته است.

در ایالت ویسکانسین با ۱۰ رأی الکترال، با شمارش ۹۵ درصد از آراء ویسکانسین با ۱۰ رأی الکترال، جو بایدن با کسب ۴۹.۴ درصد از آراء از دونالد ترامپ با ۴۹.۱ درصد آراء جلوتر قرار گرفته است.

پیشتازی ترامپ در ایالت میشیگان

۱۳:۱۸

با شمارش ۸۰ درصد از آراء ایالت میشیگان با ۱۶ رأی الکترال، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با اختلاف ۵ درصد و کسب حمایت ۵۱.۷ درصد از رأی دهندگان از «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها با کسب حمایت ۴۶.۷ درصد از رأی دهندگان جلوتر قرار گرفته است.

پیشتازی بایدن در ایالت ویسکانسین

۱۳:۱۴

با شمارش ۹۵ درصد از آراء ویسکانسین با ۱۰ رأی الکترال، جو بایدن با کسب ۴۹.۴ درصد از آراء از دونالد ترامپ با ۴۹.۱ درصد آراء جلوتر قرار گرفته است.

وضعیت ایالت‌های کلیدی باقی‌مانده

۱۳:۰۹

ویسکانسین با شمارش ۹۵ درصد آراء-ترامپ: ۴۹.۱ / بایدن: ۴۹:۴

میشیگان با شمارش ۸۰ درصد آراء- ترامپ: ۵۱.۷ / بایدن: ۴۶.۷

پنسیلوانیا با شمارش ۶۴ درصد آراء- ترامپ: ۵۵.۸ / بایدن: ۴۳.۱

کارولینای شمالی با شمارش ۹۴ درصد آراء- ترامپ: ۵۰.۱ / بایدن: ۴۸.۷

جورجیا با شمارش ۹۴ درصد آراء- ترامپ: ۵۰.۵ / بایدن: ۴۸.۳

نوادا با شمارش ۶۷ درصد آراء- ترامپ: ۴۷.۹ / بایدن: ۵۰

کمپین جو بایدن می گوید اگر دونالد ترامپ برای جلوگیری از جدول بندی صحیح آرا به دیوان عالی برود، دموکرات‌ها تیم های حقوقی برای مقاومت در برابر تلاش ترامپ خواهند داشت

15

وضعیت آرای ایالت‌های باقیمانده:

۱۳:۰۰

ویسکانسین: ترامپ با اختلاف ۱۰۰ هزار رای پیشتاز است اما همچنان ۷۰۰ هزار رای جهت شمارش وجود دارد.

پنسیلوانیا: ترامپ با اختلاف ۷۰۰ هزار رای پیشتاز است اما ۱.۸ میلیون رای جهت شمارش باقی مانده است.

میشیگان: ترامپ با اختلاف ۳۰۰ هزار رای پیشتاز است اما ۱.۸ میلیون رای جهت شمارش وجود دارد.

کارولینای شمالی: ترامپ با ۷۷ هزار رای برتری دارد اما ۳۰۰ هزار رای جهت شمارش مانده است.

جورجیا: ترامپ با اختلاف ۱۰۰ هزار رای پیشتاز است اما همچنان ۴۵۰ هزار رای جهت شمارش باقی مانده است.

این آرا باقی مانده اکثراً رای پستی هستند که احتمالا وضعیت بایدن در آنها متفاوت باشد.

 

الکساندریا کورتز: اظهارات ترامپ نامشروع و خطرناک بود

۱۲:۵۹ 

«الکساندریا اوکازیو کورتز» عضو مجلس نمایندگان آمریکا که احتمالاً مجدداً پیروز شده و وارد کنگره خواهد شد، با انتقاد از اظهارات ترامپ در خصوص لزوم توقف شمارش آراء گفت که این اظهارات نامشروع، خطرناک و مستبدانه بوده است.

وی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، گفت: «ادعاهای زودهنگام دونالد ترامپ در خصوص پیروزی، غیرقانونی، خطرناک و مستبدانه است. آراء را بشمارید، به نتایج احترام بگذارید».

انگلیس: روابطمان با آمریکا قوی‌تر می‌شود

۱۲:۵۳

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته صرف‌نظر از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مطمئن است که روابط کشورش با ایالات متحده قوی‌تر خواهد شد.

بورل: منتظر نتیجه انتخابات آمریکا هستیم

۱۲:۴۰

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اولین واکنش خود به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: «مردم آمریکا حرف خود را زده‌اند (رأی داده‌اند). در حالیکه منتظر نتیجه انتخابات هستیم، اتحادیه اروپا آمادگی دارد تا بر پایه ارزش‌ها و تاریخ مشترکمان، یک مشارکت مستحکم فراآتلانتیک ایجاد کنیم».

واکنش ستاد انتخاباتی بایدن به اظهارات ترامپ

۱۲:۲۹

ستاد انتخاباتی «جو بایدن» نیز به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داد و ترامپ را به تلاش برای سلب حق رأی آزاد آمریکایی‌های متهم کرد.

ستاد انتخاباتی بایدن در این خصوص گفت: «ترامپ سعی دارد حق مردم آمریکا برای رأی آزاد را سلب کند. ترامپ نتیجه انتخابات را تعیین نمی‌کند و روند دموکراتیک همچنان ادامه دارد».

ستاد انتخاباتی بایدن با ابراز اطمینان درباره پیروزی نامزد حزب دموکرات در انتخابات تصریح کرد: «اطمینان داریم که پس از اتمام روند شمارش آراء، بایدن رئیس‌جمهور می‌شود».

مدیر ستاد انتخاباتی بایدن، اظهارات ترامپ را «شنیع، بی‌سابقه و نادرست» خواند و گفت اگر ترامپ به تهدید خود برای بردن پرونده به دیوان عالی و جلوگیری از طی‌کردن روند طبیعی شمارش آرا عمل کند، تیم‌های حقوقی دموکرات‌ها با این اقدام مقابله خواهند کرد».

ایلهان عمر: ترامپ نمی‌تواند جلوی شمارش آراء را بگیرد

۱۲:۲۴

 ایلهان عمر نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز درباره درخواست ترامپ برای توقف شمارش آرا واکنش نشان داد و نوشت: «شمارش همه آراء همانند رأی دادن نیست. تو نمی توانی جلوی شمارش آرا را بگیری. اینجا دیکتاتوری نیست. این مرد آدم خطرناکی است».

نیویورکر: رئیس‌جمهور نمی‌تواند درباره پیروز انتخابات تصمیم‌گیرنده باشد

۱۲:۱۷

اظهارات جنجالی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا واکنش‌های زیادی را به همراه داشت به طوریکه نشریه «نیویورکر» نیز به مخاطبان آمریکایی یادآوری کرد: «رئیس‌جمهور ایالات متحده نمی‌تواند تصمیم‌ بگیرد که چه کسی پیروز انتخابات باشد».

وزیر دفاع آلمان: احتمال بحران قانون اساسی آمریکا وجود دارد

۱۲:۱۱

به دنبال اظهارات ترامپ در خصوص تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری و احتمال ارجاع پرونده انتخابات به دیوان عالی، «آنه‌گرت کرامپ-کارن‌باوئر» وزیر دفاع آلمان گفت: «اوضاع در ایالات متحده در حالت انفجاری است و ممکن است این اوضاع به بحران قانون اساسی منتهی شود».

مجری فاکس‌نیوز: وضعیت قابل اشتعالی است، حرف‌های ترامپ همچون کبریت بود

۱۱:۵۱

«کریس والس» مجری فاکس‌نیوز و مجری مناظره اول ترامپ و بایدن به دنبال اظهارات تحریک‌آمیز دونالد ترامپ درباره تقلب در انتخابات تصریح کرد: «هنوز برنده در برخی ایالات آمریکا مشخص نشده است. ما در یک وضعیت قابل اشتعال قرار گرفته‌ایم و ترامپ با سخنانش یک کبریت روی این وضعیت انداخت».

 تظاهرات مخالفان ترامپ نزدیک کاخ سفید

بیش از هزار نفر از معترضان مخالف ترامپ، همزمان با سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید و اعلام پیروزی او در انتخاباتی که هنوز شمارش آرای آن به پایان نرسیده است،در نزدیکی کاخ سفید تجمع کردند.

 آخرین وضعیت آراء مردمی

تا این لحظه شمارش آراء در ایالات آمریکا نشان می‌دهد که «جو بایدن» نامزد دموکرات با کسب ۶۷ میلیون و یکهزار و ۸۷۷ رأی موفق به کسب ۴۹.۸ درصد از آراء مردمی شده است و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با کسب ۶۵ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۸۰۲ رأی، توانسته ۴۸.۶درصد از آراء مردمی را کسب کند.

سخنرانی مهم ترامپ

 ۱۱:۴۹ ۱۳۹۹/۸/۱۴

ترامپ در این سخنرانی مهم که مارش پیروزی پخش کردند، گفت:از میلیون ها آمریکایی که مرا حمایت کردند تشکر می کنم. و اجازه نمی دهم کسی رای این میلیون ها نفر را خراب کند.

ما برای پیروزی بزرگ آماده می شویم. ما پیروزی بزرگی خواهیم داشت و در حال آماده شدن برای بیرون آمدن و جشن گرفتن هستیم.

 من فکر نمی کردم فلوریدا را ببریم ولی با اختلاف بردیم. همچنین اوهایو و تگزاس را با 700 هزار رای اختلاف بردیم.

 او همچنین ادعا کرد جورجیا و کارولینای شمالی را هم بردیم. آریزونا هم کسی به من گفت که خواهیم برد. آنجا محدوده ترامپ است.

به من می گویند بعید است که فلان جا را ببرید. ما "بعید است فلان جا را ببرید" هستیم!

ما در حال برد پنسیلوانیا با یک اختلاف تاریخی هستیم. ما ویشیگان و ویسکانسین را هم می بریم.

ترامپ در ادامه اعلام پیروزی کرد و گفت که در حال تقلب هستند و به دادگاه عالی خواهم رفت

در برخی مناطق اعلام اعداد را متوقف کرده اند. این یک تقلب عمومی در آمریکاست. این باعث شرمندگی است.

به شما بگویم ما انتخابات را بردیم.

اجازه نمی دهم پس از ساعت 4 رایی را اضافه کنند. به دادگاه عالی خواهم رفت و اجازه نخواهم داد.

ترامپ

۴ چهره شناخته شده ضد ترامپ، در کنگره آمریکا ابقا شدند

۱۱:۴۸  ۱۳۹۹/۸/۱۴

نتایج انتخابات آمریکا نشان می‌دهد، «رشیده طلیب، ایلهان عمر، الکساندریا اوکاسیو کورتز و آیانا پریسلی»، چهار عضو دموکرات مجلس نمایندگان توانستند کرسی‌های خودشان را حفظ کنند.

 

بایدن ۱۱ رأی الکترال دیگر بدست آورد و آرای الکترال او به ۲۳۶ رأی رسید

۱۱:۴۴  ۱۳۹۹/۸/۱۴

9

آخرین وضعیت شمارش آرا در ۶ ایالت باقیمانده

8

رویترز: ترامپ به غلط خود را پیروز انتخابات اعلام کرد. چراکه آرای انتخابات در میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا و جورجیا هنوز به طور کامل شمرده نشده است.

10

پیروزی بایدن در آریزونا

۱۱:۴۰  ۱۳۹۹/۸/۱۴

خبرگزاری آسوشیتدپرس از قطعی شدن پیروزی بایدن در آریزونا خبر داد. این ایالت ۱۱ رأی الکترال دارد.

 

 

4

ادعای پیروزی کارزار انتخاباتى ترامپ با ارسال ایمیل علیه دموکرات ها

۱۱:۱۱   ۱۳۹۹/۸/۱۴

کارزار انتخاباتى ترامپ در حال ارسال ایمیل‌هایى است که در آن ادعاى پیروزى و دمکرات‌ها را به سرقت نتیجه انتخابات متهم کرده است.

ترامپ: آماده برگزاری جشن و پایکوبی هستیم

۱۱:۰۰  ۱۳۹۹/۸/۱۴

می‌خواهم از مردم آمریکا تشکر کنم به خاطر این که میلیون‌ها نفر به ما رأی دادند و متأسفانه بعضی از آدم‌ها دارند سعی می‌کنند حق ما را سلب کنند.

در ایالاتی که انتظار نداشتیم مثل فلوریدا نه تنها بردیم بلکه با اختلاف زیاد بردیم. در ایالت بزرگ اوهایو و تگزاس برنده شدیم. ما در تگزاس ۷۰۰ هزار رأی بیشتر آوردیم. ما جورجیا را هم بردیم. از همه مهم‌تر ما در حال پیروزی در پنسیلوانیا با تعداد فوق العاده‌ای از آراء هستیم.

آخرین وضعیت کرسی‌های سنا به روایت آسوشیتدپرس

۱۰:۴۹  ۱۳۹۹/۸/۱۴

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که تاکنون جمهوری‌خواهان موفق شده‌اند ۴۷ کرسی سنا را به خود اختصاص دهند و دموکرات‌ها نیز ۴۴ کرسی را به دست آورده‌اند.

پیشتازی ترامپ در ایالت «پنسیلوانیا»

۱۰:۴۳  ۱۳۹۹/۸/۱۴

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا با اختلاف هفت درصد در ایالت پنسیلوانیا با ۲۰ رأی الکترال پیشتاز است.

وضعیت آراء نامزدها در جورجیا

۱۰:۳۹   ۱۳۹۹/۸/۱۴

برآوردها حاکی از آن است که با شمارش ۹۱ درصد از آراء در جورجیا، ترامپ ۵۰.۶ و بایدن ۴۸.۱ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

ترامپ تا لحظاتی دیگر از کاخ سفید سخنرانی می‌کند

۱۰:۳۳  ۱۳۹۹/۸/۱۴

بعد از سخنرانی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در حالیکه شمارش آراء هنوز به پایان نرسیده است، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تا لحظاتی دیگر از کاخ سفید برای هواداران خود سخنرانی خواهد کرد.

آخرین وضعیت آراء مردمی

۱۰:۳۰  ۱۳۹۹/۸/۱۴

تا این لحظه شمارش آراء در ایالات آمریکا نشان می‌دهد که «جو بایدن» نامزد دموکرات با کسب ۶۵ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۴۸۸ رأی موفق به کسب ۴۹.۸ درصد از آراء مردمی شده است و از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با کسب ۶۳ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۲۵۱ رأی، توانسته ۴۸.۵درصد از آراء مردمی را کسب کند.

شکست تنها نماینده دموکرات مخالف استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان

۱۰:۲۴  ۱۳۹۹/۸/۱۴

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که  تنها عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که با استیضاح «دونالد ترامپ» مخالفت کرده بود، رقابت‌ را به نماینده جمهوری‌خواه واگذار کرد.

طبق این گزارش، «میشل فیشباخ» نماینده جمهوری‌خواه ایالت مینه‌سوتا با شکست «کالین پیترسون» نماینده فعلی دموکرات ایالت مینه‌سوتا، در انتخابات منطقه هفتم کنگره‌‌ای مینه‌سوتا پیروز شد.

انتقاد نماینده جمهوری‌خواه کنگره از توییت ترامپ

۱۰:۱۱ -۱۳۹۹/۸/۱۴

«ادم کینزینگر» یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره که مجدداً در انتخابات فعلی کنگره پیروز شده است از توییت «بی‌اساس» ترامپ درباره تقلب و سرقت انتخابات انتقاد کرد.

وی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در این خصوص گفت: «بس است، تمام. آراء شمارش می‌شود و یا پیروز می‌شوی یا شکست می‌خوری و آمریکا این مسئله را می‌پذیرد. صبر یک فضیلت است».

نتایج انتخابات آمریکا در کدام ایالت‌ها هنوز مشخص نیست

۱۰:۱۰  ۱۳۹۹/۸/۱۴

ایالت‌ آلاسکا (با ۳ رأی الکترال)  ۲۳ درصد آرا شمارش شده و ترامپ با ۵۸.۱ به ۳۸.۳ از جو بایدن جلو است.

 ایالت نوادا (با ۶ رأی الکترال) ۵۱ درصد آرا شمارش شده است که بایدن با ۵۱.۵ نسبت به ۴۶.۵ از ترامپ جلو است.

آریزونا (با ۱۱ رأی الکترال)  ۷۷ درصد آرا شمارش شده است که بایدن با ۵۲.۵ درصد نسبت به ۴۶.۲ از ترامپ جلو است.

جورجیا (۱۶ رأی الکترال) ۸۹ درصد آرا شمارش شده که نتیجه با ۵۱.۹ به ۴۶.۹ به نفع  ترامپ است.

کارولینای شمالی (۱۵ رأی الکترال) ۹۴ درصد آرا شمارش شده که نتیجه با ۵۰.۱ به ۴۸.۷ به نفع ترامپ است.

پنسیلوانیا (۲۰ رأی الکترال) ۶۴ درصد شمارش شده است که دونالد ترامپ با ۵۶.۷ درصد به ۴۲.۱ از بایدن جلو است.

میشیگان (۱۶ رأی الکترال) بر اساس شمارش ۶۴ درصد آرا ترامپ ۵۳.۶ درصد آرا و جو بایدن ۴۴.۸ درصد آرا را به دست آورده است.

ویسکانسین (۱۰ رأی الکترال) ۸۶ درصد آرا شمارش شده که نتیجه با ۵۱.۲ به ۴۷.۳ به نفع دونالد ترامپ است.

پیشتازی «جو بایدن» در ایالت نوادا

۱۰:۱۰ -۱۳۹۹/۸/۱۴

با شمارش حدود نیمی از آراء در ایالت نوادا با 6 رأی الکترال، «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها پیشتاز است.

پیشتازی بایدن با ۲۳۸ رای الکترال

۱۰:۰۹   ۱۳۹۹/۸/۱۴

بر اساس آرای شمارش شده تا به این لحظه بایدن با ۲۳۸ رای الکترال نسبت به ترامپ با ۲۱۳ رای الکترال پیشتاز است.

وضعیت ترامپ و بایدن در نوادا و کارولینای شمالی

۱۰:۰۲ ۳۹۹/۸/۱۴

نوادا:

۴۹ درصد آرا شمارش شده

بایدن: ۵۱.۸

ترامپ: ۴۶.۲

کارولینای شمالی:

۹۴ درصد آرا شمارش شده

ترامپ: ۵۰.۱

بایدن: ۴۸.۷

photo_2020-11-04_10-00-47

 وضعیت آرای الکترال از نگاه فاکس‌نیوز

۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۸/۱۴

بایدن تاکنون ۲۳۸ و ترامپ ۲۱۳ رأی الکترال را از آن خود کرده‌اند. هر نامزد برای پیروزی در انتخابات به ۲۷۰ رأی الکترال نیاز دارد.

هنوز تکلیف ایالت‌های ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، جورجیا، نوادا و آلاسکا مشخص نشده است.

پیروزی ترامپ در تگزاس

۰۹:۴۴ ۳۹۹/۸/۱۴

آسوشیتدپرس از قطعی‌شدن پیروزی ترامپ در تگزاس خبر داده است. این ایالت ۳۸ رأی الکترال دارد.

photo_2020-11-04_09-42-16

پایان رأی‌گیری در آلاسکا

۰۹:۴۱ ۳۹۹/۸/۱۴

در حالیکه هم‌اکنون ساعت یک بامداد چهارشنبه به وقت شهر نیویورک است، در آلاسکا ساعت ۹ شب سه‌شنبه است و آخرین ایالتی است که هم‌اکنون رأی‌گیری در آن به پایان رسیده است.

ترامپ در این ایالت پیشتاز است اما بنا بر گزارش شبکه فاکس‌نیوز هنوز برای اعلام پیروزی ترامپ در این ایالت زودهنگام است. این ایالت ۳ رأی ایالتی دارد.

ترامپ دموکرات‌ها را به تلاش برای سرقت انتخابات متهم کرد

۰۹:۳۰ ۳۹۹/۸/۱۴

ترامپ در توئیتر نوشت: ما خیلی جلوتر هستیم اما آنها در تلاش هستند تا انتخابات را بدزدند.

بایدن: ایمان داشته باشید، پیروز خواهیم شد

۰۹:۲۴ ۳۹۹/۸/۱۴

جو بایدن طی یک سخنرانی انتخاباتی گفت: ما از وضعیتی که داریم خوشحالیم.

قطعی شدن پیروزی ترامپ در فلوریدا

۰۹:۱۷ ۳۹۹/۸/۱۴

رسانه‌های آمریکایی از پیروزی ترامپ در ایالت مهم فلوریدا خبر داده‌اند. این ایالت ۲۹ رأی الکترال دارد.

photo_2020-11-04_09-14-36

آخرین وضعیت آراء الکترال

۰۹:۰۱ ۳۹۹/۸/۱۴

ترامپ با پیروزی در ایالت‌های آیووا، تگزاس، اوهایو، فلوریدا، آیداهو، یوتا، کارولینای جنوبی، کانزاس، منطقه نبراسکا، ویومینگ، داکوتای جنوبی و شمالی، نبراسکا، لوئیزیانا، آرکانزاس، ایندیانا، تنسی، اوکلاهما، می‌سی‌سی‌پی، میزوری،‌ آلاباما، ویرجینیای غربی و کنتاکی موفق به کسب ۲۱۰ آراء الکترال شده است.

بایدن با پیروزی در ایالات ورمونت، ویرجینیا، کنتیکت، دیلاور، منطقه کلمبیا، ایلینوی، مریلند، ماساچوست، نیوجرسی، رودآیلند، کلرادو، نیویورک، کالیفرنیا،اورگن، آریزونا، واشنگتن، هاوایی، نیومکزیکو، نیوهمپشایر، مین، موفق به کسب ۲۳۷ آراء‌ الکترال شده است.

پیروزی ترامپ در آیووا

۰۸:۵۹ ۳۹۹/۸/۱۴

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد ترامپ در ایالت آیووا برنده شده است. این ایالت ۶ رأی الکترال دارد.

photo_2020-11-04_08-57-57

پیروزی ترامپ در مونتانا

۰۸:۵۷ ۳۹۹/۸/۱۴

خبرگزاری آسوشیتدپرس از پیروزی ترامپ در مونتانا خبر داد. این ایالت ۳ رأی الکترال دارد.

photo_2020-11-04_08-56-04

پیروزی بایدن در مینه‌سوتا

۰۸:۴۹ ۳۹۹/۸/۱۴

خبرگزاری آسوشیتدپرس از پیروزی بایدن در ایالت مینه‌سوتا خبر دارد. این ایالت ۱۰ رأی الکترال دارد.

19

وضعیت ترامپ و بایدن در اوهایو و تگزاس 

۰۸:۴۲ ۳۹۹/۸/۱۴

اوهایو:

۹۴ درصد آرا شمارش شده

ترامپ: ۵۳.۵

بایدن: ۴۵.۱

تگزاس:

۷۸ درصد آرا شمارش شده

ترامپ: ۵۲

بایدن: ۴۶.۶

18

پیروزی بایدن در هاوایی

۰۸:۴۰ ۳۹۹/۸/۱۴

طبق برآورد رسانه‌های آمریکایی، بایدن ۴ رأی الکترال ایالت هاوایی را از آن خود می‌کند.

photo_2020-11-04_08-39-32

وضعیت آرای الکترال در ارزیابی‌های شبکه فاکس‌نیوز

۰۸:۳۰ ۳۹۹/۸/۱۴

فاکس نیوز با اعلام پیروزی ترامپ در ایالت تگزاس، تعداد آرای الکترال او را ۲۰۴ اعلام کرد.

در مقابل اما بایدن فعلا ۲۲۳ رأی الکترال در اختیار دارد.

17

احتمال پیروزی ترامپ در اوهایو

۰۸:۲۶ ۳۹۹/۸/۱۴

شبکه «فاکس‌نیوز» تخمین زد که ترامپ در ایالت اوهایو به پیروزی رسیده است. این ایالت، ۱۸ رأی الکترال برای نامزد پیروز در پی دارد.

آخرین وضعیت آرای الکترال

۰۸:۲۵ ۳۹۹/۸/۱۴

آمار الکترال بایدن به ۲۲۳ رای، دونالد ترامپ به ۱۴۸ رای رسید.

15

پیروزی بایدن در ایالت‌های نیوهمپشایر و آریزونا

۰۸:۱۷ ۳۹۹/۸/۱۴

شبکه «فاکس‌نیوز» گزارش داد بایدن در ایالت آریزونا به پیروزی رسیده که این پیشرفت بزرگی برای دموکرات‌ها در انتخابات است.

روزنامه نیو‌یورک‌تایمز نیز بایدن را پیروز ایالت نیوهمپشایر عنوان کرد.

14

نگاهی کلی به آرای شمارش شده ویسکانسین

۰۸:۱۵ ۳۹۹/۸/۱۴

در ایالت ویسکانسین از مجموع ۶۱ درصد آرای شمارش شده و با ۱۰ رای الکترال، ترامپ ۵۱ و بایدن ۴۶ درصد آرا را در اختیار دارند.

13

نگاهی کلی به آرای شمارش شده تگزاس

۰۸:۱۳ ۳۹۹/۸/۱۴

در ایالت تگزاس با ۳۸ رای الکترال، از مجموع ۷۵ درصد آرای شمارش شده، ۵۱ درصد آرا به ترامپ و ۴۷ درصد به بایدن اختصاص یافته است.

11

نگاهی کلی به آرای شمارش شده پنسیلوانیا

۰۸:۱۱ ۳۹۹/۸/۱۴

در ایالت پنسیلوانیا با ۲۰ رای الکترال، از مجموع ۴۹ درصد آرای شمارش شده، ۵۵ درصد آرا به ترامپ و ۴۲ درصد به بایدن اختصاص دارد.

11

نگاهی کلی به آرای شمارش شده اوهایو

۰۸:۰۹ ۳۹۹/۸/۱۴

در ایالت اوهایو از مجموع ۹۲ درصد آرای شمارش شده و با ۱۸ رای الکترال، ترامپ پیشتازی ۵۳ درصدی نسبت به ۴۵ درصد آرای بایدن را در دست دارد.

10

پیروزی بایدن در ایالت آریزونا

۰۸:۰۷ ۳۹۹/۸/۱۴

شبکه «فاکس‌نیوز» گزارش داد بایدن در ایالت آریزونا به پیروزی رسیده که این پیشرفت بزرگی برای دموکرات‌ها در انتخابات است.

همچنین گزارش‌ها از پیروزی ترامپ در ایالت نیوهمپشایر حکایت دارد.

نگاهی کلی به آرای شمارش شده در کارولینای شمالی

۰۸:۰۵ ۳۹۹/۸/۱۴

در ایالت کارولینای شمالی با ۱۵ رای الکترال، ترامپ با در اختیار داشتن ۵۰ درصد آرا نسبت به ۴۸ درصد بایدن جلودار است.

9

نگاهی کلی به آرای شمارش شده در مینه‌سوتا

۰۸:۰۴ ۳۹۹/۸/۱۴

در ایالت مینه‌سوتا با ۱۰ رای الکترال، از مجموع ۵۶ درصد آرای شمارش شده، بایدن با در اختیار داشتن ۵۵ درصد آرا در مقابل ۴۲ درصد آرای ترامپ پیشتاز است.

8

نگاهی کلی به آرای شمارش شده در میشیگان

۰۸:۰۲ ۳۹۹/۸/۱۴

از مجموع ۴۷ درصد آرای شمارش شده در ایالت میشیگان، ترامپ با در اختیار داشتن ۵۴ درصد آرا، نسبت به ۴۳ درصد آرای بایدن پیشتاز است.

7

آخرین وضعیت آرای الکترال

۰۷:۵۵ ۳۹۹/۸/۱۴

 ترامپ با پیروزی در ایالت فلوریدا، تا کنون به ۱۱۸ رأی الکترال دست یافته است.

بایدن نیز بعد از پیروزی در ایالت‌های واشنگتن، اورگان و کالیفرنیا فعلا حائز ۲۰۹ رأی الکترال است.

6

پایان رأی‌گیری در چهار ایالت غربی آمریکا

۰۷:۵۰ ۳۹۹/۸/۱۴

رأی‌گیری در چهار ایالت غربی آمریکا به پایان رسیده است و در حالیکه جو بایدن در ایالات کالیفرنیا، اورگن، واشنگتن به پایان رسیده است، دونالد ترامپ در ایالت آیداهو پیروز شده است.

پیروزی ترامپ در فلوریدا

۰۷:۴۶ ۳۹۹/۸/۱۴

فاکس نیوز ترامپ را پیروز انتخابات در فلوریدا اعلام کرد. فلوریدا که یکی از ایالت های کلیدی در نتیجه انتخابات است، 29 رای الکترال دارد. 

5

بایدن در ایالت‌های واشنگتن، اورگون و کالیفرنیا به پیروزی رسید

۰۷:۳۵ ۳۹۹/۸/۱۴

نامزد حزب دموکرات در ایالت‌های واشنگتن، اورگن و کالیفرنیا به پیروزی رسید. تعداد آرای الکترال بایدن اکنون ۲۰۹ و آرای الکترال ترامپ ۱۱۲ است. 

4

ریزش قیمت طلا با شمارش آرای انتخابات آمریکا

۰۷:۳۰ ۳۹۹/۸/۱۴

با اعلام شمارش آرای انتخاباتی تا به این لحظه، قیمت طلا ۱.۱۹ درصد سقوط کرد و به ۱۸۸۶ دلار در اونس رسید.

3

وضعیت آرای الکترال بایدن و ترامپ تا این لحظه

۰۷:۲۸ ۳۹۹/۸/۱۴

بر اساس برآورد آسوشیتدپرس، ترامپ تا این لحظه ۱۰۸ رأی الکترال و بایدن ۱۳۱ رأی الکترال دارد. 

2

نگاهی کلی به آرای شمارش شده در آیووا

۰۷:۲۶ ۳۹۹/۸/۱۴

از مجموع ۲۳ درصد آرای شمارش شده در آیووا، بایدن با ۵۹ درصد در مقابل ۳۸ درصد آرای ترامپ در این ایالت پیشتاز است.

1

آخرین نتیجه شمارش آرا در ایالت‌های پنسیلوانیا و اوهایو

۰۷:۲۴ ۳۹۹/۸/۱۴

در ایالت پنسیلوانیا بر اساس ۴۰ درصد از آرای شمارش‌شده، دونالد ترامپ موفق به کسب ۵۴.۷ درصد و جو بایدن موفق به کست ۴۲.۶ درصد از آرا شده است.

در اوهایو ۸۸ درصد از آرا شمرده شده که سهم ترامپ ۵۲.۸ درصد و سهم بایدن ۴۵.۸ درصد بوده است. 

سقوط یوان چین در پی انتخابات آمریکا

۰۷:۱۸ ۳۹۹/۸/۱۴

یوان چین در پی انتشار اخبار اولیه از نتایج انتخابات آمریکا سقوط کرد.

photo_2020-11-04_07-16-18

نگاهی به آرای شمارش شده در ایالت فلوریدا

۰۷:۱۵ ۳۹۹/۸/۱۴

از ۹۱ درصد آرای شمارش شده تا به این لحظه ترامپ ۵۱ درصد آرا و بایدن ۴۷ درصد آرای فلوریدا را به دست آورده‌اند.

6

نگاهی کلی به وضعیت آرای آریزونا

۰۷:۱۳ ۳۹۹/۸/۱۴

از ۷۳ درصد آرای شمارش شده ۵۳ درصد ترامپ و ۴۵ درصد آرا را بایدن در اختیار دارد.

5

ترامپ در یوتا و میسوری برنده شد

۰۷:۰۷ ۳۹۹/۸/۱۴

طبق برآورد رسانه‌های آمریکا دونالد ترامپ در ایالت‌های یوتا و میسوری که مجموعاً  ۱۶ رأی الکترال دارند به پیروزی رسیده است.

پیشتازی ترامپ از بایدن در کارولینای شمالی

۰۷:۰۱ ۳۹۹/۸/۱۴

ترامپ از بایدن در کارولینای شمالی پیشی گرفت.

3

توقف اعلام نتایج در چند ایالت کلیدی

۰۶:۵۹ ۳۹۹/۸/۱۴

اعلام نتایج در چند ایالت کلیدی متوقف شده و از حدود یک ساعت پیش، تقریباً نتایج شمارش آرا در این ایالت‌ها به‌روزرسانی نشده است. 

2

آخرین وضعیت آرای الکترال ترامپ و بایدن

۰۶:۵۷ ۳۹۹/۸/۱۴

ترامپ ۹۸ و بایدن، ۱۳۱ رأی الکترال کسب کرده‌اند. 

1

پیشتازی ترامپ در اکثر ایالت‌های کلیدی

۰۶:۵۰ ۳۹۹/۸/۱۴

ترامپ در اکثر ایالت‌های کلیدی پیش افتاد.

photo_2020-11-04_06-47-50

ترامپ در ایالت کلیدی ویسکانسین از بایدن پیش افتاد

۰۶:۴۱ ۳۹۹/۸/۱۴

نتایج به دست آمده از شمارش ۲۵ درصد آرا در ایالت کلیدی ویسکانسین نشان می‌دهد ترامپ تا این لحظه ۴۹.۳ و بایدن ۴۷.۶ درصد از آرا را به دست آورده است. این ایالت ۲۰ رأی الکترال دارد. 

photo_2020-11-04_06-36-21

وضعیت ترامپ و بایدن بر اساس آرای شمارش‌شده در ۷ ایالت کلیدی

۰۶:۱۷ ۳۹۹/۸/۱۴

فلوریدا

در ایالت فلوریدا که ۲۹ رأی الکترال دارد تا این لحظه ۹۱ درصد از آرا شمارش شده و دونالد ترامپ با ۵۱.۳ درصد در برابر ۴۷.۸ درصد از جو بایدن پیشتاز است. 

جورجیا

در ایالت کلیدی جورجیا با ۱۶ رأی الکترال، بر اساس شمارش ۴۶ درصد آرا، دونالد ترامپ ۵۶.۲ درصد از آرا و بایدن ۴۲.۷ درصد آرا را به دست آورده است.

کارولینای شمالی

کارولینای شمالی ۱۵ رأی الکترال دارد و جو بایدن ۵۰ درصد آرا و دونالد ترامپ ۴۸.۹ درصد آرا را به دست آورده است. این نتیجه بر اساس شمارش ۸۳ درصد از آرا است. 

میشیگان

در این ایالت کلیدی که ۱۶ رأی الکترال دارد ۲۰ درصد از آرا شمارش شده و ترامپ با ۵۷.۵ درصد آرا از جو بایدن با ۴۰.۷ درصد آرا پیش افتاده است. 

اوهایو

در ایالت اوهایو بر اساس شمارش ۶۹ درصد از آرا دونالد ترامپ با ۴۹.۶ درصد از آرا از جو بایدن پیش افتاده است. بایدن تا این لحظه ۴۹.۱ درصد آرا را از آن خود کرده است. این ایالت ۱۸ رأی الکترال دارد.  

پنسیلوانیا

در این ایالت ۱۵ درصد از آرا شمارش شده و جو بایدن با ۵۵.۵ درصد از آرا از دونالد ترامپ که ۴۳.۴ درصد از آرا را به دست آورده پیش افتاده است. این ایالت ۲۰ رأی الکترال دارد. 

ویسکانسین

این ایالت ۱۰ رأی الکترال دارد. بر اساس شمارش ۲۳ درصد از آرا دونالد ترامپ ۵۲.۲ درصد از آرا و جو بایدن ۴۶.۳ درصد از آرا را به دست آورده است. 

آخرین پیش‌بینی آسوشیتدپرس از وضعیت الکترال‌های انتخابات آمریکا 

۰۶:۱۲ ۳۹۹/۸/۱۴

افزایش فاصله الکترال‌های بایدن و ترامپ به 39 با افزوده شدن 9 الکترال کلرادو به آرای بایدن صورت گرفت.

photo_2020-11-04_06-11-40

نتیجه شمارش آرا در ایالت کلیدی ویسکانسین تا این لحظه

۰۶:۱۰ ۳۹۹/۸/۱۴

بر اساس شمارش ۱۰ درصد آرا دونالد ترامپ با اختلاف تقریباً ۱۴ درصدی از رقیبش جو بایدن پیش افتاده است. ترامپ تا این لحظه برنده ۵۳.۴ درصد آرا و بایدن برنده ۴۵.۱ درصد آرا شده است. 

آخرین وضعیت ترامپ و بایدن از لحاظ پیروزی در ایالت‌ها

۰۵:۵۸ ۳۹۹/۸/۱۴

دونالد ترامپ:

وایومینگ: ۳ رأی الکترال، نبراسکا: ۵ رأی الکترال، داکوتای جنوبی: ۳ رأی الکترال، داکوتای شمالی: ۳ رأی الکترال، اوکلاهاما: ۷ رأی الکترال، آرکانزاس: ۶ رأی الکترال، لوئیزیانا: ۸ رأی الکترال، می‌سی‌سی‌پی: ۶ رأی الکترال، آلاباما: ۹ رأی الکترال، تنسی: ۱۱ رأی الکترال، کنتاکی: ۸ رأی الکترال، کارولینای جنوبی: ۹ رأی الکترال، ویرجینیای غربی: ۵ رأی الکترال، ایندیانا: ۱۱ رأی الکترال

جو بایدن:

نیومکزیکو: ۵ رأی الکترال، ایلینوی: ۲۰ رأی الکترال، ویرجینیا: ۱۳ رأی الکترال، مریلند: ۱۰ رأی الکترال، دلاور: ۳ رأی الکترال، نیوجرسی: ۱۴ رأی الکترال، کانکتیکات: ۷ رأی الکترال، رود آیلند: ۴ رأی الکترال، ماساچوست: ۱۱ رأی الکترال، ورمونت: ۳ رأی الکترال، نیویورک: ۲۹ رأی الکترال

پیروزی بایدن در نیویورک

۰۵:۴۱ ۳۹۹/۸/۱۴

جو بایدن در ایالت نیویورک برنده شد. این ایالت ۲۹ رأی الکترال دارد. 

ترامپ در ۴ ایالت دیگر پیروز شد

۰۵:۳۲ ۳۹۹/۸/۱۴

ترامپ در ایالت‌های نبراسکا، وایومینگ، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی برنده شد. این ایالت‌ها روی هم رفته ۱۴ رأی الکترال دارند. تا اینجا بایدن ۱۱۹ رأی الکترال و ترامپ ۹۲ رأی الکترال دارد. 

آخرین نتیجه آرای الکترال ترامپ و بایدن

۰۵:۳۲ ۳۹۹/۸/۱۴

تا این لحظه ترامپ ۷۲ رأی الکترال و جو بایدن ۸۵ رأی الکترال به دست آورده است. نامزد حزب دموکرات برنده ۴۸.۳ درصد از آرای مردمی و ترامپ برنده ۵۰.۴ درصد از آرای مردمی شده است. 

photo_2020-11-04_05-30-08

ترامپ و بایدن تا این لحظه در کدام ایالت‌ها پیروز شده‌اند؟

۰۵:۲۲۳۹۹/۸/۱۴

 

11

دونالد ترامپ:

ترامپ در ایالت‌های اوکلاهاما، آرکانزاس، می‌سی‌سی‌پی، آلاباما، تنسی، کنتاکی، ویرجینای غربی و کارولینای جنوبی پیروز شده است. ترامپ برنده ۶۱ رأی الکترال شده است.

جو بایدن:

نامزد حزب دموکرات در ایالت‌های ایلینوی، ویرجینیا، مریلند، نیوجرسی، رود آیلند، دلاور، کانکتیکات، ماساچوست و ورمونت پیروز شده است. او تا اینجا ۸۵ رأی الکترال به دست آورده است.

وضعیت ترامپ و بایدن بر اساس آرای شمارش‌شده در ۶ ایالت کلیدی

۰۵:۰۵۳۹۹/۸/۱۴

فلوریدا

در ایالت فلوریدا که ۲۹ رأی الکترال دارد تا این لحظه ۸۸ درصد از آرا شمارش شده و دونالد ترامپ با ۵۰.۷ درصد در برابر ۴۸.۵ درصد از جو بایدن پیشتاز است.

جورجیا

در ایالت کلیدی جورجیا با ۱۶ رأی الکترال، بر اساس شمارش ۱۸ درصد آرا، دونالد ترامپ ۵۵.۹ درصد از آرا و بایدن ۴۳.۱ درصد آرا را به دست آورده است.

کارولینای شمالی

کارولینای شمالی ۱۵ رأی الکترال دارد و جو بایدن ۵۵.۲ درصد آرا و دونالد ترامپ ۴۴.۴ درصد آرا را به دست آورده است. این نتیجه بر اساس شمارش ۴۷ درصد از آرا است.

میشیگان

در این ایالت کلیدی که ۱۶ رأی الکترال دارد ۵ درصد از آرا شمارش شده و ترامپ با ۵۸.۹ درصد آرا از جو بایدن با ۳۹.۴ درصد آرا پیش افتاده است.

اوهایو

در ایالت اوهایو بر اساس شمارش ۵۱ درصد از آرا جو بایدن با ۵۵.۶ درصد از آرا از ترامپ پیش افتاده است. ترامپ تا این لحظه ۴۳.۲ درصد آرا را از آن خود کرده است. این ایالت ۱۸ رأی الکترال دارد.  

پنسیلوانیا

در این ایالت ۵ درصد از آرا شمارش شده و جو بایدن با ۸۰.۵ درصد از آرا از دونالد ترامپ که ۱۸.۷ درصد از آرا را به دست آورده پیش افتاده است. این ایالت ۲۰ رأی الکترال دارد.

بایدن در آرای الکترال از ترامپ پیش است

۰۴:۵۵۳۹۹/۸/۱۴

تا این لحظه، طبق برآورد خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن برنده ۸۵ رأی الکترل و دونالد ترامپ برنده ۵۵ رأی الکترال شده است. 

ترامپ مجموعاً ۵۰.۳ درصد از آرای مردمی و جو بایدن ۴۸.۶ درصد از آرای مردمی را از آن خود کرده است. 

پیروزی بایدن در ایالت‌های دلاور، مریلند و ماساچوست/ کسب ۲۴ رای الکترال

۰۴:۵۳۳۹۹/۸/۱۴

«جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در ایالت دلاور پیروز شد. این ایالت سه کرسی الکترال دارد. وی همچنین توانست ایالت مریلند با ۱۰ کرسی را از آن خود کند. ایالت ماساچوست با ۱۱ رای الکترال نیز از آن بایدن شد. 

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در دی‌سی نیز پیروز شده است.

اختلاف ۱۲ درصدی ترامپ با بایدن در ایالت کلیدی جورجیا

۰۴:۵۰۳۹۹/۸/۱۴

در ایالت کلیدی جورجیا بر اساس شمارش ۱۶ درصد آرا ترامپ ۵۴.۵ درصد آرا را به دست آورده و حدود ۱۲ درصد از جو بایدن که موفق به کسب ۴۳.۴ درصد از آرا شده پیش افتاده است.

جورجیا 16 رای الکترال دارد.

ترامپ در فلوریدا از بایدن فاصله گرفت

۰۴:۴۹۳۹۹/۸/۱۴

نتایج شمارش ۸۵ درصد از آرا نشان می‌دهد ترامپ با ۵۰.۴ درصد در برابر ۴۸.۸ درصد از جو بایدن پیش افتاده است.

 بایدن در ایالت کلیدی پنسیلوانیا پیشتاز است

۰۴:۴۳۳۹۹/۸/۱۴

بر اساس شمارش ۱ درصد از آرا در ایالت کلیدی پنسیلوانیا جو بایدن با ۷۷.۹ درصد در برابر ۲۱.۱ درصد آرا از ترامپ پیشی گرفته است.

این ایالت 20 رای الکترال دارد.

شمارش آرای میشگان شروع شد/ بایدن پیشتاز است

۰۴:۴۱۳۹۹/۸/۱۴

نتایج اولیه از شمارش ۱ درصدی آرای میشیگان نشان می‌دهد نامزد حزب دموکرات با ۷۱.۶ درصد آرا از دونالد ترامپ با ۲۷.۳ درصد آرا پیش افتاده است.

میشیگان 16 رای الکترال دارد.

جو بایدن در ایالت «رود آیلند» با ۴ رای الکترال به پیروزی رسید

۰۴:۳۹۳۹۹/۸/۱۴

پیش‌بینی آسوشیتدپرس نشان می‌دهد جو بایدن در ایالت «رود آیلند» به پیروزی رسیده است.

رود آیلند ۴ رای الکترال دارد.

نتیجه شمارش ۱۶ درصد آرا در ایالت تگزاس

۰۴:۳۸۳۹۹/۸/۱۴

در ایالت تگزاس با شمارش ۱۶ درصد آرا جو بایدن با ۵۳.۵ درصد در برابر ۴۵.۲ درصد از ترامپ پیش افتاده است.

تگزاس 38 رای الکترال دارد.

جو بایدن در ۴  ایالت دیگر پیروز شد

۰۴:۳۸۳۹۹/۸/۱۴

نامزد حزب دموکرات آمریکا در ایالت‌های ایلینوی(20 رای الکترال)، دلاور(3 رای الکترال)، نیوجرسی(14رای الکترال) و کانکتیکت(7 رای الکترال) به پیروزی رسید.

بایدن در مریلند برنده شد

۰۴:۳۷۳۹۹/۸/۱۴

جو بایدن در ایالت مریلند نیز به پیروزی رسید.

مریلند ۱۰ رأی الکترال دارد.

پیروزی جو بایدن در ایالت ماساچوست

۰۴:۳۵۳۹۹/۸/۱۴

نامزد حزب دموکرات جو بایدن در ایالت ماساچوست به پیروزی رسید.

ایالت ماساچوست ۱۱ رأی الکترال دارد.

ترامپ در ۴ ایالت دیگر پیروز شد

۰۴:۳۴۳۹۹/۸/۱۴

دونالد ترامپ در سه ایالت میسوری(۱۰ رای الکترال) ، آلاباما ( ۹ رای الکترال)، تنسی (۱۱ رای الکترال) و اوکلاهاما (۷ رای الکترال) هم به پیروزی رسید.

فلوریدا با ۰.۱ درصد به نفع ترامپ چرخید

۰۴:۳۱۳۹۹/۸/۱۴

در حالی که در ایالت فلوریدا ۸۱ درصد آرا شمارش شده ترامپ با ۴۹.۶ درصد از جو بایدن با ۴۹.۵ پیش افتاد.

ایالت فلوریدا با ۲۹ رای الکترال یکی از ایالت های بسیار کلیدی در انتخابات است.

ادامه پیشتازی بایدن در ایالت اوهایو

۰۴:۳۰۳۹۹/۸/۱۴

«جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در ایالت اوهایو پیشتاز است. وی توانسته ۶۳ و دو دهم درصد از آرا را به خود احتصاص دهد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز ۳۵ و هشت دهم درصد از آرا را تاکنون از آن خود کرده است.  

این ایالت ۱۸ رای الکترال دارد. 

پیروزی ترامپ در کارولینای جنوبی

۰۴:۲۸۳۹۹/۸/۱۴

آسوشیتدپرس گزارش داد ترامپ در ایالت کارولینای جنوبی برنده شد.

این ایالت ۹ رای الکترال دارد.

کاهش اختلاف ترامپ و بایدن در فلوریدا

۰۴:۲۲۳۹۹/۸/۱۴

در ایالت فلوریدا با شمارش ۷۸ درصد از آرا اختلاف به ۰.۷ درصد کاهش یافت. بایدن اکنون با ۴۹.۹ درصد از ترامپ با ۴۹.۲ درصد جلو افتاده است.

پیروزی ترامپ در چهار ایالت

۰۴:۱۸۳۹۹/۸/۱۴

نتایج اولیه پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حاکی از پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در ایالت های ایندیانا( 11رای الکترال)، کنتاکی( 8رای الکترال) ، کارولینای جنوبی( 9رای الکترال) و ویرجینا( 13رای الکترال) است و تا کنون موفق به کسب ۳۳ رای الکترال از این ایالت ها شده است.

چهار ایالتی که ترامپ در آنها پیروز شده، از قبل نیز وضیعت شان تقریبا مشخص بود و نمی تواند ملاک دقیقی برای پیش بینی نتیجه نهایی انتخابات باشد.

آخرین نتایج انتخابات آمریکا

۰۴:۱۵۳۹۹/۸/۱۴

تاکنون بایدن ۴۹.۵۷ درصد و ترامپ ۴۹.۴۶ درصد آرا را کسب کرده‌اند.

بر اساس پیش‌بینی آسوشیتدپرس بایدن در ایالتهای ویرجینیا (۱۳ الکترال) و ورمونت (۳ الکترال) و ترامپ در ایالت‌های کنتاکی (۸ الکترال) و ویرجینیای غربی (۵ الکترال) پیروز انتخابات هستند.

برتری قابل توجه بایدن در ایالت اوهایو

۰۴:۱۴۳۹۹/۸/۱۴

در ایالت اوهایو با شمارش ۶ درصد آرا جو بایدن با ۷۴ درصد آرا از ترامپ با ۲۴ درصد آرا پیش افتاده است.

این ایالت ۱۸ رای الکترال دارد.

بایدن برنده ایالت ویرجینیا شد

۰۴:۰۶۳۹۹/۸/۱۴

طبق پیش‌بینی آسوشیتدپرس، جو بایدن در ایالت ویرجینیا به پیروزی رسیده است. ویرجینیا از جمله ایالت‌های دموکرات محسوب می‌شود.

ویرجینیا ۱۳ رای الکترال دارد.

جدیدترین وضعیت شمارش آرا در ایالت کلیدی فلوریدا

۰۴:۰۶۳۹۹/۸/۱۴

در ایالت فلوریدا ۶۶ درصد آرا شمارش شده و بایدن با ۵۰.۳ درصد از ترامپ با ۴۸.۹ درصد همچنان پیش است.

ایالت فلوریدا  ۲۹ رای الکترال دارد.

پیشتازی ترامپ در ایالت کارولینای جنوبی

۰۴:۰۴۳۹۹/۸/۱۴

دونالد ترامپ در نتایج اولیه ایالت کارولینای جنوبی با ۷۵ و پنج دهم درصد پیشتاز است.  از سوی دیگر، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات نیز توانسته ۲۷ و ۹ دهم درصد از آرا را به خود اختصاص دهد.

بنا به آرای اعلام‌شده از سوی یک درصد از آرای شمارش‌شده، چهار هزار و ۳۲۶ تن تاکنون به ترامپ رای داده و هزار و ۷۱۲ نفر نیز به بایدن رای داده‌اند. 

این ایالت ۹ رای الکترال دارد.

ترامپ در ویرجینیای غربی برنده شد

۰۴:۰۰۳۹۹/۸/۱۴

پیش‌بینی آسوشیتدپرس نشان می‌دهد ترامپ در ایالت ویرجینیای غربی پیروز شده و ۵ رای الکترال این ایالت را به خود اختصاص داده است.

بایدن در ایالت ورمانت پیروز شد

۰۳:۵۹۳۹۹/۸/۱۴

آسوشیتدپرس از پیروزی «جو بایدن» کاندیدای دموکرات‌ها در ایالت ورمانت خبر داد.

این ایالت ۳ رای الکترال دارد.

پیروزی ترامپ در ایالت کنتاکی

۰۳:۵۶۳۹۹/۸/۱۴

بنا به نتایج اعلام شده، ترامپ توانست با کسب ۵۴ و شش دهم درصد از آرا در کنتاکی «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات را با ۴۳ و هشت دهم درصد شکست دهد. 

در مجموع در این ایالت ترامپ توانست ۱۸۷ هزار و ۹۶۰ رای را به خو اختصاص داده و بایدن نیز ۴۵۰ هزار و ۷۰۷ رای را به خود اختصاص داد. 

کنتاکی ۸ رای الکترال دارد. 

ترامپ با کسب ۵۷ درصد آرا پیشتاز است

۰۳:۵۵۳۹۹/۸/۱۴

تاکنون جو بایدن ۲۱۳،۰۲۴ رای (۴۱.۷۵ درصد) کسب کرده است و در مقابل، ترامپ با کسب ۲۹۶،۹۳۷ رای (۵۶.۹۹ درصد) پیشتاز است.

تغییر در وضعیت نتیجه آرای فلوریدا

۰۳:۵۳۳۹۹/۸/۱۴

با شمارش ۳۷ درصد آرا در فلوریدا نتیجه این ایالت به سمت جو بایدن چرخید. بایدن با حدود ۵۱ درصد از ترامپ با حدود ۴۷ درصد پیش افتاده است.

این ایالت ۲۹ رای الکترال دارد.

برتری بایدن در ایالت کلیدی جورجیا

۰۳:۵۱۳۹۹/۸/۱۴

در ایالت کلیدی جورجیا با شمارش حدود ۳ درصد آرا فعلاً بایدن با ۶۱ درصد در برابر ۳۷ درصد آرا از ترامپ پیش افتاده است.

این ایالت ۱۶ رای الکترال دارد.

آخرین وضعیت شمارش آرا در ایالت کلیدی فلوریدا

۰۳:۴۴۳۹۹/۸/۱۴

شانزده درصد آرا در فلوریدا شمرده شده و ترامپ با حدود ۵۱ درصد از بایدن با حدود ۴۷ درصد پیش است. فلوریدا از ایالت‌های کلیدی اصلی است و ۲۹ رای الکترال دارد.

پیشتازی ترامپ در کارولینای جنوبی و جورجیا بر اساس شمارش یک درصد آرا

۰۳:۴۳۳۹۹/۸/۱۴

با شمارش یک درصد آرا، در کارولینای جنوبی هم فعلا ترامپ پیش است. در ایالت جورجیا هم ترامپ از جو بایدن پیش افتاده است.

ادامه پیشتازی ترامپ در فلوریدا

۰۳:۴۱۳۹۹/۸/۱۴

با شمارش ۸ درصد آرا در فلوریدا ترامپ با ۵۵ درصد در برابر ۴۴.۲ درصد از بایدن پیش است. فلوریدا برای ترامپ به‌شدت سرنوشت‌ساز است.

فلوریدا ۲۹ رای الکترال دارد.

درخواست اوباما برای ماندن مردم در صف‌های رای

۰۳:۴۰۳۹۹/۸/۱۴

باراک اوباما لحظاتی پیش در حساب توییتری خود نوشت: اگر شما در صف رای دادن پیش از بسته شدن مراکز رای‌گیری هستید، شما حق رای دادن دارید. در صف تا زمان گرفته شدن رای‌هایتان بمانید.

پیشتازی ترامپ در ویرجینیا

۰۳:۳۸۳۹۹/۸/۱۴

با شمارش یک درصد آرا ترامپ در ویرجینیا پیش افتاده است.

بایدن برنده ایالت ورمونت شد

۰۳:۳۷۳۹۹/۸/۱۴

بر اساس تخمین آسوشیتدپرس بایدن برنده ایالت ورمونت شده است.

این ایالت ۳ رای الکترال دارد.

احتمال پیروزی ترامپ در کنتاکی و ایندیانا

۰۳:۳۵۳۹۹/۸/۱۴

بر اساس تخمین آسوشیتدپرس، ترامپ در کنتاکی برنده شده و سی‌ان‌ان نیز تخمین زده که وی در ایندیانا پیروز شده است.

هر دو نتیجه از قبل توسط تمامی نظرسنجی‌ها پیش‌بینی شده بود.

ترامپ در فلوریدا  نیز پیش افتاد

۰۳:۳۳۳۹۹/۸/۱۴

با شمارش ۳ درصد آرا در فلوریدا ترامپ با حدود ۵۴ درصد در مقابل ۴۴ درصد از بایدن پیش افتاده است.

ترامپ در ایالت کنتاکی همچنان پیشتاز است

۰۳:۲۴۳۹۹/۸/۱۴

با شمارش  ۱۴ درصد از آرا در ایالت کنتاکی، ترامپ با ۵۱.۳ درصد در برابر ۴۷.۲ درصد از بایدن پیش افتاد.

کنتاکی ۸ رای الکترال را دارد.

رقابت شانه به شانه در برخی ایالات

۰۳:۲۲۳۹۹/۸/۱۴

شمارش اولیه آرای پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حاکی است در برخی از ایالت ها از جمله ایندیانا، نیوهمپشایر، ترامپ فعلا نسبت به جو بایدن رقیب دموکرات خود پیشی گرفته و در ایالت کنتاکی، بایدن پیشتاز است است.

آخرین وضعیت شمارش آرا در ایندیانا، نیوهمپشایر و کنتاکی

۰۳:۰۹۳۹۹/۸/۱۴

در ایالت ایندیانا، با شمارش ۳ درصد آرا، ترامپ با ۶۸.۱ درصد در برابر ۳۰.۲ درصد از جو بایدن پیش افتاده است.

در ایالت کنتاکی با شمارش ۹ درصد آرا، جو بایدن با ۵۲.۶ درصد در برابر ۴۵.۸ درصد از دونالد ترامپ پیش افتاده است.

در ایالت نیوهمپشایر یک درصد آرا شمارش شده و نتیجه با ۶۱.۵% در برابر ۳۸.۵% به نفع ترامپ است.

توییت جدید ترامپ

۰۳:۰۴۳۹۹/۸/۱۴

11

دونالد ترامپ با انتشار توییتی نوشت: در کل کشور وضعیت واقعا خوبی داریم، متشکرم!

پیشتازی ترامپ در ایالت کنتاکی

۰۲:۴۹۳۹۹/۸/۱۴

در ایالت کنتاکی نیز ترامپ با شمارش کمتر از یک درصد آرا با ۸۱.۸ درصد در برابر ۱۷.۴ درصد از بایدن پیش افتاده است.

کنتاکی ۸ رای الکترال را دارد.

پیشتازی ترامپ در ایالت‌های ایندیانا و نیوهمپشایر پس از شمارش ۱درصد آرا

۰۲:۴۱۳۹۹/۸/۱۴

شبکه خبری فاکس‌نیوز گزارش داده بعد از شمارش یک درصد آرا در ایالت ایندیانا ترامپ با ۷۳.۴ درصد آرا از بایدن که ۲۵ درصد آرا را کسب کرده جلو افتاده است. در نیوهمشایر نیز ترامپ با ۶۱.۵ درصد آرا در برابر ۳۸.۵ درصد آرا از بایدن پیش افتاده است.

ایندیانا ۱۱ رای الکترال دارد.

مهلت رای‌گیری در دو ایالت آمریکا به پایان رسید

۰۲:۳۲۳۹۹/۸/۱۴

ایالت‌های کنتاکی و ایندیانا نخستین ایالت‌های آمریکا هستند که مهلت رای‌گیری در آنها به اتمام رسیده است.

ادعای معاون بایدن درباره ترس ترامپ

۰۲:۲۹۳۹۹/۸/۱۴

 11

کامالا هریس، معاون جو بایدن: چیزی که دونالد ترامپ بیش از همه از آن می‌ترسد، نه جو بایدن و نه من، بلکه قدرت مردم است.

۰۲:۲۲۳۹۹/۸/۱۴

بر اساس پیش‌بینی‌ها، انتخابات امسال آمریکا یک رکورد را در شمار شرکت کنندگان از دهه ۱۹۰۰ میلادی برجای می‌گذارد. به گزارش گاردین، پیش بینی "پروژه انتخابات آمریکا" نشان می‌دهد ۶۷ درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کرده باشند. 

امسال حدود ۲۴۰ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات آمریکا بودند. در انتخابات سال ۲۰۱۶، ۵۵ درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند.

ادعایی درباره مشارکت هواداران حزب جمهوری‌خواه در این ایالت کلیدی

۰۲:۱۰۳۹۹/۸/۱۴

مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا در توئیتر نوشت گزارش‌های اولیه از مشارکت انتخاباتی نشان می‌دهد درصد مشارکت هواداران حزب جمهوری‌خواه در این ایالت کلیدی، تاریخی است.

uHYWhagCD3cL

 

۴۷ درصد آمریکایی‌ها موافق عملکرد ترامپ هستند

۰۲:۰۵۳۹۹/۸/۱۴

نظرسنجی‌های پای صندوق رای ان‌بی‌سی نیوز نشان می‌دهد کمتر از نیمی از رای‌‌دهندگان عملکرد ترامپ در زمان در دست داشتن سکان کاخ سفید را تایید می‌کنند.

این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند تنها ۴۷ درصد موافق عملکرد ترامپ در دوره ریاست‌جمهوری‌اش بوده‌اند و ۵۲ درصد عملکرد وی را تایید نمی‌کنند.

رای فرماندار ایالت ورمونت به بایدن

۰۱:۵۷۳۹۹/۸/۱۴

«فیلیپ اسکات» فرماندار جمهوری‌خواه ایالت ورمونت آمریکا اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به جو بایدن نامزد حزب رقیب رای داده است.

به گفته رسانه‌های آمریکایی، فیلیپ اسکات اولین فرماندار جمهوری‌خواهی است که در زمان تصدی سمت فرمانداری علناً از یک نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می‌کند.

چشم امید سرمایه‌گذاران به اعلام زودهنگام نتایج

۰۱:۵۰۳۹۹/۸/۱۴

بازارهای سهام ایالات متحده در پایان معاملات امروز روند صعودی قابل توجهی به ثبت رساند.

سرمایه‌گذاران با مشاهده حضور پررنگ مردم در ایستگاه‌های رای‌گیری معتقدند نتایج فوری و بدون پشت سر گذاشتن روند طولانی اعلام خواهد شد.

برج ترامپ در محاصره کامیون‌های پلیس نیویورک

۰۱:۴۳۳۹۹/۸/۱۴

برج ترامپ در روز تعیین کننده برنده انتخابات از سوی کامیون های پلیس نیویورک محاصره شده است.

تجمع اعتراضی مقابل کاخ سفید

۰۱:۳۹۳۹۹/۸/۱۴

 منابع خبری از تجمع گروهی از معترضان به سیاست‌های ترامپ مقابل کاخ سفید خبر داده‌اند.

رای وکیل سابق ترامپ به بایدن

۰۱:۳۱۳۹۹/۸/۱۴

مایکل کوهن، وکیل و کارچاق‌کن سابق ترامپ که به دلیل پرداخت حق‌السکوت از جانب ترامپ روانه زندان شده با انتشار عکسی از خودش اعلام کرد به جو بایدن رای داده است.

اف.بی.آی تماس‌های مشکوک با رای‌دهندگان را بررسی می‌کند

۰۱:۲۴۳۹۹/۸/۱۴

همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اف بی آی اعلام کرد در حال بررسی موج فراخوانی‌های مرموز است که مردم را ترغیب می کند تا در روز انتخابات در خانه بمانند.

این خبرگزاری در ادامه آورده است که گوینده این تماس های تلفنی زنی است که می گوید: «سلام. این فقط یک تماس آزمایشی است. وقت ماندن در خانه است. در خانه بمانید تا در امان باشید.» رویترز اضافه می کند که تماس های ناشناس تلفنی مبنی بر تشویق مردم به ماندن در خانه، در تعدادی از ایالت هایی همچون فلوریدا و آیووا که در انتخابات نقش مهمی ایفا می کنند، نیز گزارش شده است.

آرای میشیگان، زودتر از موعد شمارش می‌شود

۰۱:۰۲۳۹۹/۸/۱۴

جاسلین بنسن، از مقامات ایالت میشیگان اعلام کرد انتظار می‌رود آرای این ایالت زودتر از آنچه پیش‌تر انتظار می‌رفت، شمارش شود.

او گفت انتظار می‌رود آرای امروز و آرایی که غیابی داده شده به‌زودی و پس از بسته شدن مراکز رای‌گیری، در امشب اعلام شود.

۹۲ درصد از آرای افرادی که به شکل غیابی در ایالت میشیگان رای داده بودند، به مرکز شمارش آرا رسیده است. میشیگانی‌ها می‌توانند تا ۴ ساعت آینده رای خود را به صدوق بیندازند.

شمارش آرا در فلوریدا و جورجیا زودتر از سایر ایالت‌های رقابتی

۰۰:۴۶۳۹۹/۸/۱۴

به گزارش  نیویورک ‌تایمز انتظار می‌رود که شمارش آرا در فلوریدا و جورجیا زودتر از سایر ایالت‌های رقابتی آغاز شود.

 پیروزی بایدن در هریک از این دو ایالت، وی را در موقعیت پیروزی قرار خواهد داد؛ اما ترامپ حتی در صورت پیروزی در این دو ایالت باید منتظر شمارش آرا در ایالت‌های غرب میانه (از جمله میشیگان و ویسکانسین) بماند.

ساعات بسته شدن حوزه‌های رای‌گیری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به تفکیک ایالت‌ها

۰۰:۴۱۳۹۹/۸/۱۴

11

شانس بایدن برای پیروزی در آریزونا بیشتر است

۰۰:۴۰۳۹۹/۸/۱۴

«کیتی هابز» وزیر ایالت آریزونا گفت که شواهد حاکی از پیشتازی «جو بایدن» کاندیدای دموکرات‌ها در این ایالت است. هابز افزود که اشتیاق برای شرکت در انتخابات سال جاری در مقایسه با انتخابات سال ۲۰۱۶ بسیار بیشتر است.

وی در عین حال گفت که با این وجود احتمال پیروزی هر یک از دو کاندیدا در این انتخابات وجود دارد.

ترامپ برای دریافت گزارش انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به کاخ سفید بازگشت

۰۰:۳۴۳۹۹/۸/۱۴

رسانه های آمریکایی اعلام کردند که دونالد ترامپ برای دریافت گزارش انتخابات ۲۰۲۰ توسط مشاوران به کاخ سفید بازگشته است.

یک منبع آگاه در کمپین انتخاباتی ترامپ گفت: رییس جمهوری الباقی ساعات را در کنار خانواده و مشاوران اخبار انتخابات را دنبال خواهد کرد. 

بایدن چقدر رای می‌آورد؟

۰۰:۲۲۳۹۹/۸/۱۴

ایندیپندنت در گزارشی نوشت: نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد جو بایدن دست کم به اندازه هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آرا در اختیار دارد.

در حالی که انتخابات هنوز در ایالتهای آمریکا در جریان است، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۶۶ درصد آنهایی که به صورت زودهنگام رای داده‌اند، بایدن را انتخاب کرده‌اند. هم‌چنین بنا بر اعلام ایندیپندنت، ۶۹ درصد آنهایی که روز سه‌شنبه به صورت حضوری رای خود را در صندوق‌ها انداختند، طرفدار ترامپ بوده‌اند.

دعوت ترامپ از هوادارانش برای شرکت در انتخابات

۰۰:۱۰۳۹۹/۸/۱۴

ترامپ به هوادارانش توصیه کرد: از خانه‌ها خارج شوید و در انتخابات شرکت کنید. در دولت من اقتصاد ما سریعترین رشد را که معادل ۳۳ درصد بوده است (در سه ماه سوم سال ۲۰۲۰) تجربه کرد. سال آینده میلادی بهترین سال برای اقتصاد آمریکا در تاریخ کشورمان خواهد بود.

نگرانی از احتمال آشوب‌های خیابانی

۰۰:۰۱۳۹۹/۸/۱۴

«کامالا هریس» معاون جو بایدن نامزد دموکراتها در پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به احتمال آشوب های خیابانی بعد از اعلام نتایج انتخابات هشدار داد و گفت: از تمامیت دموکراسی و انتقال صلح آمیز قدرت دفاع خواهیم کرد.

پلوسی: ۲۰ ژانویه جو بایدن به عنوان رییس‌جمهور ایالات متحده منصوب خواهد شد

۲۳:۴۹۳۹۹/۸/۱۳

رییس مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد روز ۲۰ ژانویه سال ۲۰۲۱، جو بایدن به عنوان رییس‌جمهور ایالات متحده منصوب خواهد شد.

آغاز شمارش آرا در ایالت‌های کلیدی

۲۳:۳۸۳۹۹/۸/۱۳

شمارش آرا در شهر فیلادلفیا، ایالت پنسلوانیا آغاز شده و فرایند شمارش به صورت زنده از تلویزیون پخش می‌شود.

بایدن قول پیروزی داد

۲۳:۲۹۳۹۹/۸/۱۳

جو بایدن در فیلادلفیا به هوادارانش گفت: به شما قول می‌دهم در این انتخابات ریاست‌جمهوری برنده می‌شویم، من هر گاه اشتباهی بکنم به آن اذعان خواهم کرد. تعداد رای‌دهندگان در این انتخابات بیشتر از هر زمان دیگر در تاریخ آمریکا خواهد بود. تا الان بیش از ۱۱۰ میلیون نفر رای داده‌اند و انتظار می‌رود این رقم به بالای ۱۵۰ میلیون نفر برسد.

ترامپ برنده احتمالی در ایالت اوهایو

۲۳:۱۳۳۹۹/۸/۱۳

فرماندار ایالت اوهایو پیش‌بینی کرد که ترامپ احتمالا بتواند در این ایالت بر بایدن غلبه کند.

دی واین افزود: فکر می کنم که ترامپ در مناطق حومه و روستایی اوهایو بهتر عمل خواهد کرد. فکر می کنم ترامپ حتی بتواند آرای بیشتری نسبت به دوره قبل بدست بیاورد.

بایدن: می‌خواهم همین الان پیروزی خود را اعلام کنم

۲۳:۰۰۳۹۹/۸/۱۳

جو بایدن، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا، هنگام بازدید از خانه کودکی خود در اسکرانتون در ایالت پنسیلوانیا، جایی که میدان جنگ دو نامزد هم نامیده میشود، گفت که می تواند «همین حالا اعلام پیروزی» کند.

تعویق در اعلام نتایج کارولینای شمالی

۲۲:۵۲۳۹۹/۸/۱۳

مقامات ایالت کارولینای شمالی اعلام کردند که به دلیل تمدید مهلت رای گیری، زمان اعلام نتایج به تعویق خواهد افتاد.

تب انتخابات قیمت طلا را افزایش داد

۲۲:۵۱۳۹۹/۸/۱۳

11

قیمت طلا همگام با تب و تاب انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا ۱ درصد افزایش یافت و به ۱۹۱۱.۲۰ دلار در هر اونس رسید. شاخص دلار آمریکا همزمان با برگزاری انتخابات کاهش یافته است.

ادعای تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ از پنسیلوانیا آغاز شد

۲۲:۴۴۳۹۹/۸/۱۳

به گزارش شبکه ان بی سی، رسانه محافظه کار و فعالان سیاسی جمهوری خواهان در حال توئیت کردن فیلم ها و عکس های گمراه کننده از مکان های رای گیری هستند، و ادعاهای مشکوک تقلب در انتخابات را از ایالت پنسیلوانیا مطرح می کنند.

تا کنون چندین توییت ده ها هزار بار دراین مورد به اشتراک گذاشته شده است.

دو نامزد انتخاباتی آمریکا کجا هستند؟

۲۲:۳۷۳۹۹/۸/۱۳

11

در حالی که جو بایدن نامزد حزب دموکرات در زادگاه خود پنسیلوانیا حضور دارد، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در ملاقاتی با سران کمپین خود در ایالت ویرجینیاست.

احتمال تمدید زمان رای‌گیری در برخی ایالت‌ها

۲۲:۳۲۳۹۹/۸/۱۳

هیئت انتخابات ایالت کارولینای جنوبی بناست احتمال تمدید زمان رای‌گیری در چهار بخش را بررسی کنند. هیئت مذکور بناست احتمال تمدید زمان رای‌گیری را درمناطق گیلفورد، کاباروس و دو محل اخذ رای در سامپسون بررسی کنند.

ترامپ: یک شب عالی پیش روی ماست

۲۲:۲۵۳۹۹/۸/۱۳

دونالد ترامپ رییس جمهوری و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا با حضور در ستاد انتخاباتی خود عنوان کرده هنوز هیچ نظری در مورد پیروزی یا باخت خود در این انتخابات ندارد اما در عین حال معتقد است با انتخاب مجدد خود «یک نتیجه فوق العاده» و به تبع آن «یک شب عالی» رقم خواهد خورد.

بایدن نیازی به آرای پنسیلوانیا و فلوریدا ندارد!

۲۲:۱۱۳۹۹/۸/۱۳

مقام ستاد انتخاباتی بایدن گفت: بدون کسب آرا ایالت‌های پنسیلوانیا و فلوریدا هم می‌توانیم ۲۷۰ رای الکترال را از آن خود کنیم.

فلوریدا و پنسیلوانیا در انتخابات ۲۰۱۶ با رای دادن به ترامپ او را راهی کاخ سفید کردند. هر دو ایالت مذکور از ایالت‌های سرنوشت ساز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

ترامپ: باخت برایم سخت است

۲۱:۴۸۳۹۹/۸/۱۳

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که باخت برای او بسیار سخت است. او گفت فکر می‌کند شب خوبی پیش روی او است اما بالاخره او در حال رقابت در یک انتخابات است.

ترامپ اظهار داشت: نباید اعلام نتیجه انتخابات برای چند روز به تعویق بیفتد؛ رای گیری پستی پیامد‌هایی منفی دارد و نتایج باید سوم نوامبر اعلام شد؛ حدس می‌زنم شب فوق العاده‌ای داشته باشیم. در فلوریدا و آریزونا و تگزاس خیلی خوب عمل کردیم؛  شنیده ام که در سراسر آمریکا خیلی خوب عمل کردیم؛ پیش بینی می‌کنم که پیروزی بزرگی در تگزاس کسب کنیم؛ اعطای ۳ ر وز مهلت به ایالت پنسیلوانیا اقدامی خطرناک است که شفافیت انتخابات را به خطر می‌اندازد.

بایدن هم ممکن است امشب اعلام پیروزی کند

۲۱:۴۲۳۹۹/۸/۱۳

بیزنس‌اینسایدر نوشت: جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قصد دارد چنانچه رسانه‌های خبری او را پیروز انتخابات معرفی کنند، اعلام پیروزی کند. او این کار را در صورتی که دونالد ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کند هم انجام خواهد داد.

پیش‌بینی سی‌ان‌ان درباره رقابت بایدن و ترامپ

۲۱:۳۲۳۹۹/۸/۱۳

شبکه خبری سی‌ان‌ان نمودار و نقشه‌ای درباره نتایج انتخابات آمریکا تهیه کرده که بر اساس آن بایدن به صورت پیش‌فرض و بالقوه دارای ۲۰۳ رای و ترامپ دارای ۱۲۵ رای الکترال است و رقابت این دو بر سر ۲۱۰ رای الکترال باقیمانده در ایالت‌های سرنوشت‌ساز خواهد بود.

yN3RrJJxAVWX

nSc6tQCBDdUo

سیر صعودی سهام آمریکا همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

۲۱:۲۱۳۹۹/۸/۱۳

بازار متلاطم سهام آمریکا که که در ماه‌های اخیر به موجب شیوع ویروس کرونا شاهد سقوط بود، امروز سه شنبه ۱۳ آبان و همزمان با برگزاری پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری این کشور، روند افزایشی را نشان می دهد.

آماده باش گارد ملی در ایالت فلوریدا

۲۱:۰۱۳۹۹/۸/۱۳

12

فرماندار ایالت فلوریدا گارد ملی را در سراسر این ایالت به حالت آماده‌باش درآورد.

گزارش‌های رسانه ای همچنین حاکی از استقرار گارد ملی در شیکاگو و فیلادلفیا برای مقابله با آشوب‌های پساانتخاباتی محتمل است.

احتمال عدم شمارش برخی آرای پستی

۲۰:۵۵۳۹۹/۸/۱۳

شبکه خبری سی‌ان‌ان به استناد اسناد جدید گزارش داده عملکرد اداره پست آمریکا در انتقال به موقع آرای پستی به مراکز انتخاباتی برای پنجمین روز متوالی کاهش یافته است.

قوانین پنج ایالت (میشیگان، ویسکانسین، جورجیا، نیوهمپشایر و مین) اجازه شمارش آرایی که بعد از روز انتخابات (سوم نوامبر) به مراکز انتخاباتی می‌رسند را نمی‌دهد.

سی‌ان‌ان می‌گوید افت عملکرد اداره پست در انتقال آرای پستی ممکن است موجب شود برخی از آرای پستی به موقع به دفاتر انتخاباتی نرسند و در نتیجه شمارش نشوند.

اداره پست آمریکا گفته تاخیر در انتقال این آرا عمدتاً به دلیل کمبود نیروی کار در شرایط شیوع بیماری کووید-۱۹ است

شرکت بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی در انتخابات ۲۰۲۰

۲۰:۲۹۳۹۹/۸/۱۳

بنا بر اعلام مقامات انتخاباتی، تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی در رای گیری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ شرکت کرده اند.

شکایت جمهوری‌خواهان از شمارش زودهنگام آرا در منطقه‌ای در نزدیکی فیلادلفیا

۲۰:۱۴۳۹۹/۸/۱۳

جمهوری‌خواهان در ایالت پنسیلوانیا از مسئولان برگزاری انتخابات در منطقه‌ای در نزدیکی شهر فیلادلفیا به دلیل شمارش غیرقانونی آرای پستی قبل از «روز انتخابات» شکایت کردند.

آخرین وضعیت آرای ماخوذه در ایالت‌های کلیدی

۲۰:۱۰۳۹۹/۸/۱۳

در ایالت‌های کلیدی هم آرای ماخوذه تا بامداد سه شنبه به این شرح است:

آریزونا:

از مجموع ۲ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۵۷۷ رای ماخوذه، ۹۲۳ هزار و ۸۰۵ رای متعلق به دموکرات‌ها و ۹۱۴ هزار و ۱۷۲ رای هم به جمهوریخواهان تعلق داشته است.

۶۳۳ هزار و ۶۰۰ نفر هم به صورت غیرحزبی ثبت نام کرده‌اند.

فلوریدا:

از مجموع ۸ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۸۹۶ رای ماخوذه، ۳ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۱۱ رای در سبد دموکرات‌ها، ۳ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۸۸ رای در سبد جمهوریخواهان و ۱ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۶۴۸ رای هم برای غیرحزبی‌ها ثبت شده است.

جورجیا:

در این ایالت هم ۳ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۸۱۹ رای به صندوق‌ها ریخته شده است که معادل ۵۵.۹ درصد آرای ثبت نام شده است. در این ایالت وضعیت حزبی آرا مشخص نیست.

آیووا:

مجموع آرای پیش از موعد در این ایالت، ۹۵۵ هزار و ۹۷۵ رای ثبت شده است که از این بین، ۴۳۸ هزار و ۱۵۵ رای از آن دموکرات‌ها، ۳۱۶ هزار و ۵۱۲ رای از آن جمهوریخواهان و ۱۹۶ هزار و ۸۷۱ رای هم از آن غیرحزبی ‌ها بوده است.

میشیگان:

در این ایالت کلیدی هم ۲ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۶۹۶ نفر معادل ۸۵.۶ درصد ثبت نام‌کنندگان برای رای‌گیری، در انتخابات پیش از موعد آرای خود را به صندوق‌ها انداخته‌اند. با این حال، وضعیت آرای حزبی در آن هنوز مشخص نیست.

مینه‌سوتا:

در مینه‌سوتا که نظرسنجی‌ها از برتری بایدن حکایت دارند، ۱ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۵۷۵ رای به صندوق ریخته شده است که وضعیت حزبی آن نامعلوم است.

کارولینای شمالی:

در این ایالت هم که رقابت بسیار تنگاتنگ گزارش شده است، ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۹۶۳ رای به صندوق‌ها ریخته شده است و باید منتظر آمار نهایی در پایان رای‌گیری امروز ماند.

با این حال تاکنون ۱ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۳۶۶ رای به دموکرات‌ها، ۱ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۸۲۲ رای به جمهوری‌خواهان و ۱ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۱۷۲ رای هم به غیرحزبی‌ها تعلق دارد.

نیوهمپشایر:

در این ایالت هم تاکنون ۱۸۱ هزار و ۵۷۷ رای به صندوق‌ها انداخته شده است که معادل ۸۰.۷ درصد آرای ثبت نام شده است.

پنسیلوانیا:

این ایالت که در انتخابات جاری، به یکی از کلیدی‌ترین ایالت‌ها تبدیل شده است، ۲ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۳۵۱ رای را از شهروندان خود دریافت کرده است.

سهم دموکرات‌ها ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۱۹۴ رای، سهم جمهوری‌خواهان ۵۵۵ هزار و ۸۰۵ رای و سهم غیرحزبی‌ها هم ۲۴۵ هزار و ۱۱۵ رای بوده است.

تگزاس:

در این ایالت که نظرسنجی‌ها از برتری ترامپ حکایت دارند، تنها عدد کلی آرای ماخوذه بدون اعلام جزئیات منتشر شده است که ۹ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۱۰۱ رای بوده است.

ویسکانسین:

در این ایالت کلیدی هم تنها آرای حضوری اعلام شده که پیش از موعد به صندوق‌ها ریخته شده است. بر این اساس، این ایالت ۱ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۵۳۳ رای حضوری اخذ شده است.

آغاز شمارش آرا پستی در چند ایالت

۱۹:۴۸۳۹۹/۸/۱۳

سی ان ان اعلام کرد شمارش آراء اخذ شده در روزهای قبل از انتخابات در ایالت‌های فلوریدا، جورجیا، آریزونا، نیویورک و نوادا آغاز شده است.

روسای جمهوری که در ۱۰۰ سال گذشته در دور دوم انتخاب نشدند

۱۹:۳۶۳۹۹/۸/۱۳

تنها سه رییس‌جمهوری در صد سال گذشته در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخاب نشدند:

بوش ۱۹۹۲

کارتر ۱۹۸۰

هوور ۱۹۳۲

هیچ نشانه ای مبنی از دخالت خارجی در انتخابات ۲۰۲۰ وجود ندارد

۱۹:۳۲۳۹۹/۸/۱۳

چاد ولف سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا گفت: با آغاز رسمی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ هیچ نشانه ای از دخالت‌های خارجی گزارش نشده است.

در هفته‌های اخیر دولت ترامپ بارها برای فرار از شکست احتمالی در انتخابات سال جاری بارها کشورهای خارجی از جمله ایران و روسیه را به دخالت در انتخابات متهم کرد.

کلینتون‌ها رای دادند

۱۹:۲۸۳۹۹/۸/۱۳

14

«بیل کلینتون»، رییس جمهور اسبق آمریکا با انتشار توییتی از رای دادن خود و «هیلاری کلینتون»، همسرش خبر داد. وی نوشت که به بایدن و هریس رای دادند.

گرایش رسانه‌های انگلیس به بایدن

۱۹:۲۷۳۹۹/۸/۱۳

بیشتر مطبوعات روز سه‌شنبه انگلیس ضمن بازتاب پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گرایش بیشتری را به پیروزی «جو بایدن» رقیب دمکرات دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه و رئیس جمهوری کنونی آمریکا نشان دادند.

تارنمای روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی به بررسی ابعاد ریاست جمهوری «جو بایدن» پرداخت و نوشت: زمانی که او وارد مجلس سنا شد ۲۹ سال سن داشت و این آغاز یک کارزار سیاسی بود با این امید که روزی وارد کاخ سفید شود. اینک در انتخابات سال ۲۰۲۰ او در آستانه رسیدن به این رویا قرار دارد. 

جهش ۶۰۰ واحدی شاخص صنعتی داو جونز در روز انتخابات

۱۹:۱۶۳۹۹/۸/۱۳

شاخص صنعتی داو جونز در روز انتخابات با افزایش ۶۰۰ واحدی در حال ثبت دومین روز قدرتمند بازارهای سهام ایالات متحده است.

کدام ایالت‌ها در نتیجه انتخابات تعیین کننده‌اند؟

۱۹:۰۶۳۹۹/۸/۱۳

-فلوریدا ۲۹ رای الکترال

-جورجیا ۱۶ رای الکترال

-نیوهمپشایر ۴ رای الکترال

-کارولینای شمالی ۱۵ رای الکترال

-اوهایو ۱۸ رای الکترال

-میشیگان ۱۶ رای الکترال

-پنسیلوانیا ۲۰ رای الکترال

-تگزاس ۳۸ رای الکترال

-ویسکانسین ۱۰ رای الکترال

-مینه‌سوتا ۱۰ رای الکترال

-آریزونا ۱۱ رای الکترال

-نوادا ۶ رای الکترال

-آیووا ۶ رای الکترال

ملانیا ترامپ رای داد

۱۸:۴۹۳۹۹/۸/۱۳

«ملانیا ترامپ»، همسر «دونالد ترامپ» در ایالت «فلوریدا»، رای خود را به صندوق انداخت.

12

حضور بدون ماسک ملانیا ترامپ در ایستگاه رای‌گیری پالم‌بیچ

موضع گیری هیلاری کلینتون: رای شما می‌تواند تفاوت ایجاد کند

۱۸:۴۴۳۹۹/۸/۱۳

هیلاری کلینتون در صفحه توییتر خود با ارائه فهرستی از مراکز اخذ رای که رای دهندگان هم اکنون می‌توانند در آن ثبت نام کرده و رای بدهند، نوشت رای شما امروز می‌تواند تفاوت ایجاد کند.

 ٣۵ سناتور، ۴٣۵ عضو مجلس نمایندگان، ١١ فرماندار امروز انتخاب می‌شوند

۱۸:۳۹۳۹۹/۸/۱۳

12

تایم در گزارشی نوشت: آمریکایی ها امروز فقط رئیس جمهور بعدی را انتخاب نمی کنند بلکه ٣۵ سناتور، ۴٣۵ عضو مجلس نمایندگان، ١١ فرماندار و تعداد بیشماری از مقامات محلی را نیز بر می گزینند.

جهش طلا در روز انتخابات

۱۸:۳۶۳۹۹/۸/۱۳

11

در گرماگرم روز برگزاری انتخابات قیمت طلا با افزایش بیش از ۱۳ دلار در هر اونس به ۱۹۰۵.۸ دلار در هر اونس رسید.

آغاز روز انتخاباتی بایدن

۱۸:۲۳۳۹۹/۸/۱۳

آغاز روز انتخاباتی بایدن

جو بایدن نامزد حزب دموکرات روز انتخابات را با حضور در کلیسا و بازدید از مزار پسرش در دلاویر آغاز کرد.

پیش افتادن بایدن از ترامپ در دو ناحیه سرنوشت ساز

۱۸:۲۲۳۹۹/۸/۱۳

شبکه خبری ان بی سی نیوز گزارش داد، در دو ناحیه کنگره‌ای که می‌توانند نقش تعیین کننده در نتیجه انتخابات امروز داشته باشند، بایدن از ترامپ جلوتر است.

افزایش میزان مشارکت نسبت به انتخابات ٢٠١۶

۱۸:۲۰۳۹۹/۸/۱۳

افزایش میزان مشارکت نسبت به انتخابات ٢٠١۶

نشریه هیل نوشت حداقل در چهار ایالت تعداد آراء اخذ شده قبل از روز انتخابات از میزان کل مشارکت در سال ٢٠١۶ بیشتر بوده است.

ادعای وکیل ترامپ درباره توطئه دموکرات‌ها علیه بایدن در صورت پیروزی

۱۸:۱۱۳۹۹/۸/۱۳

رئیس تیم حقوقی دونالد ترامپ معتقد است دموکرات‌ها پس از پیروزی در انتخابات جو بایدن را مجبور به ترک قدرت می‌کنند.

رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ به شبکه راشاتودی اعلام کرد حزب دموکرات آمریکا در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری احتمالا جو بایدن را از سمت خود کنار بگذارد.

واکنش روسیه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

۱۸:۰۶۳۹۹/۸/۱۳

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، می گوید که مسکو آماده همکاری با رییس جمهور جدید در آمریکاست اما انتظار نمی رود که سطح روابط دوجانبه افزایش یابد.

بایدن: امروز می‌توانیم آمریکا را پس بگیریم

۱۸:۰۱۳۹۹/۸/۱۳

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری با تشویق مردم آمریکا به رای دادن گفت که با هم می‌توان بر بحران‌های کنونی آمریکا فائق آمد.

وی در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «ما می‌توانیم بر این بحران‌ها فائق آییم. امروز می‌توانیم کشورمان را پس بگیریم. ما می‌توانیم در نبرد برای روح ملت پیروز شویم. همه اینها امروز آغاز می‌شود. بیایید این کار را با هم انجام دهیم.»

دونالد ترامپ ساعاتی پس از بازگشت به کاخ سفید از کمپین‌های فشرده خود، در مصاحبه‌ای تلفنی گفت که "حس خوبی" درباره روز انتخابات دارد و مدعی شد "دست‌کم ۳۰۶ رای الکترال" به دست خواهد آورد.

ترامپ با پیش‌بینی پیروزی در ایالت‌های کلیدی، بار دیگر به نظرسنجی‌هایی که او را عقب‌تر از بایدن نشان می‌دهند، حمله کرد. او گفت که منتقدان در دوران ریاست جمهوری او "بدجنسی" کرده‌اند و گفت‌وگو با دشمنان داخلی سخت‌تر از رهبران خارجی متخاصم است.

پردازش و بررسی آرای پستی در لس آنجلس

۱۷:۵۳۳۹۹/۸/۱۳

0bJTlwLDcnDG

xZOwHGmJlbff

dDkU0uStJHdd

4UlnVCyLJnyE

در شهر «لس آنجلس» به عنوان پر جمعیت‌ترین شهر در آمریکا حدود ۵.۶ میلیون نفر معادل تمامی جمعیت ایالت‌های ورمونت، ویومینگ، می‌سی سی پی و رود آیلند، برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده اند.

ترامپ: ادعای پیروزی نخواهم کرد

۱۷:۴۶۳۹۹/۸/۱۳

دونالد ترامپ در روز برگزاری انتخابات اعلام کرد «نیازی به بازی نیست» و «تا زمان اعلام پیروزی واقعی» ادعای پیروزی در انتخابات نخواهد کرد

روند رای گیری در ۴۳ ایالت آمریکا

۱۷:۴۱۳۹۹/۸/۱۳

صندوق‌های رای در ۴۳ ایالت و همچنین «واشنگتن دی‌‌سی» باز شده است.

ابراز خوش بینی ترامپ به پیروزی در انتخابات

۱۷:۲۸۳۹۹/۸/۱۳

دونالد ترامپ در مصاحبه صبح روز انتخابات به وقت محلی با «فاکس نیوز» در مورد پیروزی در انتخابات ابراز خوش بینی کرد. وی در گفت و گوی تلفنی با برنامه «فاکس و دوستان»، از رای دهندگان مردد خواست تا در انتخابات شرکت کرده و رای بدهند.

ترامپ با اشاره به جمعیت گسترده در کارزار انتخاباتی خود در «میشیگان»، گفت «احساس خوبی دارم و به پیروزی امیدوارم.»

آکسیوس: نتیجه انتخابات آمریکا قبل از روز پنج‌شنبه اعلام نمی‌شود

۱۷:۱۰۳۹۹/۸/۱۳

خبرگزاری آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد با توجه به دشواری‌ها در شمارش آرای پستی, نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری تا پیش از روز پنج‌شنبه مشخص نخواهد شد.

با این حال به نوشته آکسیوس، دونالد ترامپ به نزدیکان خود گفته به محض اینکه مشخص شود، در انتخابات پیشتاز است، اعلام پیروزی خواهد کرد.

فرماندار میشیگان: مشارکت بی‌سابقه، نشانه تمایل مردم به تغییر است

۱۷:۰۵۳۹۹/۸/۱۳

گرچن ویتمر، فرماندار دموکرات ایالت میشیگان در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» درباره مشارکت بالای مردم آمریکا در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور گفت: « این مشارکت تاریخی و بی سابقه مردم در انتخابات ریاست جمهوری نشانه تمایل آنها به تغییر است.»

در انتخابات آمریکا ترامپ برنده است یا بایدن؟

۱۶:۵۹۳۹۹/۸/۱۳

مورخی که از سال ١٩٨۴ نتیجه همه انتخابات ها را به درستی پیش بینی کرده، می گوید ترامپ بازنده این انتخابات است.

photo_2020-11-03_16-46-34

آلن لیچمن استاد دانشگاه و محقق حوزه تاریخ سیاسی که مدل پیش بینی انتخابات وی از سال ١٩٨۴ به طور صحیح هر انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را پیش بینی کرده است، به فاکس نیوز گفت بر اساس مدل او، ترامپ تا چند ماه پیش شانس بیشتری برای پیروزی داشت اما همه گیری کرونا و نا آرامی‌های اخیر نتیجه را تغییر داد.

وی افزود: "پیش بینی من این است که دونالد ترامپ دور دوم ریاست جمهوری را از دست می دهد و جو بایدن رئیس جمهور بعدی ایالات متحده خواهد شد."

پیشتازی بایدن در ۶ ایالت تعیین‌کننده

۱۶:۵۹۳۹۹/۸/۱۳

پیشتازی بایدن در ۶ ایالت تعیین‌کننده

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی جو بایدن در شش ایالت تعیین‌کننده که ترامپ هدف قرار داده بود با اختلاف اندکی نسبت به ترامپ اکثریت آرا را در اختیار دارد.

آریزونا،فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین این شش ایالت هستند.

برتری ۱۰.۹ درصدی بایدن در آخرین نظرسنجی ها

۱۶:۳۸۳۹۹/۸/۱۳

برتری 10 درصدی بایدن

بر اساس نظرسنجی USC Daybreak، که به صورت روزانه آپدیت می شود، جو بایدن با ۱۰.۹ درصد پیشتاز رقابت است.

شمار رای دهندگان در انتخابات زودهنگام در شش ایالت بیش از کل رای دهندگان در سال ۲۰۱۶

۱۶:۳۲۳۹۹/۸/۱۳

شمار رای دهندگان در انتخابات زودهنگام  ریاست جمهوری آمریکا در ایالت‌های در «تگزاس»، «واشنگتن»، «هاوایی»، «نوادا»، «آریزونا» و «مونتانا» از مجموع رای دهندگان در سال ۲۰۱۶ بیشتر است.

پرده‌برداری از اسرار

۱۶:۱۷۳۹۹/۸/۱۳

در ساعت ۰۱:۰۰ بامداد چهارشنبه به وقت شرقی (۰۹:۳۰ چهارشنبه به وقت محلی)، اسراری با پتانسیل شکل‌دهی به تحولات آینده ایالات متحده پرده‌برداری می‌شود.

تا سه‌شنبه شب به وقت محلی، نتایج انتخابات در ایالات جورجیا، اوهایو، کارولینای شمالی، ایالات کلیدی آمریکا و همچنین فلوریدا احتمالاً وضعیت بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را تعیین خواهد کرد.

در صورتیکه ترامپ در تمامی ایالات فوق پیروز شود، سه ایالت مهم میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین که شمارش آراء در آنها مدتی زمان می‌برد، تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز خواهد بود.

آغاز روند رسمی رای گیری در ۱۷ ایالت دیگر آمریکا

۵۹۳۹۹/۸/۱۳

روند رسمی رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۱۷ ایالت دیگر نیز آغاز شد.

ترامپ انتخاب شود استیضاح می‌شود

۴۳۳۹۹/۸/۱۳

بعضی دموکرات‌ها می‌گویند اگر ترامپ دوباره پیروز انتخابات شود،‌ به دنبال استیضاح او خواهند بود و به همین دلیل تلاش می‌کنند تا کنترل مجلس نمایندگان و سنا را به دست بگیرند.

یکی از فعالان دموکراتیک به «بیزینس اینسایدر» گفت در صورت پیروزی ترامپ، دموکرات‌ها یک استیضاح دیگر را در نظر خواهند گرفت.

اما اگر جمهوریخواهان برتری خود را در سنا حفظ کنند به احتمال قریب به یقین از او در مقابل استیضاح محافظت خواهند کرد.

اوباما، ترامپ را «دیکتاتور ذلیل» خواند

۳۳۹۹/۸/۱۳

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا تشکیک رئیس‌جمهور کنونی در نتیجه انتخابات و احتمال اعلام پیروزی زودهنگام از سوی او را مورد انتقاد قرار داد و وی را «دیکتاتور ذلیل» خواند.

به گزارش «تلگراف»، او که در تجمعی خودرویی در حمایت از «جو بایدن» معاون سابقش و نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در میامی سخنرانی می‌کرد، گفت رئیس‌جمهور گفته ممکن است قبل از این که همه آرا شمره شوند، اعلام پیروزی کند.  این چیزی است که یک دیکتاتور ذلیل انجام می‌دهد. اگر به دموکراسی اعتقاد دارید، پس می‌خواهید همه آرا شمرده شوند.

مروری بر آخرین اخبار انتخابات ۲۰۲۰آمریکا

۱۵:۲۶

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی امروز بعدازظهر به وقت تهران آغاز شد که پیشتر بیش از ۹۸ میلیون رای شخصی و پستی به صندوق‌های رای ریخته شده بود. نگرانی اصلی در این دور از رقابت‌ها از طولانی شدن روند رقابت و عدم اعلام نتیجه قطعی در پایان روز است که می‌تواند تاثیر منفی سهمگینی بر بازارهای مالی بر جای بگذارد.

برای گوش دادن به مهمترین اخبار انتخاباتی آمریکا اینجا کلیک کنید

برنامه روز انتخابات بایدن و ترامپ

۱۵:۱۷

دونالد ترامپ صبح روز انتخابات با «فاکس نیوز» مصاحبه می کند و شب مهمانی در کاخ سفید با حضور ۴٠٠ نفر را برگزار می کند.

جو بایدن نیز صبح روز انتخابات به زادگاهش «اسکرنتن» می رود و شب در پارکینگ مرکز تجاری شهر محل اقامتش سخنرانی می کند.

ابتلای ۳۰هزار نفر به کرونا در کمپین‌های انتخاباتی ترامپ

۱۵:۰۲

 بر اساس تحقیقی که دانشگاه استنفورد انجام داده گردهمایی‌های انتخاباتی ترامپ منجر به انتقال ویروس کرونا به بیش از ۳۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان شده است.

بازتاب سخنان رهبرانقلاب درباره انتخابات آمریکا

۱۴:۵۶

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس با پوشش بخش مربوط به انتخابات آمریکا در سخنان رهبر معظم انقلاب در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) نوشت، آیت الله علی خامنه‌ای رهبر ایران، انتخابات آمریکا را مورد تمسخر قرار داد و خطاب به مخاطبانش گفت، دموکراسی آمریکایی این است.

این گزارش افزود، رهبر ایران به اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره تقلب در انتخابات اشاره کرد و گفت: «رئیس جمهوری که انتخابات در دولت او در حال برگزاری است می‌گوید که در انتخابات تقلب می‌شود و رقیبش نیز می‌گوید که رئیس جمهور قصد تقلب گسترده دارد. خوب نگاه کنید. این دموکراسی آمریکایی است...»

ساعت بازگشایی صندوق‌های رای در ایالت‌های مختلف آمریکا

۱۴:۴۷

روند رای گیری رسمی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت‌های شمال شرق شامل «ویرجینیا»، «نیوجرسی»، «کانیتیکت» و «نیویورک» آغاز شد.

در تصویر زیر، ساعت بازگشایی صندوق‌های رای در ایالت‌های مختلف براساس وقت محلی آمده است:

13

وضعیت رقابت ترامپ و بایدن در شش ایالت کلیدی

۱۴:۲۷

براساس نظرسنجی‌های جدید، دونالد ترامپ در دو ایالت کلیدی «اوهایو» و «کارولینای شمالی» و جو بایدن در چهار ایالت کلیدی «فلوریدا»، «میشیگان»، «ویسکانسین» و «آریزونا» پیشتاز هستند.

ایالت تعیین کننده در انتخابات امسال، «پنسیلوانیا» با ۲۰ رای الکترال است.

انتخابات ۲۰۲۰آمریکا رسما آغاز شد

۱۳:۴۱

با باز شدن صندوق‌های رای‌گیری در ایالت ورمونت، انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا رسما آغاز شد.

انتخابات ۲۰۲۰ میان دونالد ترامپ رییس جمهوری کنونی و نماینده حزب جمهوری‌خواه و جو بایدن نامزد دموکرات‌ها و معاون پیشین باراک اوباما با باز شدن صندوق‌های رای‌گیری در ایالت ورمونت رسما شروع شده است.

ترامپ در آخرین روز مبارزات انتخاباتی (روز دوشنبه)  در چهار ایالت کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین حضور یافت در حالی که بایدن وقت خود را در دو ایالت پنسیلوانیا و اوهایو گذراند.

ترامپ و تیم او همچنان اصرار دارند شمارش آرای پیش از موعد، آن هم پیش از پایان انتخابات گواه بر غیرقانونی بودن برخی اقداماتی است که آنها از پیش بر آن تاکید داشته‌اند.

بر اساس آمار اعلام شده رای گیری زود هنگام (شخصی و یا پستی) در انتخابات سال جاری موفق به ثبت رکورد ۹۸.۷ میلیونی شده که پیش از این سابقه نداشته است.

مردم کدام کشورها بایدن را پیروز انتخابات می‌دانند؟

۱۳:۳۶

بررسی انجام شده از برخی کشورهای منتخب در خصوص نظر آنها برای احتمال پیروزی هر کدام از نامزدهای انتخاباتی ایالات متحده نشان می‌دهد که مردم لهستان و روسیه به پیروزی ترامپ، و مردم مکزیک، کره‌جنوبی و مالزی بیشتر به پیروزی بایدن اعتقاد دارند.

بازگشت ترامپ به کاخ سفید در پایان کارزار انتخاباتی

۱۳:۳۵

دونالد ترامپ ساعت سه بامداد (به وقت آمریکا) روز سه شنبه در پایان کارزار انتخاباتی خود به کاخ سفید بازگشت.

مشارکت مُرده‌ها در انتخابات آمریکا!

۱۳:۱۱

شبکه سی ان ان گزارش داد، در فلوریدا تلاش برای شرکت در انتخابات به اسم افراد مرده مشاهده شده و در نیویورک هم تعدادی از آرای ارسال شده برای هیات انتخاباتی به اسم افرادی بوده که سال‌هاست فوت کرده‌اند.

همچنین به گزارش نشریه «نیویورک پست»، برگه‌های رای به نام رای‌دهندگان فوت شده برای هیئت انتخابات شهر نیویورک ارسال شده است. به طور مثال، هیئت انتخابات برگه رای غیابی از فردی از «استتن آیلند» در جنوب نیویورک دریافت کرد که مشخص شد سال ۲۰۱۲ فوت کرده است.

ستادهای انتخاباتی بایدن و ترامپ برای نبرد حقوقی آماده می‌شوند

۱۲:۴۰

ستادهای مبارزه انتخاباتی نامزدهای جمهوریخواه و دموکرات انتخابات آمریکا، همزمان با پایان تلاش‌های انتخاباتی و آغاز آخرین مرحله رای گیری در روز سه شنبه، کارشناسان حقوقی و وکیلان خود را برای طرح دعاوی پساانتخاباتی در دادگاه‌های این کشور آماده می کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ایالت‌های میشیگان و پنسیلوانیا؛ مطرح شدن این دعواها در دستگاه قضایی آمریکا، ممکن است موجب به درازا کشیده شدن زمان تعیین پیروز نهایی این انتخابات بسیار مهم شود.

جدیدترین توییت‌های ترامپ

۱۲:۳۸

دونالد ترامپ با انتشار پی در پی توییت و ویدئو، از مردم آمریکا برای رای دادن دعوت می کند. وی همچنین نوشت «اگر می خواهید فرزندانتان در امنیت زندگی کنند؛ اگر می خواهید به ارزش هایتان احترام گذاشته شود، اگر می خواهید که با شما با احترام رفتار شود، از شما می‌خواهم که پای صندوق‌های رای بروید و رای دهید.»

ترامپ در توییتر گفت «رای دادن به جو بایدن خواب آلود، رای دادن به دادن اختیار کنترل دولت آمریکا به جهانیان، کمونیست ها، سوسیالیست ها و منافقین لیبرال ثروتمند است که می خواهند شما را ساکت، سانسور و مجازات کنند».

آمادگی رسانه‌های آمریکایی برای پوشش یک شب انتخاباتی ناپایدار

۱۲:۳۱

پس از انتشار گزارش‌های حاکی از تمایل دونالد ترامپ در روز سه شنبه برای اعلام پیروزی زودرس حتی قبل از مشخص شدن نتایج ایالت‌های مهم، اتاق‌های خبر در سراسر آمریکا در حال آمادگی برای پوشش یک شب انتخاباتی ناپایدار هستند.

«اِد پیلکینگتون»، گزارشگر «گاردین» گفت «تمایل ترامپ برای ایراد سخنرانی و کاذب پیروزی زودرس تا پایان سه شنبه شب، با وجود تعداد زیاد رای‌های پستی که هنوز شمارش نشده اند، بحث و گفت و گوهای داغی را در میان خبرنگاران به راه انداخته است.»

حصارکشی دور کاخ سفید!

۲۲۷

حصارکشی و ایجاد موانع فیزیکی در اطراف کاخ سفید در روز انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در آمریکا از بیم بروز ناآرامی‌های امروز و روزهای آتی به انجام رسیده است.

7TX8ID95KZtn

بایدن خطاب به ترامپ: وقتش رسیده بساطت را جمع کنی

۲۰۵

جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در پیام‌های توئیتری خطاب به دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه خود به صراحت اعلام کرد کرد: وقت آن است که بساطت را جمع کنی و به خانه ات بروی.

بایدن در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: اگر چهار سال دیگر به دونالد ترامپ در کاخ سفید فرصت دهیم، سیاره ما هرگز بهبود نخواهد یافت.

دومین پیروزی انتخاباتی به ترامپ رسید

۱۵۰

در «میلسفیلد» نیوهمپشایر، صندوق‌های رای در اولین دقایق بامداد امروز باز شد. براساس آن، دونالد ترامپ در آنجا با ۱۶ رای به پیروزی رسید و جو بایدن پنج رای به دست آورد.

قوانین انتخاباتی در نیوهمپشایر به مناطقی با کمتر از ۱۰۰ سکنه اجازه می‌دهد تا حوزه‌های اخذ رای را نیمه شب باز کنند و بعد از آنکه همه رای‌دهندگان ثبت نامی رای دادند، شعب را ببندند.

واکنش رهبر انقلاب به انتخابات آمریکا

۱۳۱

رهبر معظم انقلاب گفت: در مورد امریکا سیاست ما حساب شده و مشخص است و با رفت و آمد اشخاص تغییر پیدا نمی‌کند و امروز انتخابات آمریکا است اما در سیاست ما تاثیری ندارد.

تیراندازی در پایتخت آمریکا در روز انتخابات

۱۳

ساعاتی پیش در آستانه آغاز رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نزدیکی هتل «هالیدی این کاپیتال» «واشنگتن دی سی» و محل استقرار خبرنگاران روس تیراندازی رخ داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، پلیس منطقه کلمبیا (واشنگتن‌ دی سی) امروز (سه‌شنبه) که گزارش‌هایی از شنیده شدن صدای تیراندازی در اطراف هتل محل استقرار خبرنگاران روس در پایتخت دریافت کرده بود، در گزارش‌ اولیه خود از این حادثه گفت: «گزارش‌هایی از شنیده شدن صدای تیراندازی در این منطقه در حدود ساعت ۱۸:۳۷ به وقت محلی (۰۳:۰۷ بامداد سه‌شنبه به وقت تهران) دریافت شده است. هیچ اطلاعاتی درباره قربانیان در دست نیست».

کارت زرد توئیتر به ترامپ در دقیقه ۹۰

۳

شبکه اجتماعی توئیتر که شاید اصلی‌تری جولانگاه تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ حتی در واپسین ساعات و دقایق تبلیغات بود و هست، ساعاتی پیش مجبور شد نسبت به گمراه کننده بودن یکی دیگر از توئیت‌های نامزد جمهوریخواهان در هشدار بدهد.

اخذ ۱۰۰ میلیون رای تا ساعات پایانی رقابت‌های انتخاباتی

۰۹:۵۰ ۱۳۹۹/۰۸/۱۳

شمار آرا اخذ شده در انتخابات زودهنگام آمریکا، به رقم ۱۰۰ میلیون نزدیک شد. این در حالی است که ساعاتی دیگر، فرصت رقابت‌های انتخاباتی پایان می یابد.

یک تحلیلگر اقتصادی؛ فردا رای غالب ایالت‌های آمریکا مشخص خواهد شد

۹

صادق الحسینی، تحلیلگر اقتصادی در کانال تلگرامی خود نوشت: ‌تقریبا چهارشنبه ۳ ظهر ایران رای غالب ایالتها مشخصه. ممکنه ساعات اولیه ترامپ با اختلاف جلو بیفته چون نتیجه ایالتهای جمهوری‌خواه زودتر اعلام میشه و رای حضوری زودتر شمرده میشه و ترامپ تشویق به حضور کرده. اینکه ترامپ ادعای برد بکنه ولی تهش بایدن ببره و تنش بالا بره بعید نیست. بد نیست در این شرایط یادی هم بکنیم از بهرام گور و گوری که بهرام گرفت.

پلوسی: در صورت اختلاف‌نظر در نتیجه انتخابات، مجلس نمایندگان آماده تصمیم‌گیری است

نانسی پلوسی رئیس ‌دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت این مجلس آماده مقابله با اقدامات رئیس‌جمهور است و در صورت اختلاف‌نظر در نتیجه انتخابات، طبق قانون اقدام خواهد کرد.

پیروزی بایدن در گام نخست شمارش آرای انتخابات آمریکا

۹:۲۴

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بطور سنتی از دهکده دیکسویل ناچ Dixville Notch واقع در ایالت نیوهمپشایر آغاز می شود و در این دوره نیز اهالی این دهکده در نخستین ساعات بامداد سه‌شنبه به وقت محلی پای صندوق رای حاضر شدند و تمامی آرای به صندوق ریخته شده در این دهکده، به نفع جو بایدن نامزد دموکراتها بود.

پیروزی بایدن در گام نخست شمارش آرا در حالی است که تازه ترین نظرسنجی ها همچنان از پیشتازی بایدن نسبت دونالد ترامپ در این دوره از رقابت ها حکایت دارد.

تازه‌ترین نظرسنجی از رقابت بایدن و ترامپ در ایالت‌های تاثیرگذار

۸:۵۲

ساعاتی مانده به آغاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان می‌دهد، جو بایدن دموکرات در ایالت سرنوشت‌ساز فلوریدا پیشتازی اندکی مقابل دونالد ترامپ دارد. دو نامزد همچنین در کارولینای شمالی و آریزونا شانه به شانه هستند.

یک هفته پیش نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان می‌داد که دونالد ترامپ و جو بایدن در سه ایالت فلوریدا، کارولینای شمالی و آریزونا به لحاظ آماری برابر هستند.

آخرین نظرسنجی ملی رویترز/ایپسوس ساعاتی پیش از انتخابات نشان می‌دهد که بایدن در میان تمام رای‌دهندگان احتمالی اکثریت دارد؛ ۵۲ درصد گفتند که از او حمایت می‌کنند و ۴۴ درصد قصد دارند به دونالد ترامپ رای بدهند.

ترامپ تمدید زمان دریافت آرای پستی در پنسیلوانیا را خطرناک خواند

۵:۴۶

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم مقام‌های انتخاباتی ایالت پنسیلوانیا برای تمدید زمان دریافت و شمارش آرای پستی را خطرناک خواند و گفت که این اقدام منجر به خشونت‌های خیابانی می‌شود.

بایدن: ترامپ فاسدترین و نژادپرست‌ترین رئیس جمهور تاریخ مدرن آمریکاست

نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری بامداد روز سه‌شنبه در پیامی در توئیتر ترامپ را فاسدترین و نژادپرست‌ترین رئیس جمهور تاریخ مدرن آمریکا توصیف کرد.

بایدن: ترامپ را اخراج و فائوچی را استخدام می‌کنم

۰۱:۳۵

«جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در پاسخ‌ به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره «آنتونی فائوچی» تاکید کرد که اگر رئیس‌جمهور شود، ترامپ را اخراج و دکتر فائوچی را استخدام می‌کند.

تلاش جمهوری‌خواهان برای ابطال ۱۲۷ هزار رای ناکام ماند

یک قاضی فدرال در آمریکا تلاش جمهوری‌خواهان برای ابطال ۱۲۷ هزار رای را که به دلیل کرونا به روشی جدید اخذ شده بودند ناکام گذاشت. 

حزب جمهوری‌خواه در شکایتی مدعی شده بود اقدام برخی از شهروندان در دادن رای بدون خروج از خودرو و حضور در داخل ساختمان محل رای‌گیری غیرقانونی بوده و این آرا باید باطل شوند. 

یک قاضی فدرال در ایالت تگزاس این شکایت حزب جمهوری‌خواه را رد کرد و تلاش آنها برای ابطال آرا را ناکام گذاشت.

استقرار گارد ملی آمریکا در «ماساچوست» و «فیلادلفیا» در آستانه انتخابات

رسانه‌ها از استقرار نیروهای گارد ملی آمریکا در شهرها و ایالات مختلف این کشور از بیم هرج و مرج و ناآرامی‌ پسا انتخاباتی خبر دادند.

یازده ایالتی که بیش از ۹۰درصد سال ۲۰۱۶ رای‌گیری زودهنگام داشته‌اند

بر اساس آخرین آمار اعلامی، ۹۶.۵ میلیون آمریکایی رای‌دهی پیش از تاریخ انتخابات داشته‌اند. در این میان ۱۱ ایالت زیر بیش از ۹۰ درصد سال ۲۰۱۶ آرای زودهنگام و حداکثری خود را به صندوق‌های رای ریخته‌اند: هاوایی، تگزاس، مونتانا، واشنگتن، نیومکزیکو، نوادا، اوریگون،کارولینای شمالی، فلوریدا، جورجیا و تنسی.

e1070495-ae8f-40bb-ae70-d8640c64b5b1

 

ترامپ شب انتخابات برنده اعلام نمی‌شود

یکی از مقامات ستاد انتخاباتی «جو بایدن» نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده قادر به اعلام پیروزی خود نخواهد بود.

«جی او مالی دیلون» مدیر ستاد انتخابات جو بایدن در این زمینه گفت: «تحت هیچ سناریویی، دونالد ترامپ در شب برنده انتخابات اعلام نخواهد شد.»

بررسی آرای پستی ۱۳ ایالت مهم

بررسی آرای پستی ۱۳ ایالت مهم

ایالت‌های کالیفرنیا، کلرادو، فلوریدا، آیووا، مریلند، مین، کارولینای شمالی، نیوجرسی، نیومکزیکو، نوادا، اوریگون، پنسیلوانیا و یوتاه تا امروز بیش از ۹۱ میلیون رای پستی به صندوق‌ها ریخته‌اند.

آرای پستی به تفکیک حزب سیاسی

آرای پستی به تفکیک حزب سیاسی

 از مجموع آرای دریافت شده در ۱۳ ایالت مورد بررسی تاکنون دموکرات‌ها بیش از ۲۵ میلیون رای معادل ۴۴.۱ درصد از آرای به صندوق انداخته شده را در اختیار دارند در حالی که حزب جمهوری‌خواه درخواست ۱۴ میلیون رای پستی معادل ۲۶.۲ درصد از کل آرا تا به امروز را داشته‌اند.

اقلیت حاضر در انتخابات ۰.۷ درصد درخواست رای داشتند در حالی که بیش از ۱۶ میلیون درخواست معادل ۲۹ درصد از درخواست آرای پستی متعلق به افرادی بوده که هیچ وابستگی به حزب خاصی نداشته‌اند.

بررسی نژادی آرای پستی در کارولینای شمالی و جنوبی

بررسی نژادی آرای پستی در کارولینای شمالی و جنوبی

از دیدگاه نژادی در دو ایالت کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی سفیدهای غیر اسپانیایی زبان ۶۰ درصد، سیاهپوستان غیر اسپانیایی زبان ۲۶.۵ درصد، اسپانیایی زبان‌ها ۲.۳ درصد، آمریکایی / آسیایی‌های غیر اسپانیایی زبان ۲.۶ درصد و آمریکایی‌های اصیل غیر اسپانیایی زبان ۰.۲ درصد از آرای پستی را درخواست داده‌اند در حالی که ۸.۲ درصد از آرا مختص افرادی بوده که نژاد آنها مورد سوال قرار نگرفته است، در مجموع بیش از ۴.۵ میلیون نفر در این دو ایالت آرای پستی خود را به صندوق انداخته‌اند.

تفکیک سنی رای دهندگان پستی در کلرادو، اوهایو و پنسیلوانیا

1515

از لحاظ تنوع سنی در میان رای دهندگان، از میان سه ایالت کلرادو، اوهایو و پنسیلوانیا افراد در میانه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال ۸.۴ درصد، افراد در سنین ۲۵ تا ۳۴ سال ۱۳.۹ درصد، ۳۵ تا ۴۴ سال ۱۳.۲ درصد، ۴۵ تا ۵۴ سال ۱۳.۷ درصد، ۵۵ تا ۶۴ سال ۱۸.۳ درصد و ۶۵ سال به بالا ۳۲.۵ درصد از آرای پستی را درخواست داده‌اند. در این سه ایالت در مجموع ۱۵ میلیون رای پستی تا پیش از برگزاری انتخابات به صندوق‌ها ریخته شده است.

تفکیک جنسیتی رای‌دهندگان پستی در کلرادو و کارولینای شمالی

1616

از دیدگاه تنوع جنسیتی در دو ایالت کلرادو و کارولینای شمالی از مجموع بیش از ۳ میلیون رای به صندوق ریخته شده ۵۵.۱ درصد از ارا مربوط به زنان و ۴۰.۳ درصد از آرای پستی مختص مردان بوده در حالی که ۴.۵درصد از رای دهندگان پستی در این آمار اشاره‌ای به جنسیت خود نداشته‌اند

بایدن: قطعا در انتخابات پیروز می‌شوم

جو بایدن نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا با انتشار پیامی در فضای مجازی از پیروزی قطعی خود در انتخابات خبر داد.

بایدن همچنین در اظهاراتی در یک تجمع انتخاباتی مدعی شد «در صورت پیروزی در انتخابات، کرونا را مهار خواهیم کرد.»

توییتر به نامزدهای انتخاباتی آمریکا هشدار داد

توییتر روز دوشنبه طرحی را اعلام کرد که بر اساس آن بر روی توییت‌های کاندیداهای انتخابات ایالات متحده و کمپین‌های انتخاباتی که پیش از اعلام نتایج رسمی ادعای پیروزی زود هنگام کنند، برچسب هشدار خواهد زد.

نتایج انتخابات ۲۰۲۰آمریکا کی منتشر می‌شود؟

فردا سه‌شنبه از ساعت ۱4 و سی دقیقه به وقت تهران، آمریکایی‌ها برای تعیین رئیس‌جمهور چهار سال آینده این کشور پای صندوق‌های رای می‌روند.

گرچه زمان باز و بسته شدن پایگاه‌های رای‌گیری از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است، اغلب آن‌ها ساعت ۶ صبح به وقت شرقی (۱۴ و سی به وقت تهران) باز و در دیرترین زمان تا ۹ شب به وقت شرقی (۵ و سی دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران) بسته خواهد شد.

بنا بر اعلام رسانه‌های آمریکایی، تاکنون بیش از ۹۳ میلیون نفر در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری آمریکا شرکت کرده‌اند. تایید نتایج ایالت‌ها از ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) آغاز خواهد شد که البته اگر نیاز به بازشماری آرا باشد، در این تاریخ ممکن است تاخیر ایجاد شود. همه ایالت‌ها به استثنای کالیفرنیا باید تا ۸ دسامبر (۱۸ آذر) روند تایید را به پایان برسانند. همه اختلاف‌ها و بازشماری‌ها هم باید تا این تاریخ تعیین تکلیف شده باشد.

بعد از انتخابات عمومی، الکتورها در روز ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) آرای خود را ارائه کرده و به واشنگتن می‌فرستند. در ششم ژانویه (۱۷ دی) اعضای کنگره آمریکا در واشنگتن برای شمارش آرا تشکیل جلسه می‌دهند و بعد از آن برنده اعلام خواهد شد.

در ۲۰ ژانویه سال ۲۰۲۱ (اول بهمن) رئیس‌جمهور جدید و معاون وی سوگند ریاست‌جمهوری می‌خورند و بعد رئیس‌جمهور سخنرانی مراسم تحلیف خود را برگزار خواهد کرد.

بایدن یا ترامپ؛ کدام پیروز میدان است؟

آخرین میانگین نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا، جو بایدن را در سطح ملی از رقیب جمهوری‌خواه خود پیشتر نگاه داشته است. در حالی که ردیاب نظرسنجی ملی شاخص ضعیفی از چگونگی پیشروی انتخابات در آمریکاست، یک نظرسنجی قوی در سراسر کشور می‌تواند به چگونگی توسعه این رقابت بپردازد.

قرار است روز سوم نوامبر ۲۰۲۰ که سه‌شنبه هفته جاری است، آمریکایی‌ها کاندیدای مورد نظر خود را میان جو بایدن از حزب دموکرات و دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه انتخاب کنند. بر اساس آمار اعلام شده بیش از ۹۳ میلیون آمریکایی پیش از فرا رسیدن روز انتخابات آرای خود را در صندوق انداخته‌اند. چنین رقمی معادل ۶۸ درصد از کل آرای انتخابات ۲۰۱۶ است که پیشاپیش آرای خود را اعلام کرده‌اند.

این احتمال وجود دارد که پایان رای گیری به معنای پایان نبرد انتخاباتی میان دو نامزد از دو حزب رقیب نباشد، به این مفهوم که نتیجه آرا پس از پایان رای گیری روز سه‌شنبه مشخص نشود. اگرچه آرا بلافاصله پس از انتخابات در هر ایالت شمارش می‌شود.

اگرچه هنوز پیش از برگزاری انتخابات و از چندی پیش، دونالد ترامپ روند رای گیری پستی را ناعادلانه خوانده و نسبت به این سیستم اعتراض کرده و نسبت به سیستم تقلب در انتخابات هشدارهایی داده است. هر دو کاندید انتخاباتی از جمله افرادی بوده‌اند که پیش از تاریخ برگزاری انتخابات، آرای خود را به صندوق انداخته‌اند.

آخرین آمار از وضعیت نامزدهای انتخاباتی ایالات متحده

بررسی میانگین تمایل رای دهندگان نسبت به جو بایدن نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری دموکرات و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی نشان می‌دهد که چگونه بایدن برای کل سال ۲۰۲۰ برتری قابل توجهی نسبت به ترامپ داشته است.

طی دو ماه گذشته، بایدن به صورت میانگین برتری حدود ۷ تا ۱۰درصد بیشتر از رئیس‌جمهور فعلی را تجربه کرده است. حتی زمانی که بایدن در ژانویه و فوریه محبوبیت لازم برای پیروزی در نامزدی دموکرات را نداشت، او همچنان اختلاف قابل توجهی نسبت به ترامپ داشت.

تا تاریخ ۱ نوامبر، میانگین برتری جو بایدن نسبت به ترامپ به حدود ۷درصد رسیده است. با باقی ماندن تنها یک روز به انتخابات، این رقم یکی از بزرگترین برتری در رای‌گیری از یک رقیب در تاریخ است.

ایالت‌ها به سمت کدام نامزد آمریکا می‌چرخند؟

 گرچه در نظرسنجی‌ها در سطح ملی دونالد ترامپ با اختلاف ۱۰ درصد همچنان از «جو بایدن» عقب است، اما رئیس‌جمهور آمریکا در ۱۲ ایالت کلیدی که نقش سرنوشت‌ساز در انتخابات دارند، به سرعت در حال جبران عقب افتادگی خود است. ترامپ در برخی ایالات‌ها فاصله خود با بایدن را از ۱۰ درصد به ۶ درصد در این ایالت‌ها رسانده که با توجه به حاشیه خطای این نظرسنجی‌ها، احتمال نتیجه غیرمنتظره مانند آنچه در سال ۲۰۱۶ رخ داد وجود دارد.

در ایالت فلوریدا که ۲۹رای الکترال دارد، بایدن با۷.۸4درصد از دونالد ترامپ با۸.۶4درصد، برابر با۹.۱درصد، جلوتر است.  پنسیلوانیا ۲۰رای الکترال در انتخابات‌ آمریکا دارد که بایدن ۹.۵۰درصد از آرا و ترامپ۱.۵4درصد از آرا را در این ایالت به دست آورده است؛ یعنی بایدن با اختلاف۸.۵ درصد پیشتاز است.

اما نظرسنجی‌ها در اوهایو نشان می‌دهد دونالد ترامپ ۱.۲درصد از بایدن جلوتر است. این ایالت ۱۸رای الکترال دارد. در ایالت میشیگان که ۱۶رای الکترال را به‌ خود اختصاص داده، بایدن4.۸درصد از ترامپ جلوتر است. نماینده حزب دمکرات همچنین در کارولینای شمالی که ۱۵رای الکترال دارد، ۱.۲درصد از ترامپ پیشی گرفته و در آریزونا نیز بازهم بایدن 4.۳درصد از ترامپ جلوتر است.

این ایالت نیز ۱۱رای الکترال دارد. ایالت ویسکانسین با ۱۰رای الکترال، به سمت بایدن متمایل است و این نامزد انتخاباتی۸.۷درصد از رقیب خود جلوتر ایستاده است. اما آیووا دیگر ایالتی است که در آن رقابت بین ۲نامزد بسیار تنگاتنگ است و دونالد ترامپ فقط۱درصد از بایدن پیشی گرفته. این ایالت نیز ۶رای الکترال دارد. بنابراین در ۸ایالتی که احتمال چرخش به سمت یکی دیگر از نامزدها را دارند، همچنان بایدن در مجموع در برتری قرار دارد.

شلیک آخرین تیرهای انتخاباتی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان

باراک اوباما رییس جمهوری سابق ایالات متحده و معاون سابقش جو بایدن در نخستین حضور مشترک خود در سال ۲۰۲۰ برای جلب آرای مردمی به نفع نامزد دموکرات‌ها تلاش کردند. در آخرین پایان هفته پیش از برگزاری انتخابات باراک اوباما و جو بایدن با حضور در فلینت سعی کردند آرای بیشتری را به نفع نامزد دموکرات‌ها جلب کنند. 

کمپین بایدن همچنین اعلام کرده است که روز دوشنبه اوباما برای حمایت از معاون پیشین خود و نامزد حزب متبوعش در آتلانتا و فلوریدا حضور خواهد یافت.

اوباما پیشتر دو بار آرای میشیگان را از آن خود کرده است. با این وجود شهر جنیسی از جمله شهرهایی است که دموکرات‌ها جایگاه و آرای خود را در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با آنچه که حزب دموکرات با رهبری اوباما در اختیار داشت، به میزان قابل توجهی از دست دادند.

تاثیر انتخابات۲۰۲۰ بر قیمت فلز زرد

با وجود عدم اطمینان سرمایه‌گذاری، تحلیل‌گران فروش طلا را پیش از انتخابات ریاست جمهوری توصیه نمی‌کنند. پیتر هاگ مدیر تجارت جهانی کیتکو متالز در این باره معتقد است: کسانی که طی ماه‌های گذشته برای سرمایه‌گذاری به بازار فلزات گرانبها وارد شده‌اند مطلقا در نوسانات پیش از برگزاری انتخابات نباید به فکر فروش باشند. افرادی که هنوز به این بازار وارد نشده‌اند و به فکر متنوع کردن ۱۰ درصد از سبد سرمایه خود هستند، از نگاه من تنها به اندازه ۳ درصد از سرمایه خود را می‌توانند با توجه به ریسک انتخاباتی به بازار طلا وارد کنند.

دغدغه رای‌دهندگان در انتخابات آمریکا چیست؟

نتیجه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد طرفداران جو بایدن و به‌طور کلی دموکرات‌ها بیشتر متغیرهای گروه دوم یعنی «نیازهای ثانویه» را مطالبه می‌کنند و طرفداران دونالد ترامپ بیشتر متقاضی «نیازهای اولیه» هستند. نتیجه آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اگر چه ۹۰ درصد از حامیان ترامپ اقتصاد را مساله اصلی آمریکا اعلام کرده بودند اما ۸۰ درصد از حامیان بایدن، اقتصاد را مساله اصلی می‌دانستند. از طرفی دیگر در حالی که تنها ۳۲ درصد از طرفداران ترامپ نگرانی‌های محیط‌زیستی را جزو اولویت‌های اولیه می‌دانستند، حدود ۷۰ درصد از حامیان بایدن نگرانی‌های محیط‌زیست را جزو نگرانی‌های اولویت‌دار تلقی کرده‌اند.