۰ نفر

با باز شدن صندوق‌های رای‌گیری؛

انتخابات ۲۰۲۰آمریکا رسماً آغاز شد

۱۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۴۱
کد خبر: 478678
انتخابات ۲۰۲۰آمریکا رسماً آغاز شد

با باز شدن صندوق‌های رای‌گیری در ایالت ورمونت، انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا رسماً آغاز شد.

به گزارش «اسپوتنیک»، اولین صندوق‌های رای‌گیری ساعت ۵ صبح به وقت محلی (۱۳ و سی دقیقه به وقت تهران) در ایالت ورمونت باز شدند تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا رسماً آغاز شود. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  در انتخابات امروز، علاوه بر انتخاب رئیس‌جمهور چهار سال آینده آمریکا، تکلیف ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا مشخص خواهد شد.  

پیشتر در رای‌گیری زودهنگام که هفته‌ها در آمریکا جریان بود، حدود ۱۰۰ میلیون نفر شرکت کردند که معادل حدود ۷۰ درصد کل شرکت‌کنندگان در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکاست. از مجموع آرای زودهنگام، ۶۰ میلیون آن را آرای پستی تشکیل می‌دهند که حدود دو برابر تعداد آرای پستی در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته آمریکاست.

صندوق‌ها در زمان‌های متفاوتی در ایالت‌های مختلف سراسر آمریکا بسته خواهد شد. آلاسکا آخرین ایالتی خواهد بود که صندوق‌های خود را می‌بندد و  انتخابات در آن پایان می‌یابد. 

در اغلب ایالت‌ها، ساعت ۶ صبح به وقت شرقی (۱۴ و سی به وقت تهران) صندوق‌های رای‌گیری باز و در دیرترین زمان تا ۹ شب به وقت شرقی (۵ و سی دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران) بسته خواهد شد.

در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در بسیاری از ایالت‌ها آرایی که در فاصله چند از روز انتخابات از طریق پستی دریافت می‌شود، شمرده خواهد شد. بنابراین تعیین نتیجه تا زمان شمرده شدن آرای پستی طول خواهد کشید، گرچه در این بین شبکه‌های خبری و نظرسنجی‌ها به پیش‌بینی نتایج اقدام خواهند کرد.

تایید نتایج ایالت‌ها از ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) آغاز خواهد شد که البته اگر نیاز به بازشماری آرا باشد، در این تاریخ ممکن است تاخیر ایجاد شود. همه ایالت‌ها به استثنای کالیفرنیا باید تا ۸ دسامبر (۱۸ آذر) روند تایید را به پایان برسانند. همه اختلاف‌ها و بازشماری‌ها هم باید تا این تاریخ تعیین تکلیف شده باشد.

بعد از انتخابات عمومی، الکتورها در روز ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) آرای خود را ارائه کرده و به واشنگتن می‌فرستند. در ششم ژانویه (۱۷ دی) اعضای کنگره آمریکا در واشنگتن برای شمارش آرا تشکیل جلسه می‌دهند و بعد از آن برنده اعلام خواهد شد.

در ۲۰ ژانویه سال ۲۰۲۱ (اول بهمن) رئیس‌جمهور جدید و معاون وی سوگند ریاست‌جمهوری می‌خورند و بعد رئیس‌جمهور سخنرانی مراسم تحلیف خود را برگزار خواهد کرد.