تنها یک روز پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، بررسی نظرسنجی‌ها، برتری قابل توجه بایدن نسبت به ترامپ را نشان می‌دهند و به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور فعلی به زودی باید با کاخ سفید خداحافظی کند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ جدول زمانی میانگین تمایل رای دهندگان نسبت به جو بایدن نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری دموکرات و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی نشان می‌دهد که چگونه بایدن برای کل سال 2020 برتری قابل توجهی نسبت به ترامپ داشته است.

طی دو ماه گذشته، بایدن به صورت میانگین برتری حدود 7 تا 10درصد بیشتر از رئیس‌جمهور فعلی را تجربه کرده است. حتی زمانی که بایدن در ژانویه و فوریه محبوبیت لازم برای پیروزی در نامزدی دموکرات را نداشت، او همچنان اختلاف قابل توجهی نسبت به ترامپ داشت.

تا تاریخ 1 نوامبر، میانگین برتری بایدن نسبت به ترامپ به حدود 7درصد رسیده است. با باقی ماندن تنها یک روز به انتخابات، این رقم یکی از بزرگترین برتری در رای‌گیری از یک رقیب در تاریخ است. 

با مشاهده سایر عوامل تاریخی مانند ثبت به اضافه 80میلیون رای زودهنگام و غیرحضوری کشور، به نظر می‌رسد پیروزی بایدن بر ترامپ در تاریخ 3نوامبر اتفاق بیافتد. هنوز هم یکی از عوامل تعیین‌کننده برای بایدن این است که آیا گروه دموکرات‌های باقی‌مانده که به تعداد جمهوری‌خواهان هستند، در روز انتخابات به پای صندوق‌های رای می‌آیند یا خیر. 

اگر بلوک‌های رای دهی در ایالت‌های دارای نوسان مانند فلوریدا، تگزاس و پنسیلوانیا به نفع ترامپ رای دهند، هنوز شانس آماری برای رئیس‌جمهور فعلی وجود دارد که شغل خود را حفظ کند.

در نمودار ارائه شده، درصد تمایل رای‌دهندگان به ترامپ و بایدن در سال 2020 را مشاهده می‌کنید؛

انتخابات آمریکا