۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

چالش‌های انرژی پیش روی بایدن/ سنا سد راه خواهد بود

۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۱
کد خبر: 479897
چالش‌های انرژی پیش روی بایدن/ سنا سد راه خواهد بود

درحالی دموکرات ها بر صندلی ریاست جمهوری در آمریکا تکیه خواهند زد که در خصوص برطرف کردن چالش های انرژِی پاک با مجلس سنا روبرو خواهند شد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ پس از اعلام نتایج انتخابات سوم نوامبر در آمریکا و پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات حال سوالات فراوانی در خصوص نحوه تغییر رویکرد آمریکا در مواجه با انرژی‌های پاک و همچنین عملیاتی کردن سرمایه گذاری دو تریلیون دلاری در حوزه انرژی های پاک پیش آمده است.

اما باید توجه داشت که انرژی یکی از مولفه های تاثیر گذار در روند انتخابات ۲۰۲۰ رئیس جمهوری امریکا بود. چراکه جمهوریخواهان طرفدار تولید حداکثری نفت مخصوصا نفت شیل هستند و دموکرات ها طرفدار محیط زیست. همچنین از صحبت های بایدن این طور می توان دریافت که او بیشتر روی مصرف گاز و انرژی‌های نو است و سرمایه گذاری در این بخش‌ها را در اولویت قرار دا‌ده است.

چندی پیش نیز در یک مناظره انتخاباتی ترامپ از بایدن پرسید که آیا او «صنعت نفت را می‌خواهد تعطیل کند؟» و بایدن جواب داد «من گذار از صنعت انرژی را پی خواهم گرفت، بله.» ترامپ در جواب این اظهارنظر بایدن گفت «خیلی حرف بزرگی است» و از رای‌دهندگان در ایالات نفتی نظیر تگزاس و پنسیلوانیا خواست به حرف بایدن دقت کنند.

اما نکنته حائز اهمیت پیش روی بایدن برای جامه عمل پوشاندن به سیاست های انرژی خود، مجلس سنا خواهد بود که اکثریت آن به دست جمهوری خواهان افتاده و اکنون این مجلس سنا است که تصمیم نهایی را برای بازگشت به بسیاری از توافقنامه های بین المللی که آمریکا از آن خارج شده است می گیرد.

در مجموع به نظر می رسد ایالات متحده فارغ از این که سال آینده در کاخ سفید بنشیند ، به سمت آینده ای با انرژی پاک پیش می رود. اما سرعت انتقال انرژی - و احتمالاً شدت تأثیرات ناشی از تغییرات آب و هوایی - می تواند تحت نظر بایدن کاملاً متفاوت باشد.