۰ نفر

وزیر نفت:

هنوز طرحی در مورد تخصیص سوخت به خانوارها ارایه نشده است/ پس گرفتن سهم از بازار نفت بسیار مهم است

۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۳
کد خبر: 460504
هنوز طرحی در مورد تخصیص سوخت به خانوارها ارایه نشده است/ پس گرفتن سهم از بازار نفت بسیار مهم است

وزیر نفت در حاشیه مراسم امروز در خصوص طرح جدید بنزینی گفت: تا حالا طرحی به دست ما نرسیده اما هر وقت ارائه شد در دولت بحث و مواضع اعلام می‌شود تا طرحی نیست بنده روی فرضیات نظری نمی‌دهم باید مکتوب ارائه شود.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ روز جاری و در حاشیه مراسم امضای ١٣ قرارداد نفتی، بیژن زنگنه وزیر نفت در خصوص اهمیت این قراردادها گفت: افزایش ضریب بازیافت از مخازن اگر نگویم مهمتر از میدان مشترک بلکه هم‌سطح آن اهمیت دارد. از این رو قصدمان این است از همه روش‌های قراردادهای نفتی برای توسعه میدان‌های نفتی بهره بگیریم.

وی افزود: در ادامه این طرح ها، در هفته‌های آینده قراردادهایی با دانشگاه‌های کشور برای بخش‌های پژوهشی امضا می‌کنیم چراکه تثبیت شرکت‌های اکتشاف و تولید برای ما بسیار مهم است.

زنگنه تاکید کرد: اگر طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت را نداشتیم‌ طرح‌های توسعه در میدان‌های در حال بهره‌برداری متوقف می‌شد. در مجموع امضای قراردادهای امروز یک پیام دارد و آن بقای صنعت نفت در شرایط تحریم است.

وزیر نفت هم‌چنین در پاسخ به سوالی در خصوص طرح تخصیص سهمیه بنزین به خانوار نیز گفت: تاکنون در این زمینه طرحی به دست مانرسیده اما هر وقت ارائه شد در دولت بحث و مواضع اعلام می‌شود تا طرحی نیست بنده روی فرضیات نظری نمی‌دهم باید مکتوب ارائه شود.

زنگنه در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد تحریم ها و شرایط فروش نفت ایران گفت: ملت ما شرایط سخت را گذرانده است، در صورت داشتن ظرفیت تولید اگر روزی تحریم برداشته شد، ظرف ۲ تا ۳ ماه همانند گذشته به بازار برخواهیم گشت.

وی افزود: پس گرفتن سهم از بازار نفت بسیار مهم است و در این بازار، تولیدکنندگان به کسی رحم نمی‌کنند. وزیر نفت تاکید کرد: ایران باید روزانه یک تا ۲ میلیون بشکه ظرفیت تولید مازاد داشته باشد.

به گفته وزیر نفت، اشتغال در این پروژه بسیار مهم است، ما در دوران تحریم یک دکل و یک نفر را بیکار نکردیم.

زنگنه در پایان گفت: ما از مشارکت همه شرکت‌های خارجی در توسعه پروژه‌های صنعت نفت به جز رژیم صهیونیستی استقبال می‌کنیم اما معطل آنها نمی‌مانیم و کارمان را ادامه می‌دهیم، هر چند حضور شرکت‌های خارجی سبب تسریع اجرای پروژه می‌شود.