۰ نفر

نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس؛

توزیع قیر استانی شد

۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۲۲
کد خبر: 330858
توزیع قیر استانی شد

نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس در تلفیق بودجه ۹۸ مجلس از تغییر رویه توزیع قیر در کشور با توجه به مصوبه امروز تلفیق خبر داد و گفت: توزیع قیر در کشور استانی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، عباس گودرزی با اشاره برگزاری نشست صبح امروز(دوشنبه یکم بهمن‌ماه) کمیسیون تلفیق بودجه 98، عنوان کرد: در نشست امروز مصوب شد که تمام سازمان‌‎ها، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی که سهمیه قیر دریافت می‌کنند، و برای آن‌ها در بودجه سال 98 سهمیه پیش بینی شده، قیر مورد نیاز خود را  از طریق دستگاه‌های استانی توزیع کنند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از این دستگاههای اجرایی از جمله وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، وزارت آموزش و پرورش و امثالهم که سهمیه قیر داشتند بعضا در تهران با پیمانکار قرارداد منعقد می‌کردند حتی مسئولان استان از اینکه این قیر با چه ضرورتی در چه مسیری مصرف شده‌ ممکن بود بی اطلاع بمانند و نظارتی  بر نحوه توزیع قیر در کشور وجود نداشت.

امکان مقایسه سهمیه قیر هر استان با استان‌ دیگر فراهم شد

وی افزود: با مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، قیر به استان‌ها تحویل خواهد شد و مصوبه امروز میزان نظارت را به شدت بالا می‌‎برد و حتی این امکان را به ما می‌دهد که قیر هر استان را بتوان با سایر استان‌ها و بر اساس میزان محرومیت مقایسه کرد.

گودرزی ادامه داد: همچنین در هر شهرستان می‌توان با استناد به میزان نیازمندی‌ها و جمعیت با ادارات کل استانی نیز وارد مذاکره شد و مطالبه‌گری کرد تا قیر برای هر شهرستان‌ در استان نیز به تناسب توزیع شود؛ ضمن اینکه امکان اینکه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها نیز بصورت مستقیم با پیمانکار طرف حساب باشند هم از بین خواهد رفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: این مصوبه یکی از مهم‌ترین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه 98 مجلس بود که توزیع عادلانه امکانات را به دنبال خواهد داشت و امکان نظارت برای عدم ایجاد تبعیض را هم فراهم خواهد کرد.